Kertokaapas ihan ensimmäiset oireenne mistä tiesitte synnytyksenne käynnistyneen ja millä viikolla tämä tapahtui?

  • Viestiketjun aloittaja rv 39
  • Ensimmäinen viesti
rv 39
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
En :D Kerroin täällä joskus aiemminkin, mulla ei oo koskaan ollut kipeitä suppareita enkä tosiaan edes lopussa, ponnistusvaiheessa huomannut suppereita.

Ja mies siis huomas supistelun siitä, että maha meni aina kovaksi välillä. Itse en "tuijottanut" niin en sitten tullut huomanneeksi. Mies vaan kysyi, että onko noi nyt niitä :eek:
:D:D:D

MITEN voi olla huomaatatta supistuksia?
Saitko jotain kivunlievitystä synnytyksissäsi?
 
rv 41+6 heräsin yöllä siihen, että lapsivedet meni, siitä kului 2h40min ja vauva sylissä.Ekat kipeet supistukset koko raskausaikana tuli vasta vesien menon jälkeen. Meinasi tulla hiukan kiire kun sairaalan mentäessä olin 8cm auki...
 
tonttu
Parin menopäivän jälkeen huokaisin illalla, että onneksi huomenna saa nukkua pitkään ja levätä. Nukkua sainkin ehkä n. 3,5 tuntia, kun heräsin alaselässä tuntuviin supistuksiin klo 2.30. Lapsi syntyi aamulla klo 8.30 neljä päivää ennen laskettua. Ja kun olin varma että yli menee ja paljon, kun ei ollut mitään vaivoja. Kysessä oli toinen lapsemme, mutta ensimmäinen syntyi sunnitellulla sektiolla ja tämä toinen siis normaalisti alateitse.
 
rv 39
Alkuperäinen kirjoittaja HappyHippo:
rv 41+6 heräsin yöllä siihen, että lapsivedet meni, siitä kului 2h40min ja vauva sylissä.Ekat kipeet supistukset koko raskausaikana tuli vasta vesien menon jälkeen. Meinasi tulla hiukan kiire kun sairaalan mentäessä olin 8cm auki...
:eek: OHO!
No jos positiivista etsii, niin et ainakaan joutunut kärvistelemään kauaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rv 39:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
En :D Kerroin täällä joskus aiemminkin, mulla ei oo koskaan ollut kipeitä suppareita enkä tosiaan edes lopussa, ponnistusvaiheessa huomannut suppereita.

Ja mies siis huomas supistelun siitä, että maha meni aina kovaksi välillä. Itse en "tuijottanut" niin en sitten tullut huomanneeksi. Mies vaan kysyi, että onko noi nyt niitä :eek:
:D:D:D

MITEN voi olla huomaatatta supistuksia?
Saitko jotain kivunlievitystä synnytyksissäsi?
No en saanut, kun en tarvinnut - siis kun ei käynyt kipeää :D Joo, kätilötkin hieman ihmeissään ja kaikissa synnytyksissä oon aluksi saanut aika kylmää kyytiä kun "ethän sää oo ees kipeä". Kakkosen kanssa mulle yritettiin väkisin epiduraalia, vaikka ei todellakaan käynyt mikään kipeää, ehkä se vaan oli niillä tapana siellä..
 
Lapset yksi, kaksi ja neljä käynnistettiin (vko 42,43 ja 39+2). Kolmonen tuli 1,5 vuorokauden säännöllisten supistusten jälkeen 15min saliin päästyäni (tasan vko40) ja viitonen 3h säännöllisten supistusten jälkeen jotain 20min sairaalassa olon jälkeen (en tiedä tarkkaan, kun ei kukaan vissiin ehtiny epikriisiä tekee, vko 41+2). En siis edellenkään osais lähteä ajoissa, joten en uskalla edes harkita koko hommaa enää (tuo viideskin oli yli 4kg ja silti vaan päätti putkahtaa sitten kun itteään huvitti).
 
vieras
Kipeisiin supistuksiin, siis todella aivan eri luokkaa kuin mitä raskausaikana muuten joskus oli, heräsin. Kyllä sen tiesi siitä ensimmäisestä, että nyt se on menoa. Ensimmäinen synnytys ensimmäisestä supistuksesta laskettuna 5½ tuntia, toinen 3½ tuntia, mitään säännöllisyyksiä en edes miettinyt silloin, sen verran tiheään tulivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rv 39:
Alkuperäinen kirjoittaja HappyHippo:
rv 41+6 heräsin yöllä siihen, että lapsivedet meni, siitä kului 2h40min ja vauva sylissä.Ekat kipeet supistukset koko raskausaikana tuli vasta vesien menon jälkeen. Meinasi tulla hiukan kiire kun sairaalan mentäessä olin 8cm auki...
:eek: OHO!
No jos positiivista etsii, niin et ainakaan joutunut kärvistelemään kauaa.
Joo, ei tarvinnu tosiaan kauan kärvistellä. Tosin supistukset tuli sit tosi tiuhaan ja rajuina, kun alkoivat.Epiduraaleja tms. en kerinnyt myöskään saamaan..
 

Yhteistyössä