Kertokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottajat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottajat

Vieras
Tätäkö tämä nyt on? Minulla oli ovulaatio n.viikko sitten. Ovulaatiosta oli kulunut n. 4 pv, kun vatsa kivut alkoivat. Se on ollut sellaista vihlontaa aina sillon tällön. Lisäksi mahassa pulppuaa varsinki iltasin. Kuuluu ja tuntuu sellanen ""poksuminen ja paukkuminen"". Ihan ku oireilis jotain ripulia, mutta mitään sellasta ei sit lopulta oo tullu. Lisäksi eilen alkoi kuin salama kirkaalta taivaalta lämmön nousu ja kurkkukipu. Normaali lämpö mulla on vähä päälle 35 ja nyt 36-37. Eilen ku oli 37, niin se tuntuu mulle jo ihan kuumeelta. Pysyykö lämpö ylhäällä koko raskauden ajan? Enhän mä voi kuumeiseksi tuntea itteeni yli 9 kuukautta.. Vaikuttaako tämä alkaneelta raskaudelta? Hirvittää vaan jos tämä on sitä ja se alkaaki mulla heti tollasella rytinällä, niin mitä tulevaisuus tuo? Oon katellu autetaan oireilijaa palstaa, mutta en oo vastaavaa huomannu.

Unohtu laittaa, että en viitsi vielä testata, kun ei kai se vielä näytä mitään vaikka olisinki raskaana. Noita päiviä on kuitenki aika vähän vielä. Kierron vimppa päivä on ens keskiviikkona. Voiko oireet alkaa heti?

Mä olen testannut plussan 10 pv ovulaation jälkeen ja oireet olivat jo ihan selviä olleet monta päivää.

Flunssainen olo on monella oireena. Lämmönnousukin kuulostaisi ihan plussaan viittaavalta. Mutta vielä muutama päivä pitäisi malttaa odottaa.

hetkinen - Olipa hyvä kuulla toisen kokemus. Mulla on vielä se että en oo juuri koskaan sairaana. Kuumetta tulee todella harvoin. Kyllä mä jaksan odottaa. Täytyy myötää että itku oli äskön tulla, kun luin ekoja vastauksia..tunteet pinnassa, ku ei tiedä vielä.

Noh, tuo herkkätunteisuus on omiaan raskaana oleville. ;) Toivotan plussaonnea. Herkimmät testit tosiaan voivat näyttää plussaa jo n. 10 päivää oviksesta.

Kaivoinpas vanhan viestini tuolta esiin, koska plussasin tänään, vaikka menkat ei vielä myöhässä! -Hetkinen- ansaitsee tsemppauksesta halauksen :) Ne itkut tosiaan jatku vaan..hassua.

Paljon onnea! Pahoittelen, jos aiempi vastaukseni aiheutti sinulle turhaa tuskaa. Itse en ollut aiemmin kuullut noista flunssatyyppisistä oireista eikä itsellänikään ollut kuin lämmönnousua ja välillä täällä palstalla tulkitaan oireita liian optimistisesti (nimim. puolentoista vuoden yrityksen kautta raskaaksi). Siis, onnea ja anteeksi!

Lämmönnousu liittyy ovulaation tapahtumiseen (keltarauhasen toimintaan), ei välttämättä hedelmöittymiseen. Lämmöt laskee, kun kuukautiset alkaa. Muusta ei voi olla ""varma"" kuin että ovulaatio on tapahtunut. Tämä ilmiö siis joka kuukausi. Mistä lie ihmiset saaneet päähänsä, että olisi raskausoire? Tietenkin ovulaatio on edellytys hedelmöittymiselle, että kaippa siitäkin jo kannattaa olla iloinen.

Onnentoivotus alkuperäiselle ja mukavaa raskauden alkua!

MFF:lle. Lämmönnousu kuvataan alkuraskauden oireeksi esim. täällä: http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;35275;35998;36004;51225;54655

Linkki ei toiminut : ( Oli varmaan tarkoitus mennä Espoon neuvolan sivuille. Kävin siellä ja tosiaan olihan siellä alkuraskauden oireissa lämmönnousu. Oikeassa olette siskot. On muuten hyvät sivut nuo Espoon neuvolan sivut. Tulleet tutuiksi näin espoolaisena. Itsellä jäi vähän kaukaiseksi nuo ""olenko raskaana"" -arpomiset, mutta näytti apu löytyvän siihenkin kyseisiltä sivuilta. Tässä äitiyslomalla on vaan aikaa tukkia nokkansa joka asiaan täällä netissä : )Itse en siis tuntenut oloani ""sairaaksi"" alkuraskaudessa.

Tää menee nyt tämän varsinaisen asian vierestä...Mutta MFF jos vielä satut lukemaan tätä ketjua, vinkkaisitko minulle miten tänne saisi tehtyä toimivan linkin. En ole vielä moisessa onnistunut.

Ite olen sairaslomalla ja tulee viihdyttyä tällä palstalla tavallista enemmän... :-)

Yhteistyössä