kertokaapa, äiti joka "luovuttaa" lapsensa isälle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
mitäs mieltä?
olen kyllä saanut niin moitteita kohdalleni... mutta soskussa sanottiin suoraan että oikeuteen jos mennään niin minä häviän.

joten onko minulla vaihto ehtoja?
 
Ei sitten tainut olla...
Mutta eihän se sinun äitiyttä lopeta äiti olet edelleen.
Eikä ainakaan tee sinusta yhtään sen pahempaa ihmistä.
Ja jos sen lasten parhaaksi niin ihan hyvä niin koska jokainen vanhempi äiti tai isä laittaa aina sen lapsen edun etusijalle tai ainakin tulisi niin tehdä.
:hug:
 
no meidän lapset asuvat virallisesti isän luona eli ovat siellä kirjoilla, käytännössä asuvat lähes puolet ajasta myös minun luona.

Oikeudessa olimme ns. tasavahvoja ja pienet asiat lopulta ratkaisivat.

Olen kuullut monen monta kertaa näitä "en minä vaan jättäis/hylkäis lapsiani "(ja varmaan vielä useammin se on sanottu selän takana!) kommentteja ja kyllä se aina satuttaa. Mutta mulla on tosi läheiset välit lapsiini (ja nyt myös lasten isän kanssa välit ovat kohtalaiset, kun isä sai tahtonsa läpi tuossa asumisasiassa!!) Nyt kun aikaa on jo kulunut, olen itse hyväksynyt ratkaisun, tietysti toivon, että joskus lapset asuis ihan kokonaan meillä, mutta toisaalta en minä halua niiltä hyvää isäsuhdettakaan katkaista.

Mutta raskas ja kallis tie on tuo oikeusprosessi, en voi suositella...
 
miehellä talot ja vakituiset hyvä tuloinen työ. mulla ei mitään.
lasten tulevaisuus on turvattu hänen luonaan....

ja totta, miksipä lapset ei voisi olla eron jälkeen isälläänkin, en minä sitä. mutta ihmiset on ihmeellisiä. ne katsoo melkeen kaikki kieroon jos äiti lähtee! jos isä lähtee, se ei ole edes ihmetys.

toki minä äitinä pysyn, mutta lapset osaa olla julmia, kun on koululaisista kysymys.... yritä siinä sitten selittää että asia ei ole niin mustavalkoista...
 
Lapset kuitenkin asuvat joko isän tai äidin luona ja se toinen joutuupi nuolemaan näppejään.

Kaikesta huolimatta, lapset pysyvät lapsinasi ja voit edelleen samalla tavalla antaa rakkautta ja tukea. Minusta isällä ja äidillä on yhtäläinen oikeus lapsiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
mitäs mieltä?
olen kyllä saanut niin moitteita kohdalleni... mutta soskussa sanottiin suoraan että oikeuteen jos mennään niin minä häviän.

joten onko minulla vaihto ehtoja?


mitä eroa on siinä kummalle ne lapset erossa jää. joku ihme myytti, että äidissä täytyy olla jotain vikaa jos lapset jää isälle.
 
no kyllä mie katon kieroon lähtipä isä tai äiti! siis jos lähtee omasta tahdostaan...

siulla ap on eri tilanne. siua en kattois kieroon. aina ei elämä mee niinku on haaveillu... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no kyllä mie katon kieroon lähtipä isä tai äiti! siis jos lähtee omasta tahdostaan...

siulla ap on eri tilanne. siua en kattois kieroon. aina ei elämä mee niinku on haaveillu... :/



Enpä katsoisi kieroon jos lähtee vapaaehtoisesti.
Joskus se vain on parempi vaihtoehto lapselle ja hyvä jos aikuinen sen itse ymmärtää/huomaa.

 
No en mä ainakaan ajattele pahaa eronneesta jonka lapset asuvat toisella vanhemmalla. Paitsi jos vanhempi on lähtenyt itsekkyyttään ja koska ei oo jaksanut hoitaa lapsiaa ja ottaa vastuuta. Eron tullessa ei lapsia voi kahtiakaan laittaa, silloin on tärkeintä että molemmat vanhemmat ovat läsnä lapset elämässä, asuivat ne lapset missä vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
miehellä talot ja vakituiset hyvä tuloinen työ. mulla ei mitään.
lasten tulevaisuus on turvattu hänen luonaan....

ja totta, miksipä lapset ei voisi olla eron jälkeen isälläänkin, en minä sitä. mutta ihmiset on ihmeellisiä. ne katsoo melkeen kaikki kieroon jos äiti lähtee! jos isä lähtee, se ei ole edes ihmetys.

toki minä äitinä pysyn, mutta lapset osaa olla julmia, kun on koululaisista kysymys.... yritä siinä sitten selittää että asia ei ole niin mustavalkoista...



