Kertokaapa te perhepäivähoitajia haukkuvat.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Kun kerran perhepäivähoitajia haukutaan niin paljon niin kertokaa...

ihan oikeita konkreettisia esimerkkejä siitä millaisiin huonoihin hoitajiin olette törmänneet? Mikä on muokannut asenteen "ei ikinä lasta perhepäivähoitajalle"? Eikä siis mitään mutu -juttuja vaan ihan oikeita esimerkkejä!

Pph löi lasta, tukisti - ei jaksanut tehdä allergia ruokia erikseen - kotona haisee tupakka ja viina, enemmän kiinostaa juoruilla ja rikkoa vaitiolovelvollisuutta kun touhuta lasten kanssa puistoissa jne

meillä oli yks mukava pph ja yks ei niin mukava.. se ei niin mukava oli vähä semmonen piilov***lija ja hällä oli omat tyylinsä.. lapsi alkoi kotona reagoida hänen luona oloonsa iltaisin kiukkuinen ja ärtynyt ja itki yöllä unissaan.itku alkoi kun pysähdyttiin hoitopaikan eteen ja näki talon jossa se hoitopaikka oli. vaihdettiin hoitopaikkaa ja kaikki nämä loppui, eli jotain siinä täytyi olla. eka hoitaja oli taas AIVAN loistava! EN ikinään ois halunnu sieltä vaihtaa mutta pakolla siirrettiin toiselle hoitajalle kun ed.jäi kesälomille jonka jälkeen ei ollu varmuutta jatkosta! siellä poitsu taas viihtyi mielettömän hyvin!

meidän pihalaisella pph:lla oli useampi 2v ja pihalla(aitaamaton kerrostalopiha keskellä vilkasta keskustaa, vilkkaat autotiet kiertää tästä ympärilta) tää vaan jutteli samalla pihalla asuvan äidin kanssa, selkä hyvin pitkän aikaa selin näihin lapsiin, olisivat ehtineet vipeltää ties minne! ja useamman kertaa oon tälle joutunut sanoo että tuo lapsi menee parkkipaikalle päin!! :kieh: . oon siis ollut useamman kerran pihalla samaan aikaan hänen kanssaan. lisäksi kuljettaa pientä hoitolastaan pyörällä ilman istuinta!

jos mun lapsi ois ollut hällä hoidossa ei ois hengissä enään, ei sitä ois voinut päästää silmistään 15minuutin ajaksi ja keskustella toisen äidin kanssa(toki mäkin keskustellen mutta en IKINÄ selkä selin lapseen)

Mulla on taas vain hyviä kokemuksia perhepäivähoitajista. Lapsilla on ollut aivan mahtavat hoitajat. Enkä ole kyllä kuullut että täälläpäin muutkaan haukkuisivat pph:ta.

Alkuperäinen kirjoittaja lista olis pitkä:
Pph löi lasta, tukisti - ei jaksanut tehdä allergia ruokia erikseen - kotona haisee tupakka ja viina, enemmän kiinostaa juoruilla ja rikkoa vaitiolovelvollisuutta kun touhuta lasten kanssa puistoissa jne

Näitkö sä tilanteita?

jotka haukkuu perhepäivähoitajia sulkee silmänsä siltä, mitä siellä päiväkodissa tapahtuu.
Päiväkodin tapahtumat ei tule niin herkästi ilmi. Jos on saman tyylisiä hoitajia paljon he sitten tukevat toinen toistaan. Kyllä ne päiväkodin tätösetkin juttelevat siellä pihalla ja penskat tekee mitä huvittaa. Mikäs se tapaus just oli kun se tyttö joutui sairaalaan pudottuaan keinusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Näitkö sä tilanteita?

