kertokaapa oma mielipiteennne seuraavasta asiasta

eli nykyisellä miehelläni on lapsi ja hänen ex emäntä vaatii että hänen on tavattava minut ennen kuin mies saa tuoda lapsensa tänne minun luokse.
no minä en halua kyllä olla tämän ex emännän kanssa missään tekemisissä mutta ottaa päähän tämän miehen puolesta asia koska eihän minullakaan ole oikeutta vaatia minun ex ukolta että minun on tavattava tämä nykyinen ennen kuin annan pojan isälleen.
tämän miehen ex emännän kanssa on muutenkin ollut kaikkea ongelmaa koko ajan ja siksi en halua häntä tavata.
toivottavasti ymmärrätte tästä selityksestä jotakin.

tiuku123
No kyllä mä ainakin haluaisin miehen uuden tavata, en haluaisi että lapsi viettäisi aikaansa minulle täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Jos voisin luottaa mieheen, eli siihen että hän hyvin hoitaa lapset ja ei ota mitään lapsia vihaavaa ja kiusaavaa naista niin tuo tapaaminen ei olisi välttämätön, mutta kun tuo mies on vähän sellainen etten voisi olla varma huolehtisiko noista lapsista mies vai uusi nainen noina tapaamis aikoina. Miksi niin negatiivisesti suhtaudut exään. Miksi ex on aina hirveä ämmä, vaikka suurin osa oikeasti on ihan ok tyyppejä, varmasti vain huolissaan lapsen vuoksi, ihan normaalia. Jos (ja kun) miehen kanssa erotaan toivoisin kyllä että voisin olla väleissä myös miehen ja hänen uuden naisensa kanssa. Olisihan se lapsillekin paras mahdollinen tilanne.
Ja ne ongelmat joita exän kanssa on ei välttämättä ole vain exän kusipäisyyttä vaan ehkä katsoisit niitä ihan eri silmin jos olisikin kyseessä ystäväsi.

syynä että olen tätä ex naista kohtaan niin julma on se että hän levittelee mitä ihmeellisempiä juttuja minusta vaikka hän ei edes tiedä kuka olen ja kyllähän sen kanssa olis väleissä jos olisi mahdollista mutta eipä hän edes yritä sitä vaan haluaa tehdä kaiken mahdollisimman hankalasti ja se ei ole minusta oikein.

tiuku123
Joo onhan noita ikäviäkin exiä, mut ehkä asiat selviäis ja se tajuais sun olevan ihan ok tyyppi jos tapaisitte. Monet exätkin kuvittelee uuden olevan tosi inhottava tyyppi, vähän muakin jännittää et jos tuon miehen kans ero tulee, millaisen uuden se ottaa. Lasten takia tätä mietin ja vähän kurjaa se olis jos ottaa jonkun tosi mustiksen joka jotain perättömiä juttuja minusta levittää. Tuon miehen tuntien kun hän saattaa vaikka itse kertoa minusta jotain pimeitä juttuja tuolle uudelle.
Mut ei sun tietenkään oo mikään pakko sitä exää tavata jos et halua. Mä ajattelen ehkä noista asioista erilailla, kun mä ihan mielelläni näkisin tulevaisuudessa miehen uuden ja mun(ehkä tulevan) miehen exän. Ihan vaan et vältyttäis väärikäsityksiltä ja jotenkin sellainen jännitys katois ihmisten väliltä.

Ei sinun ole pakko tavata miehesi exää , Kyllä sen exän on annettava lapset isällen ja isällä on oikeus käydä missä haluaa lapsen kanssa , ei niistä tarvitse exälle tehdä tiliä. Molemmilla on oma elämä ja exän pitäisi hyväksyä se ettei pysty puutumaan exänsä elämään enää. Lapsen kannalta on aina parasta ettei joudu kuuntelemaan riitoja eli jos ex levittelee perättömiä juttuja tai on muuten riitaisa en katso että olisi lapsen parhaaksi että tapaatte ollenkaan vaan pidätte mahdollisimman neutraalit välit ( ei riitoja muttei liiemmin ystävyyttäkään). Jos ei onnistu pyydä isää ottamaan yhteys lasten valvojaan , hän kyllä auttaa teitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2005 klo 09:41 tiuku123 kirjoitti:
No kyllä mä ainakin haluaisin miehen uuden tavata, en haluaisi että lapsi viettäisi aikaansa minulle täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Jos voisin luottaa mieheen, eli siihen että hän hyvin hoitaa lapset ja ei ota mitään lapsia vihaavaa ja kiusaavaa naista niin tuo tapaaminen ei olisi välttämätön, mutta kun tuo mies on vähän sellainen etten voisi olla varma huolehtisiko noista lapsista mies vai uusi nainen noina tapaamis aikoina.
On inhimillistä että olet huolissasi lastesi hyvinvoinnista, mutta valitettavasti tapauksissa, jossa vanhemmilla on yhteishuoltajuus, exällä ei ole valitettavasti mitään oikeutta arvioida toisen kykyjä huolehtia lapsista, saatika päättää kenen seurassa nämä etävanhemman luona viettävät aikaa ja sen perusteella evätä tai sallia toisen vanhemman tapaamiset.
Itse äitipuolen roolissa olisin ollut ikionnellinen, jos miehen exä olisi suostunut tapaamaan minut tai edes keskustelemaan puhelimessa, mutta ei tule kuuloonkaan.
Miehen exä ei kuulu elämääni millään tavalla, en ole häntä nähnyt koskaan eikä hän minua, hänen lapsensa viettävät puolet ajastaan meidän luona, perheeseemme kuuluu siis exän lapset ja yhteinen lapsi. Menee se näinkin. Itse olisin ollut yhteistyökykyinen, hän ei.

