Kertokaapa nyt mitä otan sairaala kassiin mukaan:)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka tulossa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No toki vauvalle kotiintulovaatteet, omat vaatteet (LÖYSÄT sellaiset :D), liivinsuojuksia, kamera, laturit kameraan ja puhelimeen, ehkä joku lehti?, vauvalle tutti (ei toki välttämätön), jotain juomista ja pientä syötävää (näitä nyt voi miehesikin tuoda lapsen syntymän jälkeen :) ) ja mitäs muuta?..hmmm... Kotona varmaan hyvä olla valmiina ainakin vauvan hoitotarvikkeita, mutta sulla varmasti sellasia jo onkin :) Mä ite leivoin valmiiksi pakkaseen tarjottavaa vieraita varten ja voihan sitä ruokaakin jo etukäteen valmistaa, ettei tartte heti ekana kotiin tullessa alkaa perunoita keittämään :)

Ei sinne sairaalaan tarvi ruokaa ja juomaa ottaa kun ne tulee sitten talon puolesta. Synnytyksessä saat mehua tai vettä kyllä ja ruokaa heti kun pieni on ulos tullut. Näin ainakin mulla on aina mennyt.

Noi laturit ehdottomasti ja tarkista, että kameran muistikortissa on tarpeeksi tilaa. Kotiintulovaatteet vauvalle. Neuvolakortti tietenkin,hammasharja ja -tahna, shampoo ja omat sukat. Nämä mä ottaisin. Yleensä tosin en ole mitään kassia mukanani kuljettanut vaan mies on tuonut tarpeelliset sitten.

Mulla on kans ens viikolla käynnistys ja jotain tällaista tulee mukaan:
-Puhelimen laturi
-Käteistä rahaa kanttiiniin
-Villasukkia :D Ja jotain omaa vaatetta jolla voi lähteä kotiin (mulla on yleensä mahtunut farkut, mutta muutakin otan ehkä).
-Kamera, laturi
-Normaalit hygieniajutut (shampoo, hoitoaine, suihkugeeli matkapakkauksissaan, hammasharja- ja tahna, huulirasva, kosteusvoide, bepanthenia rinnanpäille, meikit, piilarijutut)
-Lukemista (koska en saa sairaalassa nukuttua kuitenkaan)
Siis ihan se perusjuttu mitä nyt yleensäkin ottais yökylään mukaan. Extrana sitten vauvan kotiintulovaatteet, haalari on kyllä vielä ostamatta :D

Mulla oli vähän herkkuja, suklaata tms, mikä nostaa nopeesti verensokeria synnytyksessä ja aion nytkin ottaa.

Ripsari ja kiva huulikiilto voi olla pop. Laitoksella tulee niitä kuvia otettua ja on kivempi kattoa, kun ei oo ihan seinästä reväästyn näkönen :)

Sairaalasta saa paljon, kun vaan pyytää. Rasvoja omalle iholle ja bepanthenia ja/tai lanisholia (mitenkäs nämä kirjotettiinkaan, kun purkkeja ei just oo näkyny) saa rinnanpäille. Samoin rintakumeja oli SRLn puolesta.

Neuvolakortti, kamerat ja puhelimet latureineen ja muistikortteineen. Villasukat on hyvät, mutta kannattaa harkita myös omia sisäkenkiä. Omat hygieenia jutut ja mahd pientä tekemistä (musiikkia, lukemista, läppäri, kutomista) mistä tykkää.
Omat ja vauvan kottinlähtövaatteet voi tietty ottaa mukaan tai katsoa kotona kassiin valmiiksi, jonka mies nappaa mukaan.

Ite en oo käynnistyksessä ollut. Kuultuna van, että ajat vaihtelevat. Näinollen tsemppiä ja ihania vauvantuoksuisia päiviä!

Saman toistoa siis :)

[QUOTE="...";25734764]Siteitä, esim. yösiteet on huomattavasti mukavampia ku sairaalan paksut siivettömät siteet..[/QUOTE]

totta,jälkivuotoa ajatellen sairaalan siteet toimii siinä paremmin kuin kaupan yösiteet jos on runsasta vuotoa ekoina päivinä..ja ainakin mulla oli sairaalaan kertakäyttöalushousut jalassa,joihin ois ollu ehkä vaikeampi saada kaupan siteitä hyvin paikalleen..
liivinsuojat oli mulla ainakin turhaan mukana,koska maitoa alkoi tulla kunnolla vasta 4 pvää synnytyksestä..muutoin ehdottaisin samoja juttuja,kun monet muut :)

