Kertokaas miten näillä tuloilla pystyisin pärjäämään eron jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Eli palkka 2069e/kk + 3-vuorotyöstä tulevat lisät.
Lapsilisä 3 lapsesta.
Elatustuista ja sen määrästä en osaa sanoa, mies ei niitä maksa koska on varaton/tuloton.

Ero tulossa ja muutan vuokralle.

Kelan nettilaskurin mukaan saisin 77,03e asumistukea.

2 makuuhuoneen vuokrarivariasunto jossa vuokra 590e/kk + sähkö ja vesi erikseen.

Lainanlyhennystä 200e/kk ja opintolainan lyhennys 70e/kk

päivähoitomaksut menee minun tulojen mukaan ja on 3 lapsesta 370e/kk.

Miten helvetissä mä saan noi tulot piisaamaan?
Sossusta tuskin noilla tuloilla saa yhtään mitään?

Lehtiä ei ole tarves tilata, puhelimessa on pieni kk maksu jossa suuret käyttörajat eli ei tarvetta muuttaa (puhelinlasksu 9.90e/kk)

Kai sitä syödäkin pitäisi ja töihin päästä ja sillä sitten se autokin on pakollinen.

[QUOTE="neljän äiti";27800531]Minkä ikäiset lapset? Meneekö päivähoitomaksuihin rahaa vai joko koululaisia? Mun mielestä tolla tulis toimeen ihan hyvin.[/QUOTE]

2 kpl 4 vuotiaita ja yks 3 vuotias lapsi. Menee vielä pitkään päivähoitomaksuihin rahaa.

[QUOTE="...";27800539]2 kpl 4 vuotiaita ja yks 3 vuotias lapsi. Menee vielä pitkään päivähoitomaksuihin rahaa.[/QUOTE]

Aha, jo luin niin nopeasti että tuo kohta jäi lukematta. Mut edelleen, mn mielestä noilal tuloilla tulee kyllä toimeen ja voi elää ihan normaalia elämää. Ostat nyt esim alesta kaikille ensi talveksi vaatteet. Kierrätys kunniaan. ostat laatua aina kun alessa näet. Hyödynnät kirpparit. Kilpailutat vakuutukset. Järkevän hintainen auto joka ei ole rikki koko ajan jne.

mistä tuo lainanlyhennys on? Autostako?

itse melkein suosittelisin ostamaan jonkun pienen asunnon. Yleensä lainanlyhennys tulee olemaan pienempi kuin vuokra.

Autosta joo, vuoden verran pitää vielä lyhennellä, sit on maksettu sekin pois. jouduin pienentämään kk summaa koska jäin vuosi sitten työttömäksi, nyt olen saanut uuden työn.

Jollakin rahalla pitäisi siihen asuntoon huonekalujakin saada... Säästöt aika kohteliaasti mennyt esim lääke ja sairaskuluihin tuona aikana kun tulot 1/3 osaa normaalista.

Jos mies on varaton ja tuloton oikeasti, niin saat kelasta n. 150 euroa / lapsi / kk elatustukea.
Lapsilisään korotus n. 50 euroa/lapsi.
Itselläni tulot n.2200 (brutto) + lapsilisät ja elarit kahdesta. Vuokra 560 e/kk, lainaan n. 250 e/kk, bussilippu 75 e/kk, sähkö, vakuutukset yms. lisäksi. Vesi kuuluu vuokraan. Elän oikein hyvin ja säästöönkin jää. Mulla ei ole autoa.

Siis miten niin et pärjää? Onko tuo 2069 siis nettopalkka? Ja siihen lisät suunnilleen mitä?

Lapsilistä yh-korotuksen kera on noin 450€ (tiedän että enemmän, mutten muista summia eikä kelan sivuilta pääse katsomaan).

Elarit on sen minimin, onko se 140€/kk jos mies on varaton eli 420€/kk.

Tuon mukaan tuloja olisi 2069 + 450 + 450 = reilu 2900€. Asuminen 590€ + vaikka veteen ja sähköön 100€ = 690€.