Pph on itse myöntänyt ton tukistamisen ja lyömisen, ja allergia jutun,muut on nähty

Meisän viereisellä tiellä asuu yksi perhepäivähoitaja ja sen toilailuja vierestä katsoneena olen päättänyt, että en ikinä laita lapsiani perhepäivähoitajalle. Kilinän kanssa painelee heti puoli 5 jälkeen täyttämään viinavarastoja. En myöskään luota siihen ,että lapset saavat täysipainoista ja tuoretta ruokaa tuollaisessa hoitopaikassa tai muuallakaan jossa vain yksi hoitaja tolskaa lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja dandda:
jotka haukkuu perhepäivähoitajia sulkee silmänsä siltä, mitä siellä päiväkodissa tapahtuu.
Päiväkodin tapahtumat ei tule niin herkästi ilmi. Jos on saman tyylisiä hoitajia paljon he sitten tukevat toinen toistaan. Kyllä ne päiväkodin tätösetkin juttelevat siellä pihalla ja penskat tekee mitä huvittaa. Mikäs se tapaus just oli kun se tyttö joutui sairaalaan pudottuaan keinusta.

itse työskentelen päiväkodissa ja voin kyllä sano,että monenlaista säheltäjää sinnekkin siunaantuu, mutta siinä on kuitenkin aina monta ihmistä tilanteissa ei tarvitse yksin pärjätä. Et voi lapsille esim: karjua vaikka mieli tekisin. Samoion päiväkodissa valvotaan mitä lapsille syötetään jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meisän viereisellä tiellä asuu yksi perhepäivähoitaja ja sen toilailuja vierestä katsoneena olen päättänyt, että en ikinä laita lapsiani perhepäivähoitajalle. Kilinän kanssa painelee heti puoli 5 jälkeen täyttämään viinavarastoja. En myöskään luota siihen ,että lapset saavat täysipainoista ja tuoretta ruokaa tuollaisessa hoitopaikassa tai muuallakaan jossa vain yksi hoitaja tolskaa lasten kanssa.

Pph saa myös juoda ja viettää omaa elämää. Ei se, että se illat kännää, kuulu kenellekään niin kauan kun se ei vaikuta lasten hoitoon.

Mulla kokemusta monesta pph:sta ja kaks heistä oli semmosia, että oli pakko laittaa lapset muualle hoitoon.

Ensimmäinen hoiti vanhinta lastamme tämän ollessa 1.5 vuotias. Ihmettelin, miksi aina kotiin tullessa lapsella on kakkanen pylly mutta puhdas vaippa. Pyllyn ihoki palanut vaikkei kotona koskaan ollut. Kun kysyin asiaa hoitajalta niin hän totes, että lapsi ei anna pestä pyllyä joten hän vaan otti likasen vaipan pois ja laitto puhtaan tilalle. Tämä siis vaan yks esimerkki kyseisestä hoitajasta.

Toinen: ekana aamuna hoitaja ilmotti mulle, ettei voi laittaa lapsille aamupuuroa koska kaikki hiutaleet on vanhentuneita. Päivällä olivat saaneet sipulikeittoa jota en usko, että lapset kauheen innolla syö, varsinkaan nuorin joka on nyt 1v5kk. Lisäksi alko soittamaan mun miehelle töihin, että jos mies vois tulla hakemaan lapset puolen tunnin päästä koska hänen ois päästävä hierojalle. Ulkona kävi muutaman kerran viikossa koska oma piha oli muralla eikä viitsiny lähteä kävelemään puistoon. Täältä ois vaikka mitä esimerkkejä kerrottavana....

Mutta silti olen sitä mieltä, että aivan mahtaviakin perhepäivähoitajia löytyy ja semmosestaki meillä on kokemusta muutaman vuoden takaa.

Näitkö sä tilanteita?

Pph on itse myöntänyt ton tukistamisen ja lyömisen, ja allergia jutun,muut on nähty

No jos pph on myöntäny lyöneensä ja tukistaneensa lapsia /lasta, niin sulla on velvollisuus tehdä ilmoitus eteenpäin.

Pph saa myös juoda ja viettää omaa elämää. Ei se, että se illat kännää, kuulu kenellekään niin kauan kun se ei vaikuta lasten hoitoon.

JOTENKIN siitä vain näkyy päivisin ulospäinkin, että viina maistuu. Happo mikä happo. Jos ei vkonloput riitä juomiseen niin kannattas vaihtaa alaa.

JOTENKIN siitä vain näkyy päivisin ulospäinkin, että viina maistuu. Happo mikä happo. Jos ei vkonloput riitä juomiseen niin kannattas vaihtaa alaa.

