Kertokaapa nyt kokemuksia synnytyksen käynnistyksestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännäkakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen: 41+0 Käynnistys tipalla lähes nollatilanteesta yliaikaisuuden ja mun väsymyksen takia (olin mm. 3 edeltävää yötä valvonu supistusten takia ja nytki oli supistellu 10min 6h ajan). Laitettiin siis vauhtia. Lähti hitaasti liikkeelle ja kesto 16h rauhallinen synnytys.

kakkonen: vedet meni 41+3 käynnisteltiin kalvoja pyörittämällä ja oksitosiini suihkeella.. ei meinannu edetä mut juuri ku oltiin päätetty et laitetaan tipalla vauhtia alko tapahtuun kesto 14h rauhallinen synnytys. (tässä kanava hävinny ja tiukasti yhdelle sormelle auki)

kolmas: käynistys tapleteilla. 3 ja isompi annos vasta auttoi. Käynnistys lapsiveden vähyyden takia 41+4. 2 sormelle auki, kanava häivinnyt. Tämä oli rajuin. kesto 4h ja supisteli alusta lähtien 2-4min välein. Täs en ite kerenny kipuun mukaan ku lähti heti niin täysillä. Ja mul kaikissa synnytyksissä supistellu tosi epäsäännöllisesti, keskimäisessä oli väliin jopa yli 20min tauko ja mitä pidempi tauko sitä rajumpi supistus tuli.. mies seurasi monitoria et osasin vähän ennakoida.

Saa nähä miten neljäs menee.. kaikista olen siis ollu sairaalassa kun synnytys on käynnistyny ja meil 100km matkaa

Esikoista yritettiin käynnistää Cytotecillä rv 39. vauvan suuren koon vuoksi. Pari päivää yritettiin, ja MITÄÄN ei tapahtunut. Palasin kotiin odottelemaan, ja vauva syntyi sitten rv 40+4.

Toista lasta odottaessani menin rv 41 kontrollikäynnille (taas vauvan suuren koon vuoksi). Silloin olin jo edellisenä yönä luullut, että lähtö synnärille tulee, mutta supistukset loppuivat muutaman tunnin jälkeen. Autossa matkalla sairaalaan supistukset alkoivat uudestaan, ja sen takia suostuivat otamaan jo sisälle. Kalvot puhkaistiin ja tipalla vahvistettiin supistuksia. Supistukset olivat selvästi kivuliaammat kuin ekassa synnytyksessä. Hurjia supistuksia, jotka eivät siinä suhteessa avanneet paikkoja, kun kroppa kramppasi kivuissaan vastaan.Tuintikausia kamalia supistuksia, ja kohdunkaula pysyi silti samat 3 cm auki. Kun lopulta sain epiduraalin, kohdunkaula aukesi puolessa tunnissa loput sentit. Kaikki sujui tosi hyvin, mutta kivunlievitys olisi ollut paikallaan jo paljon aiemmin.

Yhteistyössä