Kertokaahan te kierroista tietävät ihmiset tietämättömälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Voiko kuukautiset jäädä kokonaan välistä tai myöhästyä rutkasti jos se ovulaatio on ihan normaalisti?(jos kyse ei siis raskaudesta:D) Tiedän että voi jäädä välistä juu muuten, mutta mitäs tuossa tilanteessa?

:xmas:

Viimeksi muokattu:
se, että tikkuun tulee lh-piikki ei vielä tarkoita että munasolu irtoaa, voihan siinäkin joku mennä pieleen..
satunnaisesti voi kierrossa olla ovulaatio muulloinkin kuin puolessa välissä kuuta, tietty semmoinen vois myöhästyttää menkat

[QUOTE="miona";25605452]Milloin siis ovulaatio oli ja kuinka pitkä kiertosi yleensä on? Minkämerkkisen r-testin teit ja teitkö aamupissasta?[/QUOTE]

Yleensä 31pv se oli 22pv sitten. Aamulla juu ja joku kaupan ihan perus oli. Sillä samalla sain plussan viimeksi kun myöhässä olivat varmaan 2pv... joten aika hatara usko että kyse nyt ainakaan raskaudesta olisi, vaikka salaa haaveilenkin. :whistle:

No stressi voi ainakin myöhästyttää kuukautisia, samoin toive raskaudesta (nimim. kokemusta on)... Myös muu sairastuminen voi viivästyttää (myös tavallinen flunssa) tai hormonaaliset häiriöt.

[QUOTE="miona";25605507]No stressi voi ainakin myöhästyttää kuukautisia, samoin toive raskaudesta (nimim. kokemusta on)... Myös muu sairastuminen voi viivästyttää (myös tavallinen flunssa) tai hormonaaliset häiriöt.[/QUOTE]

Mä olen ymmärtänyt, että ne myöhästyttävät nimenomaan sitä ovulaatiota, jolloin myös kuukautiset myöhästyisi..vai?

Käsittääkseni stressi, tietyt sairaudet ja hormonaaliset syyt voivat johtaa siihen, että kuukautiset eivät ala, koska ns. "hormonitasojen romahdusta" (progesteroni, estrogeeni) ei tapahdu pari päivää ennen kuukautisia, joka laukaisee kuukautisvuodon alkamisen.

[QUOTE="miona";25605611]Käsittääkseni stressi, tietyt sairaudet ja hormonaaliset syyt voivat johtaa siihen, että kuukautiset eivät ala, koska ns. "hormonitasojen romahdusta" (progesteroni, estrogeeni) ei tapahdu pari päivää ennen kuukautisia, joka laukaisee kuukautisvuodon alkamisen.[/QUOTE]

Okei, eli ne todella voi! Kiitos vastauksesta Miona!

Yleensä 31pv se oli 22pv sitten. Aamulla juu ja joku kaupan ihan perus oli. Sillä samalla sain plussan viimeksi kun myöhässä olivat varmaan 2pv... joten aika hatara usko että kyse nyt ainakaan raskaudesta olisi, vaikka salaa haaveilenkin. :whistle:

Toki menkat voi siirtyä monestakin syystä. Esim. stressistä ...ja siitä, että kovasti toivoo, ettei ne ala, vaan oisi raskaana.

Mutta. Mitä tohon testissä näkymiseen tulee, niin eri raskauksissa ne voi samallakin ihmisellä näkyä hyvin eri aikaan testissä. Mun esikoinen näkyi monta päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Kundi taas piirtyi hitaan hitaasti eikä meinannut näkyä menkkojen alkupäivänäkään (tosin oli eri testi kyseessä).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25605642:
Toki menkat voi siirtyä monestakin syystä. Esim. stressistä ...ja siitä, että kovasti toivoo, ettei ne ala, vaan oisi raskaana.

Mutta. Mitä tohon testissä näkymiseen tulee, niin eri raskauksissa ne voi samallakin ihmisellä näkyä hyvin eri aikaan testissä. Mun esikoinen näkyi monta päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Kundi taas piirtyi hitaan hitaasti eikä meinannut näkyä menkkojen alkupäivänäkään (tosin oli eri testi kyseessä).

Mä taas toivoin että alkais, koska vihaan sitä jos ne ovat epäsäännölliset kuten aikoinaan kun kilpairauhasen vajaatoimita oli piilevänä vetänyt ne ihan sekasin. Olin testin jälkeen niin varma että selvästi EN ole raskaana, että voi kunpa ne nyt vaan alkaisi niin olisi selkeämpää nekin...äsh!

Mä taas toivoin että alkais, koska vihaan sitä jos ne ovat epäsäännölliset kuten aikoinaan kun kilpairauhasen vajaatoimita oli piilevänä vetänyt ne ihan sekasin. Olin testin jälkeen niin varma että selvästi EN ole raskaana, että voi kunpa ne nyt vaan alkaisi niin olisi selkeämpää nekin...äsh!

Se koko asian ajattelu on nimenomaan yks niistä syistä, jotka sitä voi viivästyttää. Toivoo sitten asiaa kumpaan suuntaan tahansa.

Paras ois, kun unohtais (tai pystyis unohtamaan) koko homman.

• Tykkää
Reactions: tiiru
Olitkin jo testannut. Katylinahan vittuili sinulle siitä, että toista lasta ei kuulu? Toivon tästä syystä vielä vähän enemmän että tulisit raskaaksi Katylinankin kiusaksi. Joskus raskaus ei näy virtsatestissä. Syytä en tiedä mutta monelta kuullut olen. Mene verikokeeseen varmistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25606540:
Ei ole, kokemusta on. =)

Jos ovulaatio tapahtuu se ei katoa vaan tulee ulos kuukautisvuotona tai muuten on raskaus. Muutaman päivän voi myöhästyä, mutta ei voi jäädä kokonaan välistä.

Olitkin jo testannut. Katylinahan vittuili sinulle siitä, että toista lasta ei kuulu? Toivon tästä syystä vielä vähän enemmän että tulisit raskaaksi Katylinankin kiusaksi. Joskus raskaus ei näy virtsatestissä. Syytä en tiedä mutta monelta kuullut olen. Mene verikokeeseen varmistamaan.

Kiusaksi raskaaksi? No hänelaiset ihmiset ei oikein mua pysty satuttamaan, lähinnä nauran makeasti/säälivästi. :D Voihan sitä aina yrittää mua jotenkin lannistaa, mutta siihen tarvitaan vähän enemmän sitä taitoa. ;)

En usko että todellakaan raskaus nyt olisi kyseessä, joten verikoe on aika turha... menen sitten jos ovat yli kk myöhässä...

Yhteistyössä