Synnytyksen käynnistäminen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toista odotellaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toista odotellaan

Vieras
Onko kokemuksia käynnistyksestä?Nyt on viikolla mennyt yli lasketun ajan,perjantaina ois aika käynnistykseen jos ei ennen sitä tapahdu mitään.
Oon kuullut että on aika kivuliasta ja epämukavaa..
Voi ku käynnistyiskin ihan itsestään..vinkkejä miten pääsen synnyttämään ennen perjantaita?:)
Olen yrittänyt siivoilla ja touhuta et jotain tapahtuis mut ei edes supistele kunnolla..

Itse kyselin joku aika sitten samaa täällä ja nyt käynnistyksen (ja synnytyksen) kokeneena olen sitä mieltä että ei ollut kovin kivuliasta. Kokemusta ei ns. normaalista synnytyksestä ole. Kipuja toki oli mutta ei kovin kauheita vaikka cytotecillä käynnistettiinkin. Salissa sain lisäksi oksitosiinia, se aiheutti vähän kovemmat kivut. Luulen lisäksi että käynnistys nopeutti synnytystä jonkin verran.

Mulla jäi ihan hyvä mieli käynnistyksestä. Tylsää tietenkin oli odottaa niitä supistuksia. Mutta kun supistukset alkoi niin sit päästiin vauhdilla itse toimintaan. B)

Kokemusta ei mullakaan ole normaalista synnytyksestä.

Kivut eivät olleet ihan karseita. Sattui kyllä niin kuin synnytys sattuu =)

Kai se riippuu siitä miten käynnistetään. Meillä käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja hyvin pian myös laitettiin oksitosiinitippa, jotta synnytys etenisi vauhdilla. Mulla ei siis ollut aiemmin ollut supistuksia tai mitään synnytksen lähenemiseen viittaavaa, mutta viikkoja oli jo 41+5 ja lapsen sydämen syke oli monotoninen yliaikakontrollissa. Kaikki eteni vauhdilla ja mulle jäi ainakin ihan hyvä fiilis. Kalvojen puhkaisusta meni reilu 6 tuntia siihen kun tyttö syntyi. Toisaalta parillakin kaverilla on mennyt yli vuorokausi, jopa kaksikin, kun on hissukseen käynnistelty, kun ei ole ollut syytä pitää kiirettä...

Alkuperäinen kirjoittaja NuoriÄiti:
Paljon sulla on viikkoja kun menet käynnistykseen?:) Itsellä huomenna yliaikaiskontrolli :(

41+3 viikkoja,mullaki on se kontrolli siis perjantaina mut jos kaikki ok nii laittavat varmaan viikonlopuks kotiin ja käynnistetään sit maanantaina. jotain pitäs keksiä et käynnistyis itsestään..ei malttais odottaa enää:) tuleva isosiskoki on jo ihan malttamaton :)

en tiedä onko höpöhöpö juttuja mutta ystäväni suositteli osteopaattia... kävin "painelussa" ja synnytys lähti itsekseen kolmen päivän sisällä käyntiin. Osteopaattikin sanoi että hänen luonaan lähes jokainen kun on käynyt siinä viikoilla mikä minäkin olin (40+3) kun on käynyt niin on vauva lähtenyt liikkumaan.. liekö totta tai ei mutta jatkossakin jos ei lasketun ajan jälkeen ole mtn tapahtunut niin meinaan mennä.

Mulla oli tässä edellisessä synnytyksessä korkea lapsivedenmeno, muttei supistuksia kuulunut. Käynnistivät seuraavana päivänä kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla. Musta oli helpottavaa, kun supistukset vihdoin alkoivat, noin tunnin päästä tipan laitosta. Synnytys oli hoidettu viidessä tunnissa, eikä mulle ainakaan käynnistämisestä mitään traumoja jäänyt, ei ollut sen kivuliaampaa kuin kaksi ensimmäistäkään itsestään käyntiin lähtenyttä synnytystä.