Kertokaas miten näillä tuloilla pystyisin pärjäämään eron jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aiotko Ap tyytyä siihen että lasten isä ei maksa elatusmaksuja, jos hän ei halua/suostu?
Todennäköisesti liiton päivärahaa saavan tulot ovat todellakin sen suuruiset että kuuluu maksaa ihan itse. Lasten tapaamisista ja elatusavusta sovitaan lastenvalvojalla, suosittelen varaamaan aikaa mahd pian. Jos isä ei maksa elareita ne saa kunnalta, ja kunta perii ne isältä.
Miksi et muuta lähemmäksi työpaikkaa? Olisi lapsillakin lyhyempi hoitoaika.

Kärsin sen työmatkoissa mieluummin itse kuin se että joutuisin kuljettamaan lapsia liian kauas isänsä luo minun kustannuksella. Vaikka eroamme, en halua viedä lapsilta isää tai päinvastoin. Ja pidän tästä alueesta jossa asumme. On tiettyjä syitä miksi en muuta sille paikkakunnalle jossa käyn töissä. haluan pitää työn ja yksityiselämän erillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;27801909:
Aiotko Ap tyytyä siihen että lasten isä ei maksa elatusmaksuja, jos hän ei halua/suostu?
Todennäköisesti liiton päivärahaa saavan tulot ovat todellakin sen suuruiset että kuuluu maksaa ihan itse. Lasten tapaamisista ja elatusavusta sovitaan lastenvalvojalla, suosittelen varaamaan aikaa mahd pian. Jos isä ei maksa elareita ne saa kunnalta, ja kunta perii ne isältä.
Miksi et muuta lähemmäksi työpaikkaa? Olisi lapsillakin lyhyempi hoitoaika.

Ei kunta vaan Kela. Jos isä ei maksa elareita vaikka niistä sopimus olisin, niin Kelaan asiasta hakemusta, Kela maksaa n.147€/lapsi ja perii isältä ne.

Yhteistyössä