Kertokaapas ihan ensimmäiset oireenne mistä tiesitte synnytyksenne käynnistyneen ja millä viikolla tämä tapahtui?

  • Viestiketjun aloittaja rv 39
  • Ensimmäinen viesti
m'
eka lapsivedet meni 39+1
toka vatsa meni kuralle ja kävin puolen tunnin välein vessassa yöllä, 42+0
kolmas kun oksitosiinitippa laitettiin käteen käynnistystä varten 38+6
 
Säännölliset supistukset alkoi klo 3 yöllä, 3:30 tuli veristä limaa ja joskus 4:00-4:30 lapsivettä alko lorahtelee. Näistä tiesin :wave:

Ainii ja viikot oli 41+3 ja 21 tunnin päästä tuli poitsu.
 
rv 39
Alkuperäinen kirjoittaja m':
eka lapsivedet meni 39+1
toka vatsa meni kuralle ja kävin puolen tunnin välein vessassa yöllä, 42+0
kolmas kun oksitosiinitippa laitettiin käteen käynnistystä varten 38+6
Odotitko ekasta supistuksia myös vai lähditkö suoraan vesien menon jälkeen sairaalaan? :)
 
1. rv 40+0 heräsin supistuksiin.
2. rv 41+0 heräsin supistuksiin.
3. rv 40+1 heräsin taas supistuksiin.
4. rv 40+3 tuli kamalan kamala supistus minkä jälkeen vähän lapsivettä.
5. rv 40+3 yöllä alkoi sellaiset supistukset, että ei jäänyt arvailujen varaan onko synnytys alkanut.
 
rv 39
Ei ole vielä mitään "tuntemuksia", mutta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että päivät loppuu kesken :D. Jokatapauksessa, vaikka menee ylikin, minulla on kolmen viikon päästä viimeistään vauva sylissä :eek: :D
 
m'
Alkuperäinen kirjoittaja rv 39:
Alkuperäinen kirjoittaja m':
eka lapsivedet meni 39+1
toka vatsa meni kuralle ja kävin puolen tunnin välein vessassa yöllä, 42+0
kolmas kun oksitosiinitippa laitettiin käteen käynnistystä varten 38+6
Odotitko ekasta supistuksia myös vai lähditkö suoraan vesien menon jälkeen sairaalaan? :)
odotin 6 h, ei tullu ainuttakaan supistusta. 6 h jälkeen vesien menosta kehotettiin meneen sairaalaan tarkistukseen. seuraavana pvänä sit käynnisteltiin kun ei tullu omia suppareita.
 
m'
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
rv 39+2 meni hieman lapsivettä
rv37+1, mies huomasi saunassa että supistelee
38+ painontunne mahalla, josta aloimme siskon kanssa epäillä jotain.. ja onneksi mentiin sairaalaan, 4 cm auki :)
moten sun miehes huomas ton supistelun?
 
Kipeät supistukset alkoi perjantaina aamulla 05 aikaan. Arvelin, että synnytys on käynnistynyt. Noh, supistukset eivät tulleet kovin tiheästi, ja välillä lopahtivatkin joksikin aikaa, joten epätoivoissani itkin, ettei tässä mitään tapahdu. Supistukset kuitenkin jatkuivat lauantaille asti yönkin läpi, niin etten voinut nukkua yhtään. Lauantaina supistukset yhä kipeytyivät iltaa kohden, mutta ajattelin, että ei tässä taaskaan kuitenkaan mitään tapahdu, ja kysyin mieheltä, lähdetäänkö vaikka kaupungille terassille istumaan. Puolen tunnin päästä siitä suurin piirtein purin ovenkahvaa, ja sanoin miehelle, et joskohan sittenkin lähdettäis ihan sinne sairaalaan. :D 5 cm olin auki silloin kun saavuin sairaalaan, ja suoraan saliin päästiin. =)

Niin ja viikkoja oli 41+0.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rv 39:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
rv37+1, mies huomasi saunassa että supistelee
ITSE et huomannut? :D
En :D Kerroin täällä joskus aiemminkin, mulla ei oo koskaan ollut kipeitä suppareita enkä tosiaan edes lopussa, ponnistusvaiheessa huomannut suppereita.

Ja mies siis huomas supistelun siitä, että maha meni aina kovaksi välillä. Itse en "tuijottanut" niin en sitten tullut huomanneeksi. Mies vaan kysyi, että onko noi nyt niitä :eek:
 

Yhteistyössä