Ovuloimaton kierto?

Ikää 43v, menossa kp60, en ole raskaana. Menkkojen aikaan tuli normaalia lievemmät kivut muttei vuotoa. Ei vaihdevuosioireita. Ei mitään ovikseen viittaavaa helmikuun puolenvälin jälkeen. Epäilen ovuloimatonta kiertoa, mutta osaisiko joku selittää miten se toimii? Eli eikö kohdun limakalvo paksuunnu lainkaan, vai eikö se vain poistu ajallaan? Tuleeko se vuoto siis kuitenkin lopulta, ilman lääkkeitä? Jos ovuloimaton kierto on tällainen, niin miten mulla on vasta tämän ikäisenä ekan kerran kuukautiset myöhässä/jääneet välistä?

Kunhan tässä ihmettelen elimistöäni. o_O
 
Itsellä anovulatorinen kierto viivästyttää menkkoja viikon kaks. Vuoto tulee lopulta ollen hyvin niukka ja lyhyt kestoinen.
Kyllä käsittääkseni toisilla voi kierto venyä hyvin pitkäksi, tai mahdollisesti menkat jäädä kokonaan välistä. Ja onhan noita ihmeitä tapahtunut, että raskautta yrittäneillä raskaus saa alkunsa vasta kp 30-40 tienoilla, jos siis ovulaatio lopulta kuitenkin myöhäisillä päivillä tapahtuu. Olen ymmärtänyt, että Pco-taustalla niin juuri saattaa tapahtua. Toiset käyvät lääkärissä apuja hakemassa menkkojen alkuun saattamiseksi, mutta toiset odottelevat.
Premenopausaaliseen vaiheeseen tietysti kuuluu kiertojen epäsäännöllistyminen, siis ovulaatioiden harveneminen, tosin ikäsi puolesta olet vielä nuori, muttei sekään mahdotonta ole. Tsemppiä ihmettelyyn.
 
@Palleroita Olen ihan tyytyväinen, jos tulee lopulta niukka vuoto - olen kauhulla miettinyt millainen Niagara sieltä tulvahtaa kun muutenkin on runsas vuoto. :eek: Menkat on nyt noin 3,5 viikkoa myöhässä, mutta toivottavasti ilmaantuvat tässä joskus. Jos ei toukokuuhun mennessä tapahdu mitään, niin sitten soitan terveyskeskukseen.
 

Yhteistyössä