Kertokaas rehellisesti miehistänne,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuhaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika vähän osallistuu.Iltavuoroviikolla(eli joka toinen viikko)näkee lapsiaan la-iltana ja sunnuntaina.Muutenkin vapaa-aika menee harrastuksiin.Tänään just sanoi että mitähän harrastusta keksis kun alkaa kypsyttää ainanen kitaransoitto.Mä sanoin,että mulla ei ole vapaa-ajan ongelmia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mies ei käy paljoa missään harrastuksissa, välillä pyöräilemässä tai lenkillä kaverien kanssa. Menoja on joskus useamman kerran pubi reissu (yleensä siellä pari tuntia, matkaan menee jo se tunti) viikossa ja joskus ei moneen viikkoon käy sielläkään. Eli vaihtelee. Kotona pääosin ollaan molemmat. Käytännössä kun ollaan molemmat kotona, minä hoidan (ent. liitosta) tytön vaipattelut jne mutta uuden tulokkaan kanssa aion opettaa isinkin mm. kestovaippojen saloihin :D Vauvaakin jo kyllä osaa hoitaa, kun omansa on vielä vauvaikäinen. Sen sijaan jos mulla on jotain menoja, koulupäiviä, tenttejä tai muuten vaan joku vapaa-ajan meno niin häneltä luonnistuu tyttöni hoito hyvin.

Eli kiitettävästi :heart:

eikö uusi miehesi käy lainkaan töissä? :o

Käy ja vielä kolmivuorossa. Kotona oleminen tarkoitti vapaa-aikaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Rehellisesti toi Äijä viettää talvisin (kotonaollessaan) paljon enemmän aikaa lasten kanssa kuin mitä minä.
Se leikkii ja lukee ja pelaa ja naurattaa ja jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...

Loistoisä.

Meil sama juttu.. Välillä musta tuntuu että oon vähän ulkopuolinen...

miehellä on joka maanantai ilta harrastusilta. muutoin ei ole mitään sovittua eikä se kyllä mene. joskus viikonloppuisin ajan sen talliin. osallistuu jokapäivä,iltasyötöt on sen hommia ja lasten nukkumaan laitot. paitsi maanantaisin.. se o tiukempi kasvattaja kun minä. leikkii mielellään ja keksii mielenkiintosempia leikkejä kun minä. osallistuu myös kotitöihin,ei aina ehkä ilman kehoitusta mutta ilman kitinää. roskat vie aina,ei tarvitse pyytää. samoten siivoo kissan vessan ja vie koiran ulos. mulla ei oo valittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies ei käy paljoa missään harrastuksissa, välillä pyöräilemässä tai lenkillä kaverien kanssa. Menoja on joskus useamman kerran pubi reissu (yleensä siellä pari tuntia, matkaan menee jo se tunti) viikossa ja joskus ei moneen viikkoon käy sielläkään. Eli vaihtelee. Kotona pääosin ollaan molemmat. Käytännössä kun ollaan molemmat kotona, minä hoidan (ent. liitosta) tytön vaipattelut jne mutta uuden tulokkaan kanssa aion opettaa isinkin mm. kestovaippojen saloihin :D Vauvaakin jo kyllä osaa hoitaa, kun omansa on vielä vauvaikäinen. Sen sijaan jos mulla on jotain menoja, koulupäiviä, tenttejä tai muuten vaan joku vapaa-ajan meno niin häneltä luonnistuu tyttöni hoito hyvin.

Eli kiitettävästi :heart:

eikö uusi miehesi käy lainkaan töissä? :o

Käy ja vielä kolmivuorossa. Kotona oleminen tarkoitti vapaa-aikaa :)

aaa ok.

Kyllä tekee koko ajan kotona ollessaan lastenhoito ja kodinhoitotyötä. Ei hänellä ole harrastuksiakaan kuin työ. Kun ei ole mummoja arjen apuna, en jaksaisi selväpäisenä kahta lasta edes yksin hoitaa.

Ei ole muita "menoja" kun työ, toisinaan duunimatkoja ja pitkiä päiviä. Niiden lomassa hoitaa lapsia kyllä paljon, jokatoinen ilta esim. nukuttaa lapset ja joka sunnuntai käy vanhimmaisen kanssa luistelu koulussa :heart: eli kyllä täytyy tyytyväinen olla

Mun lasten isä ei osallistu lasten hoitamiseen tai harrastuksiin millään tavalla.
Ei jouluna,synttäreinä.
Ei ole saapuvilla isänpäivänä.