mie
samaa mieltä vierailijan kanssa.minä en ole tavannut mieheni exää,muuta kun ohimennen kun tuo lasta.enkä aio tavata,eikä keskustella mistään asioista.näin on parempi.ero on ero ja sen jälkeen molemmat elää omaa elämäänsä niin kuin haluaa.mies saa tehdä lapsen kanssa mitä lystää,se ei kuulu exälle!

Amfritrite
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2005 klo 12:29 mie kirjoitti:
samaa mieltä vierailijan kanssa.minä en ole tavannut mieheni exää,muuta kun ohimennen kun tuo lasta.enkä aio tavata,eikä keskustella mistään asioista.näin on parempi.ero on ero ja sen jälkeen molemmat elää omaa elämäänsä niin kuin haluaa.mies saa tehdä lapsen kanssa mitä lystää,se ei kuulu exälle!
anteeksi mutta miten voi ajatella tuolla tavalla? Itse haluaisn tietää jotain lasteni elämästä silloinkin kun eivät ole minun kanssa. Kysyä mitä ovat tehneet, ym.

Amfritrite
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2005 klo 15:16 Amfritrite kirjoitti:
\
anteeksi mutta miten voi ajatella tuolla tavalla? Itse haluaisn tietää jotain lasteni elämästä silloinkin kun eivät ole minun kanssa. Kysyä mitä ovat tehneet, ym.
En kyllä ole yh joten ehkä en saisi ottaa kantaa asiaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2005 klo 15:17 Amfritrite kirjoitti:
En kyllä ole yh joten ehkä en saisi ottaa kantaa asiaan.

[/quote]

Tottakai lapsilta saa kysyä mitä ovat tehneet yms. sehän vaan osoittaa lapsillekin että vanhempi on kiinnostunut hänen asioistaan, tässä olikin kysymys siitä onko exällä oikeus valita kenen kanssa ex-kumppani seurustelee tai muuten viettää aikaa..lasten kanssa tai ei..
Kun on Yksinhuoltajia ja sitten niitä kenellä on yhteishuoltajuus mutta lapset asuu luona..
No..ehkä mäkin oon tunkemassa taas nokkaani väärään soppaan kun en oo yh. Huoltaja kuitenkin. Ja ettei näkemykset menisi liian yksipuolisiksi...