Kuka tahansa vois sanoa kenestä tahansa saman, että vois vaihtaa alaa jos pitää viikolla juoda. Ei ne pelkästään pph:t ole vastuussa lapsista...

Näitkö sä tilanteita?

No jos pph on myöntäny lyöneensä ja tukistaneensa lapsia /lasta, niin sulla on velvollisuus tehdä ilmoitus eteenpäin.

Ja sä luulet etten ole tehnyt?

mä olin pienenä sellaisessa paikassa missä juotiin kaljaa aamusta iltaa. Oli meidän naapuri ja kerran isä jäi kotiin kuuntelemaan kun ihmetteli meidän ainaista itkua. Sitten pitkän aikaa oli kulunu ja itku vaan jatku. Isä sitten ylätti kaljaa lipittämässä tämän naisen.

Sit oli joku muukin tapaus en muista.

Sitten mut laitettiin 2v päiväkotiin, siellä en viihtynyt yhtään. Lopetin puhumisen kokonaan, ei sopinut isot ryhmät.

Tämän jälkeen saimme hyvän hoitopaikan, PPhlla. aivan ihana hoitaja.

Tiedän että on monenlaisia hoitajia. Hyviä ja huonoja.
MUTTA kannattaa muistaa että vaikka päiväkodissa ois kui paljon työtekijöitä ei se takaa hyvää hoitoa. Oon niin monessa paikka ollut töissä, sekä kokemuksia usean työntekijän kanssavaihtanut, niin suoraan sanottuna menee sitten päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle niin se on onnen kauppaa millainen se paikka on.

Niinkun monet tietää hyvää edessä mutta kohtelu lapsia kohtaan ei aina jatku samanlaisena kun vanhemmat häipyy. Ja ikävä kyllä työkavereista ei juorut kovinkaan helposti. Vasta kun mennään pitkälle. Tämän jälkeen taas tulee se että onko johtajalla välineitä puuttua asiaan. Niitä kun nössyköitä löytyy joka lähtöön.

Eli suuren virheen tekee jos luottaa täysin yhteen vaihtoehtoon. Se on aina paikka kohtasta ja henkilökohtasta.
Kannattaa miettiä millä sävyllä ja tavalla henkilökunta puhuu sinulle ja lapsille. Se kertoo usein paljon.
Joskus voi jäädä eteiseen kuunteleen kun luulevat että olet jo lähtenyt. Lapselta kannattaa kysyä että millaisia tuntemuksia hoitajat herättää. Ei siis sitä oliko kiva päivä jne. tietysti sitäkin...

no meni osaltaan ohi

Näitkö sä tilanteita?

Ja sä luulet etten ole tehnyt?

Mä en tiedä oletko tehny koska et ole maininnu siitä.

Mua jotenki huvittaa kun nää pph;t ottaa aina itseensä.Kuka sitä työtä arvostaa jos ette edes itse? Ja jos itse arvostatte niin mitä väliä sillon muiden arvosteluilla kun tietää työnsä tekevän hyvin? Jokainen tietää että jokapaikassa on niin helmiä kun harmaita kiviä

Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Mua jotenki huvittaa kun nää pph;t ottaa aina itseensä.Kuka sitä työtä arvostaa jos ette edes itse? Ja jos itse arvostatte niin mitä väliä sillon muiden arvosteluilla kun tietää työnsä tekevän hyvin? Jokainen tietää että jokapaikassa on niin helmiä kun harmaita kiviä

Mä en ole ottanu itseeni, sanelen täällä vaan faktoja tietyistä asioista. Mm. ne että pph saa myös elää omaa elämää ja vanhemmat on ilmoitusvelvollisia jos jtn epäilyttävää / häikkää on pph:n kanssa.

Mulla ei ole kumpikaan lapsista ollut ikinä perhepäivähoitajalla. Ovat olleet päiväkodissa. Syy on ihan yksinkertainen. Jos hoitaja on lomalla, sairastuu, jää äitiyslomalle, jää eläkkeelle tai kuolee, seinät ja kaverit pysyy kuitenkin samana. Olen siis halunnut, että lapsillani on mahdollisimman stabiili hoitopaikka.

Yhteistyössä