ovuloimaton kierto, koska seuraava ovulaatio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytti82

Jäsen
22.07.2008
334
2
16
Hei,

Mulla kävi ensimmäisen kerran elämässäni sellainen juttu, etten onnistunut tikuttamalla löytämään ovulaatiota. Nyt sitten ei ole kuukautiset tulleet ja ovat jo viikon myöhässä. Raskaana en ole, testattu on.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että jos on ovuloimaton kierto, voiko kuukautiset siitä kierrosta jäädä kokonaan pois ja tulla seuraavan kerran normaalistai? Vai tuleeko ne aina kuitenkin, mutta esim paljon myöhässä?

Mites sitten seuraava ovulaatio, tuleeko se siihen aikaan, miten tulisi, jos menkat olisi normaalisti tuleet vai mitenkä se menee?

Meillä takana siis yksi tuulimunaraskaus, jonka jälkeen ei tärppiä ole kuulunut 9 kuukauteen. Alkaa lievästi ahdistamaan tämä, mutta ilmeisesti mitään kovin hälyyttävää ei voi olla, koska kerran olen jo raskautunut.

kiitos, jos joku osaa sanoa jotain...

Kyllä kuukautiset aina tulee vaikkei ovulaatiota tapahtuisikaan. Koska elimistö ei jaksa pitää sitä limakalvoa paksuna ja siten se sitten vuotaa pois. Ja mulla oli pari ovuloimatonta kiertoa, jolloin menkat tuli aina vähintään vkon myöhässä. Ovuloimattomuuden tiesin siitä, ettei ovulaatiokipuja ollut eikä lämmötkään nousseet. Ovuloida voi tosin, vaikkei testit näyttäisikään ovulaatiota.

Ja ovulaatio tapahtuu useimmiten 12-16 pvää ennen menkkojen alkua. Yleisin on se 14 pvää ennen. Siten siis kierto voi venähtää jos ovulaation tulo siirtyy. Menkat kuitenkaan eivät koskaan myöhässä niinkään ole, ellei sit ole raskaana.

Mulla on muutaman kerran ollut ovuloimaton kierto (tai näin siis olen olettanut, toki on saattanut olla myös myöhäinen ovulaatio) johtuen esim. stressistä tai matkustelusta ja kuukautiset ovat tällöin olleet 1 - 3 vko myöhässä. Seuraava kierto onkin sitten taas ollut ihan normaali.

Yhteistyössä