Siis eihän toi nyt automaattisesti ole niin että jäävät isälle jos vain isällä omaisuus ja työ!! Miksi eroatte.. :( ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no kyllä mie katon kieroon lähtipä isä tai äiti! siis jos lähtee omasta tahdostaan...

siulla ap on eri tilanne. siua en kattois kieroon. aina ei elämä mee niinku on haaveillu... :/



Enpä katsoisi kieroon jos lähtee vapaaehtoisesti.
Joskus se vain on parempi vaihtoehto lapselle ja hyvä jos aikuinen sen itse ymmärtää/huomaa.

niin no, mie kirjotin vähän hätäseen... tarkotan siis semmosta tilannetta ku äiti tai isä häippäsee iliman mitään ennakkovarotusta, sen kun vaan lähtee. on muutama tämmönen tapaus kaveripiirissä sattunu ja voin sanoa etten oikeesti tajua mikä niitäki akkoja vaivaa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no kyllä mie katon kieroon lähtipä isä tai äiti! siis jos lähtee omasta tahdostaan...

siulla ap on eri tilanne. siua en kattois kieroon. aina ei elämä mee niinku on haaveillu... :/



Enpä katsoisi kieroon jos lähtee vapaaehtoisesti.
Joskus se vain on parempi vaihtoehto lapselle ja hyvä jos aikuinen sen itse ymmärtää/huomaa.

niin no, mie kirjotin vähän hätäseen... tarkotan siis semmosta tilannetta ku äiti tai isä häippäsee iliman mitään ennakkovarotusta, sen kun vaan lähtee. on muutama tämmönen tapaus kaveripiirissä sattunu ja voin sanoa etten oikeesti tajua mikä niitäki akkoja vaivaa!



Mutta ehkä on kokenut asian olevan parempi niin.
Kun kukaan ei oikeasti osaa sanoa miten toiset kokevat tilanteen ja miten siinä toimivat.


 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
miehellä talot ja vakituiset hyvä tuloinen työ. mulla ei mitään.
lasten tulevaisuus on turvattu hänen luonaan....

ja totta, miksipä lapset ei voisi olla eron jälkeen isälläänkin, en minä sitä. mutta ihmiset on ihmeellisiä. ne katsoo melkeen kaikki kieroon jos äiti lähtee! jos isä lähtee, se ei ole edes ihmetys.

toki minä äitinä pysyn, mutta lapset osaa olla julmia, kun on koululaisista kysymys.... yritä siinä sitten selittää että asia ei ole niin mustavalkoista...

:hug: mun vanhempien naapurissa asuu nainen jonka ensimmäisen liiton lapset jäivät eron jälkeen isälleen asumaan. nainen on sanonut mulle et älä koskaan tee samaa virhettä, siitä saa kamalan leiman otsaansa. hän ei lähtenyt lapsista tappelemaan, kun ajatteli et lapsille on muutenkin kiva et asuinpaikka ja kaverit pysyi samana, mut kantoi sit itse sitä leimaa. ja sanoi et porukalla on pokkaa tulla jopa päin naamaa haukkumaan huonoksi äidiksi tämän ratkaisun takia.
 
Täällä äitit itkee heti jos lapset jää isälle tai isä haluaa ne itselleen, tähänki asiaan ois aika tulla tasa-arvoa, isä voi ja pystyy olla lasten huoltaja ihan yhtälailla kuin äitikin, isät jää hyvin monesti ero tilantessa nuolemaan näppejään lasten suhteen. Äideiltä ei sitte löydy ymmärrystä isiä kohtaan jotka joutuvat olemaan erossa lapsistaan. Äitien mielestä asia on jotenki itsestäänselvyys että he lapsista huolehtivat.
Jos isällä on oma talo ja hyvät tulot sekä vakituinen työ, mikä ois semmonen syy että äiti sais pitää lapset? Onko syy se että on äiti? Isä ei riitä pelkkänä isänä, sillä pitää olla jotain enempi, todella epätasa-arvoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mieluummin luovutat kun annat lasten kärsiä oikeustappeluja

voikun mun mutis tajuis tän!!
pikkuveli kärsiny jo vuoden..ja huominen oikeudenkäynti peruuntuu kun äiti on "sairas" eli toden näkösesti krapulassa.
eli taist jatkuu ja jatkuu vaan.
 
niin mutta eihän sekään ole reilua jos isällä on mitä on siksi että äiti on hoitanut kotona lapset jolloin ei ole voinut kerryttää omaisuuttaan niin ei sekään ole reilua äitiä kohtaan.

ja lapset voivat asua myös vuoroviikoin vanhempiensa luona joten mitenkä niin ei ole olemassa muita ratkasuja. että miksi pitää luovuttaa isälle kokonaan huoltajuus ku toisinki voi tehdä?.
 

Yhteistyössä