tiuku123
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2005 klo 12:27 Tantu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2005 klo 09:41 tiuku123 kirjoitti:
No kyllä mä ainakin haluaisin miehen uuden tavata, en haluaisi että lapsi viettäisi aikaansa minulle täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Jos voisin luottaa mieheen, eli siihen että hän hyvin hoitaa lapset ja ei ota mitään lapsia vihaavaa ja kiusaavaa naista niin tuo tapaaminen ei olisi välttämätön, mutta kun tuo mies on vähän sellainen etten voisi olla varma huolehtisiko noista lapsista mies vai uusi nainen noina tapaamis aikoina.
On inhimillistä että olet huolissasi lastesi hyvinvoinnista, mutta valitettavasti tapauksissa, jossa vanhemmilla on yhteishuoltajuus, exällä ei ole valitettavasti mitään oikeutta arvioida toisen kykyjä huolehtia lapsista, saatika päättää kenen seurassa nämä etävanhemman luona viettävät aikaa ja sen perusteella evätä tai sallia toisen vanhemman tapaamiset.
Itse äitipuolen roolissa olisin ollut ikionnellinen, jos miehen exä olisi suostunut tapaamaan minut tai edes keskustelemaan puhelimessa, mutta ei tule kuuloonkaan.
Miehen exä ei kuulu elämääni millään tavalla, en ole häntä nähnyt koskaan eikä hän minua, hänen lapsensa viettävät puolet ajastaan meidän luona, perheeseemme kuuluu siis exän lapset ja yhteinen lapsi. Menee se näinkin. Itse olisin ollut yhteistyökykyinen, hän ei.
Taitaa olla uusissa ja exissä yhtälailla noita vaikeita tyyppejä. Minä en tarkoittanut noilla kommenteillani että estäisin lapsia tapaamasta isäänsä jos en exää tapaisi, toivoisin vaan että voisin tavata. No jos joudun siihen tilanteeseen, toivottavasti lapset jonkun noinkin fiksun ihmisen äitipuoleksi. miehen tuntien tuo nainen tulee tosin luultavasti olemaan joku baarikärpänen. Ja usein vaihtuva sellainen. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2005 klo 17:12 tiuku123 kirjoitti:
Taitaa olla uusissa ja exissä yhtälailla noita vaikeita tyyppejä. Minä en tarkoittanut noilla kommenteillani että estäisin lapsia tapaamasta isäänsä jos en exää tapaisi, toivoisin vaan että voisin tavata. No jos joudun siihen tilanteeseen, toivottavasti lapset jonkun noinkin fiksun ihmisen äitipuoleksi. miehen tuntien tuo nainen tulee tosin luultavasti olemaan joku baarikärpänen. Ja usein vaihtuva sellainen. :/
Totta, meitä on kyllä niin moneksi...itse yleensä perustan aina liikaakin omaan tilanteeseen ja miehen vaikeaan exään... :/

no nyt se ex sit tuli minun oven taakse ja halusi keskustella ja puhuttiin mut eipä tuo ole mukavaa et hän yhtäkkiä pöllähtää minun oven taaakse ja sai muuten olla viimeinen kerta kun tulee eli eipä sillä naisella ollut kyllä mitään tärkeätä asiaa muuta kun se että hän haluaa yrittää sotkea minun ja mieheni välit. eli hän vain haukkui ex miestään mut eipä tuo puhunut paljoa lapsesta vaikka sen takia olisi halunnut minuun tutustua.

-peukku-
En missään tapauksessa luovuttaisi omia lapsiani kenenkään vieraan eukon hoteisiin aivan sokkona :eek:

Ehdottomasti tahtoisin tämän naisen tavata, useampaan kertaan ennen, kuin jättäisin aarteeni hänelle! Mietipä nyt itsekin! :wave:

clivia
Exäni halusi tavata mun uuden miehen ja kysyin mun uudelta mieheltä haluaako hän tavata.Tapasivat ja joivat kahvit ja juttelivat siinä muutaman sanan.
Mun exäni olisi tuonut uuden naisensa meille kylään ja oli kovin loukkaantunut kun kieltäydyin.En ole halunnut tavata häntä koskaan enkä näe siihen mitään tarvetta.Meillä on molemmilla nyt uusi elämä enkä mä halua exääni enkä sen uutta naista tänne kertaakaan kahville.Mitä vähemmän tekemisissä,sen parempi.
Exän naama on pakko sietää sen hetken mitä se lapsia hakee ja palauttaa mutta sen uutta naista ei tarvitse.
Niin kauan kun lapsilla on siellä hyvä olla se riittää mulle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2005 klo 15:16 Amfritrite kirjoitti:
\
Kyllä lapset varmasti kertoo jos on jotain pielessä etähuoltajan luona, jo kaksivuotias pystyy ilmoittamaan mielipiteitään jos osaa kuunneella. Ja pienillä lapsilla on se hyvä puoli että tekevät itse arviot ihmisistä ilman että esim. äidin mielipide vaikuttaa asiaan mutta isommat jo sitten myötäilee vanhempien mielipiteitä. Esim. jos äiti ei tykkää isin uudesta on usein lapsen sympatiat äidin puolella ja puhuu asiat äidin mieleisiksi kotona sen takia ehkä täytyy osata myös vähän suodattaa lasten juttuja :whistle: . Lapsen tenttaaminen on sitten asia erikseen , sitä ei mielestäni saisi tehdä kun lapsi tulee kumman luo tahansa, jos lapsi haluaa puhua , puhuu hän omassa tahdissaan ja ne jutut mitä hänelle on ollut tärkeitä ja kaikki muuhan on jokatapauksessa epäolennaista kuin se mikä lapsen mieleen vaikuttaa. Yritetään vaan luottaa että kaikki sujuu hyvin ja vasta jos ei suju puututaan asoihin :hug:

