kertokaan omia kokemuksia tuliliskoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4 miekkahäntää ja 4 kiinankääpiöö... Ruoka-aikaan jos on kovin nälkäisiä ni tulee kunnon tappeluita (mm.naaras puri urokselta jalan irti, en aikaisemmin tiennyt, että tularit kasvattaa uuden raajan menetetyn tilalle...) että jos ruokit tipauttamalla ruuat altaan pohjalle, niin laita muutamaan eri kohtaan, välttyy pahimmilta tappeluilta ;)

kiitos "---" vinkistä, empä tommosta oo tiennytkään vaikka aika paljon oon selannu netistä tietoa. Hurjan kuulosta :O
Sit tyhmä kysymys, voiko uroksen ja naaraan laittaa samaan tilaan, kuinka herkästi/usein lisääntyy.
meillä on valmiina 120l akvaario, monta tuohon voi laittaa? :)

Juu, kyllä miekin hiukan kauhuissani katsoin taistelua...

meillä 100 litrasessa on 2 naarasta ja 2 urosta, eivät ole meillä lisääntyneet, mutta ei kuulema ollenkaan harvinaista et pikkuliskoja alkaisi tulla, harva tosin selviää "muuntautumisvaiheesta" en nyt muista sen virallista nimeä... mie laittaisin tuohon 120 litraseen sen 4-5 liskoa.

meinattiin kolmea,mutta hyvä jos voi laittaa useamman ja sekä naaraita että uroksia. kiitos jälleen :)
Lisää saa laittaa omia kokemuksia, ne kun ovat paljon parempia kun netin sivuilta luettua kirjatietoa.

Sit pari muuta kysymysta tuli mieleen: kuinka pakollinen on se ns. akvaarioavalo siinä päällä?
Kauan sitä pitäisi pitää aina päällä?
Entä puhdistin, oisko ulkoinen veden puhdistin hyvä vai selviääkö että vaihtaa vaan usein sitä vettä?

meillä on ihan tavallinen pienin akvaariosuodatin hiljaisella, selviää kyllä ihan vaan useasti vettä vaihtamallakin, mutta itse olen tuon suodattimen kokenut paremmaksi.

valo on meillä ajastimella 10h päivässä päällä, kasvit ja liskot viihtyy paremmin. (ihan tavallista kultaköynnöstä on meillä altaassa ja muorinkukkaa)

me ruokitaan noita meidän liskoja pakasteruualla, akvaarioliikkeistä saa surviaisentoukka levyä, joko sulatettuna tai sit ihan voi palasen laittaa altaaseen ja se sulaa pian vedessä.

niin, ja sellainen peitelevy akvan päälle jossa ei ole liskon mentäviä aukkoja, ovat kovia kiipeilemään seiniä pitkin ainakin nuo meidän otukset :)

tuosta suodattimesta, olen monesta paikasta lukenut että sitä ei saisi laittaa noille tuliliskoille sinne veteen, mutta voiko kuitenkin??
siksi sitä ulkoista mietittiin, mutta on vaan hinnakas, 100e ylöspäin :/
ja kiitos "---" kun jaksat vastailla :)

kyllä meillä on tosiaan vedessä suodatin, kyljellään kun vettä ei muuten riittäisi suodattimen korkeudelle, maa-alueet vähän hassusti meillä ennenkuin saan uusiksi rakennettua sisustukset akvoihin ;)