Kertokaahan, kun syksyllä syntyvän lapen isä kaikin tavoin mustamaalaa mua mm väittää että joisin

Isä voi kaiketi niin tehdä, mutta se on aika pitkä, hankala ja (miehelle) kallis prosessi. Joten luulen vahvasti että mies ei oikeuteen asti mene.

Jos tuo on totta kaikki mitä kirjoitat, niin kannattaa ehdottomasti olla tunnustamatta miehen isyyttä, niin silloin hänellä ei mitään oikeuksia ole mihinkään suuntaan. Jos mies tunnustaa isyytensä, niin silloin hän voi hankaloittaa teidän elämäänne todella monin tavoin.

57ip
Katkaise kaikki yhteydet mieheen, sitten kun lapsi on syntynyt niin kaikki yhteydenpito tapahtuu sossujen kautta. Niin sun ei tarvitse koskaan puhua miehen kanssa. Juu vaikeaksi se menee muttei tuokaan tilanne ole hyvä.

Tiedän yhden ex-parin joilla on jo hieman vanhempi lapsi mutta eivät ole missään yhteydessä toisiinsa juurikin toisen vanhemman häirinnän takia. Sossun 'määräyksestä' siis.

Mä tein niin, että hommasin oman puhelimen tolle vanhalle kortille ja ex laittoi niitä uhkauksiaan ja tapansutja vauvan viestejä siihen ja hommasin itselleni uuden liittymän oikeaan käyttöön. Oli sit kunnolla näyttöä vaikka ja mihin.
En tunnustuttanut isyyttä, eikä sitä sit koskaan oikeasti kiinnostanut alkaa sitä vaatimaankaan. Mutta jos se olis edes paperilla isä, niin en pysty edes kuvittelemaan kuinka helvettiä mun elämä olis nyt.

Älä missään nimessä lähde mihinkään vääntöihin mukaan, ja ole avoin neuvolassa yms niin saat sieltä sitä tukea mitä tarvitset!

Samankokenut
En lukenut ketjua joten en tiedä oletko jo saanut samat neuvot ja miten olet vastannut, mutta tässä minun ehdotus:

Turvaa oma selusta. Jos teillä/sinulla on useampi lapsi ulkoile ja leiki lasten/lapsen kanssa pihalla jotta naapurit näkevät millainen olet, käy kerhoissa yms. Pidä itsestäsi huolta ja kerää ympärillesi ihmisiä jotka voivat tarpeen tullen olla puolellasi. Kerro isän käyttäytymisestä neuvolassa/sosiaalitoimistossa jotta he tietävät mitä isä on puhunut ja näin he eivät välttämättä usko isän juttuja jos hän keksii tehdä esim lastensuojeluilmoituksen. Jos ette asu yhdessä suostu pitämään yhteyttä vain tekstiviestein/sähköpostilla tms jotta jää kirjalliset todisteet. Ja tietenkin jos pystyt todistamaan että hän puhuu ympäri kyliä sinusta väärää tietoa, nosta kunnianloukkaus syyte.

dddd
[QUOTE="vieras";28431724]No vaikkapa siitä että sanot "jos tuo puhuu totta". Mut antaa olla, ap sai onneksi hyviä neuvoja. :)[/QUOTE]

Niin, pakkohan se on pitää mielessä, että: jos... Se ei silti tarkoita, että oletan automaattisesti valehtelevan.

Yhteistyössä