Hanhiemo
huh huijaa,siks onkin niin hyvä olla yh,vaikka miehellä onkin tapaamisoikeus.vältytään turhilta kiusanteko yrityksiltä.minä kuitenkin hoidan ja kasvatan lapseni 99% niin siihen ei tosiaan tarvi ottaa mitään ylimääräisiä kuvioita vastaan jossei halua.tavattavat lapsetki niin pienii et isä käy päivisin katsoo vaan.
outo äiti olis joka ei piittais missä naikkoloissa se ihana isukki muksuja kuskaa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 13:28 Hanhiemo kirjoitti:
huh huijaa,siks onkin niin hyvä olla yh,vaikka miehellä onkin tapaamisoikeus.vältytään turhilta kiusanteko yrityksiltä.minä kuitenkin hoidan ja kasvatan lapseni 99% niin siihen ei tosiaan tarvi ottaa mitään ylimääräisiä kuvioita vastaan jossei halua.tavattavat lapsetki niin pienii et isä käy päivisin katsoo vaan.
outo äiti olis joka ei piittais missä naikkoloissa se ihana isukki muksuja kuskaa..
Jaahas, koska asenteesi on tälläinen, olet varmaankin valmistautunut ottamaan vastaan myös eriävän mielipiteen.
Tämä kuulostaa nimittäin juuri niin tyypilliseltä "Äiti On Parempi Kuin Isä"-tekstiltä. Siis että suhteessa on kaikki fifty-fifty, äiti ja isä käy molemmat töissä, äiti ja isä hoitaa molemmat kotitöitä ja lapset hoidetaan puoliksi. Mutta eron tullessa lapset kuuluu sitten kuitenkin vain äiskälle, isä kelpaa vain maksumieheksi. Juu, ei tarvitse ottaa mitään ylimääräisiä kuvioita jos ei halua, haluaako lapset, kysytäänkö niiltä? Äiti saa toki kuskata ties missä miehelöissä lapsia, vaan isän naisasiat on selvitettävä äidille ennenkuin lupia heruu...?? :eek:
Onko se isän puolelta kiusantekoa exälle, jos hän löytää uuden kumppanin ja haluaa vielä tämän jälkeen tavata lapsiaan?

No, minä perustan mielipiteeni kokemukseen miehen vaikeasta exästä, johon ei ole voinut saada kontaktia koska hän ei ole halunnut olla yhteistyökykyinen, onpa jopa käynyt pihallamme huutelemassa vaikka en ole miestään vienyt. Hänellä oli tarkoituksena saada nimenomaan vaan ne lapset ja rahat, muusta viis.
Meidän vika mielestään se, että lapset ovat luonaan "omituisia?" Sekin kertonee hänestä paljon, että meidän suhteemme aikana hänellä ollut jo 5 seurustelua?

Toisaalta, onhan niitä renttu-miehiäkin. :\|

Hanhiemo
Nii,Hiirimatto,mä puhuinkin ihan subjektiivisesti omasta tilanteesta jossa olen sen 99% itse hoitanut+kasvattanut muksut liiton aikanakin,ja sen jälkeen.
Makeeta jos muutenkin osallistuvii isuleita löytyy =)

No tervehdys vaan riitapukarit!!!

Kylläpä oli eriäviä mielipiteitä...no sehän se on elämän suola! :LOL:

Meillä jokaisella on tietysti ne omat kokemukset ja historiat takana...joten huono kenenkään toista suorilta mennä moralisoimaan!Itse kuitenki ajattelisin että mitäpä tuota ex:ien uusien kanssa mitään veljeilemään, saati ex:kään muuta kuin ne pakolliset...Eli annetaan kaikkien elää rauhassa omaa elämäänsä kenenkään elämää häiritsemättä!!Pysyy välit sopivan neutraaleina ja ei tule turhia tappeluita aiheesta..Lapset kuitenkin useasti joutuvat välikäteen ja kuuntelemaan tappeluita!! :'(

Puuttuisin asioihin vasta sitten kun kuulisin esim.lapselta että jotain erikoista tai ikävää olisi tapahtunut...Eli AIHEESTA saa sanoa!
Olen vaan valitettavan usein kuullut ja huomannut että ex-naisilla on ikävä taipumus tyrannisoida ex-miehiensä elämää ja tentata lapsilta mitä isien uuteen elämään kuuluu...Sellanen ei kivaa lapsille ja JOKAISEN aikuisen ihmisen tulisi ymmärtää ettei se ole lapselle oikein!Monesti erolapset ovatkin todella kaksinaamaisia kun eivät halua ketään loukata vaan oppivat puhumaan eri paikoissa eri asioita...Tulee kauhea halu miellyttää kaikkia ettei taas tapeltaisi ja pienet lapset vielä sitten syyllistävät itseään... :(
Siinäpä tuli minun mielipide ja kokemukset!!PEACE!!! =)