Lainat 270€/kk ja hoitomaksut 370€/kk eli menojen jälkeen reilu 1500€ rahaa. Ja sitten ne lisät päälle. Kyllä tuosta nyt bensaa ostaa ja auton kuluja maksaa, vakuutukset vaikka kerran kuussa menemään niin ei ole isoa pompsia kerralla. Minä kysyn että miksi ette pärjäisi?

Jos sulla jää palkkaa käteen vaikka 1900e
Lapsilisiä saat hiukan alle 500e
Kelan elatusmaksuja n. 450e

Eli yhteensä 2850e, niin kyllähän noilla elää oikein hyvin. Jos asumiseen (vuokra, sähkö, vakuutus) menee n. 750e, ruokaan, pesuaineisiin, hygieniajuttuihin 600e, autoon eli lainaan ja bensaan 300e ja päiväkotimaksuihin 350e niin jäljelle jää vielä KAIKKEEN MUUHUN yli 800e. Ei tarvitse edes kovin nuukasti elää, helposti saa satasen-pari kuussa säästöön.

Nimimerkillä 2 aikuista, 1 lapsi ja tulot n. 1500e/kk ja nälkää ei nähdä (opintotuki+opintotuki+asumistuki+lapsilisä+kesätyörahat)

Miten niin muka erosta pitäisi jotain pesämunaa saada? Mitä pesämunaa :D

yleensä avioliitossa on kerätty jotain yhteistä myös. Muutakin kuin kolme lasta. Tietysti jos on avioehdot ym. järjestetty tai eletään kädestä suuhun tai muuta sellaista. En minä tiedä. Jotenkin vaan tulee mieleen, että kai sitä erossa nyt jotain jää käteen.

Noilla tuloilla ja tolla vuokralla pätjäät tosi hyvin.
Ihmetten jos saat jotain asumistukea, vaikkahyvä jos saat.

Mä saan kaikkineen käteen 2850 e ensi kesään, joilloin lapsilisä tippuu ois ja tuosta maksan asumista 1200e kk, autosta n 300e kk ja kahden lukiokirjat yms päälle, kotona asuu 3 nuorta. Minusta minäkin pärjään ok joten kyllä sinäkin ap pärjäät.

sullahan on hyvä palkka, kyllä tolla summalla pärjää hyvin ja oikeesti tosi pieni vuokrakin, ei meillä päin saa tollasella vuokralla kun pienen kaksion ja sekään ei mikään hyväkuntonen

Toi palkka jonka kerroin, on brutto.

Bensoihin menee rutkasti enemmän kuin mitä tossa joku mainitsi, 100km tulee päivässä työmatkaa eikä julkisiin ole mahdollisuutta juurikin työaikojen takia.

Tosin sitten työmatkojen takia vero% on pieni eli 15% ja laskettu juuri verotoimistossa niin ettei ainakaan mätkyjä tule.

Sinänsä miehen tulot ei nytkään kauheasti ole vaikuttaneet mutta on se liiton rahaa saanut ja jotenkin ymmärsin että niiden (pienuuden) takia sen ei tarttisi maksaa elareita(?) en tosin tiedä tästä ei kokemuksia. säästöjä sillä on jonkin verran eli kyllä se helpottaa kun toinenkin maksaa laskuja. Talolainaa meillä ei ole, emme ole naimisissa ja asumme miehen perintötalossa (jota ei kuitenkaan aio myydä että saisi elarit maksettua eli siinä mielessä ei täysin "varaton" ole kuten tossa ennemmin kerroin. Eli siis tuo vuokrasumma tulee tavallaan uutena menona tuloihin nähden ja siksi hirvittää.

Ja se miten saan kaikki huonekalut... Mies ei anna minulle täältä mitään mukaan. (on narsisti pahemman kerran) enkä ala hengelläni leikkimään, tavaroita saan kyllä mutta miten. Se on arvoitus vielä.

Yhteistyössä