Kertokaa tyhmälle yösähköstä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinuski

Vieras
Joo siis yösähkö on halvempaa öisin, mutta entä se päivällä käytetty sähkö, onko se sitten kalliimpaa kuin normaalisti? Mitä hyötyä tuosta käytännössä on, kun suurimmaksi osaksihan sitä sähköä päivällä käytetään, ja entä kun on sähkölämmitys? Laitetaanko patterit päiväksi kiinni että säästää :D? Ja onko se jotenkin niin että se yösähkö on klo 18-06 tms?

Yösähkö mun muistaakseni alkoi klo 22:00 ja loppui 06:00. Eli tuona aikana sähkö on edullisempaa. En enää muista, millon yösähkökausi alkoi, mut ei se kestä koko vuotta. Kannattaa soitella omaan sähköyhtiöön.

Onko sulla sellainen mittari jossa yösähkönkäyttö on mahdollista? Meillä on yösähkö käytössä eli mm lämminvesivaraaja on laitettu käyttämään yösähköä normaalisti, muu lämmitys toimii niin päivät kuin yöt meillä samallalailla. Ja tämä ei ole kausisähköä, se on eri asia eli yösähkö on kesät talvet samanhintaista. Kokeile mitä teidän kulutus maksaa: sähkönhinta.fi Kokeilin itse meidän kulutuksen sekä yösähköllä että yleissähköllä ja näin säästetään huomattavasti. Mutta nyt nukumaan, hyvää yötä!

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Yösähkö mun muistaakseni alkoi klo 22:00 ja loppui 06:00. Eli tuona aikana sähkö on edullisempaa. En enää muista, millon yösähkökausi alkoi, mut ei se kestä koko vuotta. Kannattaa soitella omaan sähköyhtiöön.

yösähkökausi..? :/
mä luulin et meillä on niinku aina se yö - ja päiväsähkö :ashamed: :/

Vastuksella jolloin se lämmittää päivällä. Ja päivisin voi lämmittää puulla jolloin kulutus pienenee. Kannattaa laskea ja ottaa huomioon myös siirtomaksu.

Yhteistyössä