Ex-puoliso ei voi vaatia että saa tutustua exänsä uuteen puolisoon - ei edes "lapsen edun" varjolla :LOL: Toki jos välit ovat kunnossa ja kaikki osapuolet haluavat toimia näin niin mikäs siinä. Silloin kun lapsi on isän luona niin isä on vastuussa lapsesta - ja kun lapsi on äidillä niin äiti on vastuussa. Kyllä varmaan heräisi hilpeyttä jos vaikka lähivanhempi lastenvalvojan luona rupeaisi vaatimaan että ex-puolison pitää tuoda uudet kumppanit näytille ...

LeppäKeppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 20:47 Jaana kirjoitti:
Kyllä varmaan heräisi hilpeyttä jos vaikka lähivanhempi lastenvalvojan luona rupeaisi vaatimaan että ex-puolison pitää tuoda uudet kumppanit näytille ...
Äläpä kuule naura, meillä miehen exä on ihan oikeesti lastenvalvojan luona esittänyt tällaista... :LOL: :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 21:56 LeppäKeppi kirjoitti:
\
Kyllä varmaan heräisi hilpeyttä jos vaikka lähivanhempi lastenvalvojan luona rupeaisi vaatimaan että ex-puolison pitää tuoda uudet kumppanit näytille ...
Äläpä kuule naura, meillä miehen exä on ihan oikeesti lastenvalvojan luona esittänyt tällaista... :LOL: :xmas:
EI VOI OLLA TOTTA , kyllä meitä ihmisiä on joka lähtöön :D :D

No me erotaan ihan sulassa sovussa miehen kans, ja sovittiin että kaiken maailman heiloja ei tuoda lapsen näytille, vaan sitten vasta kun on vakavampaa. Ja uskon että meidän välit pysyy jatkossakin niin hyvinä, että voidaan ihan vapaasti keskustella uudet nais/miesystävätkin selviksi. En näe mitään ongelmaa siinä että miehelläni on joku päivä uusi nainen, toivon että se tulee olemaan niin rento, että voidaan vaihtaa muutama sana ja olla ihan väleissä kun lapsia kuskataan jne. Aion sille tulevalle naiselle sanoa, että evvk vaikka seurustelette, että ei tarvitse pelätä että heittäytyisin hankalaksi :D

clivia
\
Ex-puoliso ei voi vaatia että saa tutustua exänsä uuteen puolisoon - ei edes "lapsen edun" varjolla :LOL: Toki jos välit ovat kunnossa ja kaikki osapuolet haluavat toimia näin niin mikäs siinä. Silloin kun lapsi on isän luona niin isä on vastuussa lapsesta - ja kun lapsi on äidillä niin äiti on vastuussa. Kyllä varmaan heräisi hilpeyttä jos vaikka lähivanhempi lastenvalvojan luona rupeaisi vaatimaan että ex-puolison pitää tuoda uudet kumppanit näytille ...
Minut on tarkastanut ihan mieheni exän perhetyöntekijä,eli alan ammattilainen ;D
Olin seurustellut kuukauden kun mieheni exä halusi minut tavata,mutta mieheni ei suostunut minkä nyt pidemmän aikaa tunnettuani erittäin hyvin ymmärrän.
Hänen exänsä soitti ja painotti että pitää nähdä lapsen uusi äitipuoli.
Kuukauden seurustelun jälkeen en todellakaan kokenut olevani miehen lapselle äitipuoli kun en siinä vaiheessa ollut lasta tavannut kuin kaksi kertaa.
Perhetyöntekijä sitten soitti ja halusi tulla minun kotiini minua tapaamaan ja kieltäydyin.
Hän kuitenkin ymmärsi kun sanoin että olen tuntenut tämän miehen kuukauden ja katson että minun ei tarvitse päästää kotiini kenenkään muun ihmisen perhetyöntekijää.
Niin me sitten tavattiin miehen asunnolla ja joimme kahvit ja keskustelimme miehen exästä ja perhetyöntekijä totesi että olen fiksu nainen ja lapsen äidille välitettiin tieto että lapsi on minun luonani hyvissä käsissä.

Yhteistyössä