• Tykkää
Reactions: Marza1970
totta,jälkivuotoa ajatellen sairaalan siteet toimii siinä paremmin kuin kaupan yösiteet jos on runsasta vuotoa ekoina päivinä..ja ainakin mulla oli sairaalaan kertakäyttöalushousut jalassa,joihin ois ollu ehkä vaikeampi saada kaupan siteitä hyvin paikalleen..
liivinsuojat oli mulla ainakin turhaan mukana,koska maitoa alkoi tulla kunnolla vasta 4 pvää synnytyksestä..muutoin ehdottaisin samoja juttuja,kun monet muut :)

Ja täällä ainakin on ollut sairaaloissa sekä niitä vaippamallisia siteitä että ihan Libresseä tms. tarjolla, ihan hyvin niillä on pärjännyt :)

Imetysliivit tuli muuten tosi tarpeeseen, ne on hyvä olla mukana - tosin ihan aluksi ei kannata hankkia tosi kalliita vaan edullisemmat, koska koko muuttuu vielä luultavasti jonkin verran.

Mulla oli mukana yösiteitä mutta sairaalan paksummat pehmeät siteet osoittautuivat kuitenkin parhaiksi kuin alapää oli ihan tohjona. Ohuet tuntuivat muovisilta ja hautovilta. Sellaisia "vanhanaikaisia" siteitä jouduin sitten ostelemaan kotiinkin.
Imetysliivit on myös hyvä pakata sekä omia sukkia, koska sairaalasukat ei pysy jalassa. Omia vaatteita muuten en veisi. Itse hikoilin aivan hulluna ja vaatetta tuli vaihdettua niin paljon että olisi ollut kunnon pyykkikassi kotiinviemisiksi.

Älä läppäriä ota, pyydät vaikka miestä tuomaan sitten jos joudut oleen pitempään ja tulee tylsää. Mä en olis ainakaan edes avannut koko konetta. Saatetaan varastaakin.

Nlakortti ja pesuvälineet ja hiusharja + kamera siellä olin ajaksi, kotiin lähtöön vaatteet itselle ja vauvalle ja ehkä tutti automatkaa varten jos haluat. Kynä ja paperia oli mulle tärkeä, kirjoitin tapahtumia ja muistoja ylös ja piirsin kuvia vauvasta.

ja kun kaikki on omalla vastuulla niin kannattaa miettiä todella jos varastetaan tai menee rikki.
Itsellä oli niin huono tuuri että olin juuri ostanut uuden kamerakännykän ja pistin yöpöydälle.Kätilö sitten vahingossa tiputti sen lattialle ja itse sen jouduin maksamaan tietenkin koska se oli mun vikani.

Tosiaan ruokia ja juomia ei tarvi sairaalaan omasta takaa kanniskella, meillä ainakin tarjottiin heti synnytyssaliin mulle pöperöt ja mulle ja miehelle leivoskaffeet. Jääkaapista sai käydä itse tekemässä evästä ihan koska tahansa, sektio potilaille tais olla myös limukkaa, jos en ihan väärin muista, mutta mehua sai niin paljon lipittää kuin tahtoi. Mulla oli sairaalan kalsongit jalassa ja iso iso vaippa niissä pari ensimmäistä päivää, kun sitä jälkivuotoa tuli ihan kiitettäviä määriä, ei ois tullut mieleenkään tepsuttaa vaihtamaan vähä väliä yösidettä, sillä sitten pärjäsin kyllä kotosalla.

Mulla käynnistys kävi kohtuullisen nopsaan, seuraavana aamuna sai soitella miehelle 6 hujakoilla, että käyttää koiruudet reippaasti ulkona ja tulee sairaalaan, joten sellaista luppoaikaa ei ollut että tietokonetta tai kirjaa oisin ehtinyt ikävöimään. Sitten kun lapsen sain, en jaksanut muuhun keskittyä kuin ihmettelemään mun pienen pientä ihmettä.

Miehellä oli kamera mukana kun lähdettiin synnärille. Toi sitten tarvittavat jälkikäteen. Eikä siellä kyllä mitään ihmeempiä tarvii, kaiken saa sieltä. Sain kännykän laturinkin. :)

Mua ärsyttää ku aina oletetaan että ois mies, ku kaikkeen sanotaa aina "mies voi tuoda sit sitä ja tätä".
Mä lähen yksin synnyttää ja mun on todellaki varauduttava kaikkeen ja otettava mukaan kaikki mitä tarttee

Kuumimmat

Yhteistyössä