kertokaas: pitääkö minun kestää ja sietää ja JAKSAA kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
vain siksi että olen äiti? olenko minä syypää kaikkeen, kun vähän tällä palstalla siltä tuntuu että ihan sama mitä muut tekee mutta minähän se vvastuussa olen silti.

niin ja pääpointti asiassa oli tuo otsikko,pitääkö kaikki jaksaa ja kestää koska on äiti,mistään ei saisi valittaa ja mitään tarkoitan MITÄÄN ei saisi haluta itselleen.

-kiitos,jos jaksoit ukea ja vastata =)

Nooh, minä en ainakaan jaksa ja kestä mitä vain. Haluankin itselleni monelaisia asioita, mm. vapaa-aikaa. :D Ja se on aika monen mielestä turhaa äiti- ihmiselle, tai ainakin itsekästä. Olkoon sitten niin. :)

Ei kai tarvitse, mutta tässä minäkin vaan olen ja siedän/kestän/jaksan kaiken:(

kauhulla odotan päivää, etten enää jaksakkaan... Toivottavasti sitä ei edes tule, vaikka hiukan epäilyttää! Tympii kaikki!!

niin minäkin tiedän mihin voimavarani riittävät, eikä kenelläkään niitä ole pohjattomasti. mutta silti saa vaan paskaa niskaan jos sattuu em.tänne kirjoittamaan. luulis täällä palstailevan äiti-ihmisiä jotka ymmärtää että äiditkin ovat vain ihmisiä. onneksi näköjään muutama teitäkin löytyy =) .

Alkuperäinen kirjoittaja :
vain siksi että olen äiti? olenko minä syypää kaikkeen, kun vähän tällä palstalla siltä tuntuu että ihan sama mitä muut tekee mutta minähän se vvastuussa olen silti.

niin ja pääpointti asiassa oli tuo otsikko,pitääkö kaikki jaksaa ja kestää koska on äiti,mistään ei saisi valittaa ja mitään tarkoitan MITÄÄN ei saisi haluta itselleen.

-kiitos,jos jaksoit ukea ja vastata =)

täh? Mitä sinä olet jaksanut ja kestänyt? Olet terve samoin kuin lapsesi ja olet yhden lapsen kotiäitinä edelleen vaikka yh ja lapsi jo 3v ja rahat riittää ja saat paljon apua ja tukea vanhemmiltasi.

Etsit rikasta elättäjää varmaan koska et ainakaan itse yritä tienata tai ottaa vastuuta mistään.

ei tartte tosiaankaan kaikkea sietää eikä jaksaa, noi asiat on pyörinyt mullakin päässä ja välillä on tosiaan takki niin täynnä ettei edes huvita mikään mutta äidillä on myös oikeus omaan vapaa-aikaan sanoivat muut ns. täydelliset äidit mitä tahansa

Paremminkin niin, että koska olet äiti, olet myös aikuinen ja itse vastuussa itsestäsi ja omasta onnestasi ja jaksamisestasi, kuten kaikki muutkin. Et voi odottaa, että joku tulee ja sanoo, että "nyt otan puolet sinun taakastasi" vaan sinun on itse kerrottava muille mihin toivot apua ja millaista apua, muuten syyllistyt marttyyriyteen -mihin on äärettömän helppo syyllistyä ja alkaa syyttelemään muita. Kukaan ei voi lukea ajatuksiasi eikä tietää tarpeitasi, vain sinä itsé voit vaatia itsellesi sitä, mitä tarvitset.

Mä luulen, että ihmiset älähtivät lähinnä siksi, että sinä valitit kumppanin ahditushäiriöstä, ihan kuin se olisi vain sinun ongelmasi ja sinun kiusaksesi olemassa. (Et ehkä niin ajattele, mutta ensivaikutelma oli ehkä vähän tuollainen)

Eikä siksi, että olet äiti.

Yhteistyössä