Ei niin mitään

Sehän löysi itelleen uuden perheen Thaimaasta ja elää vaan sille naiselle (Ei siis vlitä sielläkään olevista lapsista/lapsesta)

Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti:
Mun lasten isä ei osallistu lasten hoitamiseen tai harrastuksiin millään tavalla.
Ei jouluna,synttäreinä.
Ei ole saapuvilla isänpäivänä.

Ei niin mitään

Sehän löysi itelleen uuden perheen Thaimaasta ja elää vaan sille naiselle (Ei siis vlitä sielläkään olevista lapsista/lapsesta)

Onko monta lasta?

Mies on tällä hetkellä kotona ja osallistuu lapsen hoitoon enemmän kuin tarpeeksi. kotityöt on sitten eri juttu. Ruokaa tekee oma-aloitteisesti mutta esim. imuriin ei koskaan tartu. Pyydettäessä tyhjentää tiskikoneen tms. Harrastaa tietokoneelle roikkumista tuntikaupalla eli pelailee ja katsoo elokuvia ja netteilee. baarissa ei käy oikeastaan ikinä ja kavereillaankin juhlimassa vain pari kertaa vuodessa. Tekee kaikki muut lapsenhoitoon liittyvät hommat oma-aloitteisesi ja pyytämättä paitsi ulkoilun. Se kuuluu vain ja ainoastaan minulle. jos minä en vie lasta ulos on lapsi sisällä koko päivän. Kylvetys ja nukuttaminen ovat taas vastaavasti yleensä isän hommia. Tosin minäkin ne tarpeen vaatiessa tietenkin suoritan.

Kun mies on töissä niin hän hoitaa lasta kun tulee töistä. minä yleensä teen silloin sellaisia kotihommia jotka ovat jääneet päivällä tekemättä. Eli oikeastaan kaikki... Tai no, melkein kaikki :p ;)

Joskus mies pännii, mutta harvemmin. On hyvä isä. en vaihtaisi :)

Mun miehellä on sikana harrastuksia. Töitten lisäksi se ei ehdi muuta tehä kun harrastaa, eli lapsenhoito on kokonaan mun vastuulla. Mulla on itelläkin muutama harrastus, ja aina saa olla hommaamassa ammaa, kun ukko ei harrastuksiltaan ehdi. Nyt oon ihan kiitollinen, kun on vähä rajoittanut menojaan, että saan edes hetken rauhassa lukea kirjoituksiin. Kotihommiin osallistuu sen verran et yhdessä tehdään viikkosiivoukset, ja joskus saattaa oma-aloitteisesti siivota keittiönkin. Mutta on se kyllä ihan mahdoton sotkeenkin!

Mun mies osallistuu lasten hoitoon ihan kiitettävästi, jollei osallistuisi niin eipä meillä tällästä laumaa olisikaan :) Niin ja maanantaisin ja perjantaisin sillä on omia harrastuksia, muuten melkein onkin meidän kanssa.

Hoitaa mitä minäkin. Ukolla on päivisin koulua/töitä ja mulla iltasin pari kertaa viikossa koulua. Pääsen käymään yksin jossain jos haluan eikä ukko nurise siitä. Samoin ukko pääsee käymään yksin jossain jos haluaa enkä nurise siitä.
Mies tekee yleensä meillä ruoan ja huoltaa pääasiallisesti astiapyykin. Mulla on hoidettavana vaatepyykki. Nykyään ukko myös silittää (koska minä läskiperse en jaksa vaivautua mutta tykkään nukkua silitetyissä lakanoissa). Muuten kotihommat jaetaan aika tasan.
Käy (tai pyrkii käymään) pari kertaa viikossa reeneissä ja sen eteen mä saan röhnöttää pyllylläni tekemässä käsitöitä.

En jaksais katella jos ukko ei tekis mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
että kuinka paljon osallistuvat lasten kasvatukseen, harrastuksiin, ylipäätänsä "hoitamiseen"...
Kuinka paljon miehellä omia menoja/harrastuksia?

Ihan yhtä paljon osallisttuu,kuin minäkin.Eli on nyt väliaikasesti vieny tytön tarhaan,kun ei ole itse tarvninut herätä niin aikasin,kuin mun.

Mies osallistuu totta kai kotihommiin ja touhaa lasten kans paljon. Harrastelee enimmäkseen juttuja, joita voi tehä lasten kanssa. Ei tykkää käydä baareissa, kuten en minäkään. Leipoo meillä kaiken ja mielellään. Loistomies ja aivan mahtava isä.

Yhteistyössä