Kertokaa mulle syitä, miks ei kannata ottaa kissaa

Kirraava Kuuppa

Aktiivinen jäsen
08.10.2008
1 779
0
36
Mulla on ollut kissakuume jo ikuisuuden, olen haaveillut Ragdoll-rotuisesta kissasta. Mut nyt ois tutulla maatiaskissanpentuja.. kertokaa mulle miljoona hyvää syytä, miksei kannata ottaa kissaa. Että tää mun kissakuume laskis tai katoais.

KArvoja joka paikassa, seinästä tapetit raavittu, pitää etsiä hoitaja jos lähtee pitemmäksi aikaa...
Siltikin se on niin ihana tuo mietin kissa. Seuraa lapsille ja itselle, ja lapsetkin oppivat, että eläintä on hoidettava.

mikäli tykkäät jostain rotukissasta älä ota maatiaista, se on noiden koirienkin kanssa et otetaan sekarotuinen ku tekee mieli koiraa ja sit siitä ei tykätäkkään!! kissat on todella itsekkäitä otuksia, pyörii jaloissa koko ajan kerjäämässä ruokaa, hyppii ruokapöydälle perseellään istumaan niinku olisi joku kiipeilyteline, itse kesällä otin kissan lasten pyynnöstä ja itsekkin halusin kun maalla asutaan, mutta täytyy sanoa että olisi vaan pitänyt muistaa että vaikka kivoja otuksia ovatkin niin jos et sydämmeltäsi ole kissaihminen niin rasitteeksi sen alkaa tuntemaan kun ei se oikein mitään takaisin anna!!

Niistä lähtee yllättävän paljon karvaa ja ne saattaa kiimoissaan kuseksia ihan mihin tykkää, pentuna saattaa syödä kaikki sun kukat ja pureskella poikki kaikki laturin johdot. Sit ne on nirsoja ja mikää ruoka ei kelpaa ja kannat kaupasta selkä vääränä eri merkkejä, jos sattuis vaikka tällä kertaa kelpaamaan. Yöllä pidetään kauheeta rallia ja heräät siihen kun sun varpaita jäkerretään, tai muuten vaan pompitaan päällä. Ja annappa olla jos unohdat vessan oven auki, voi sitä paperisilppua! Mutta on ne kyllä niin ihania ja sulosia sylivauvoja, enkä mä ainakaan ikinä luopuis mun tytsyistä, vaikka ne saakin mut raivon partaalle lähes päivittäin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itsekin olen ragdollista haaveillut kauan :) Upea rotu. Harmi vain, että näyttelytasoisesta saa pulittaa lähemmäs tonnin.

Mulle riittäis vallan mainiosti sellainen kotikissatasoinen :heart: Vaikka onhan tuo meidän sessekin näyttelytasoista rotua, mutta en ole silti lähtenyt näyttelyareenoita kiertämään. Ei ole aikomus pennuttaa, eikä muutenkaan oikein nappaa näyttelyareenat.

mun siskon kissa on hirveän epäsosiaalinen. ei anna silittää tai paijata. mutta kamalan utelias on ja koko ajan silmät tuntee niskassa kun jotain tekee.

eli jos ei herkkyysaikana ole saanut paljon ihmiskontaktia, niin ei sit enää tule mitenkään sylikissaksi.

Tutun luona kissa valvotti mua kaks yötä ihan täysin kun maukui koko yön. ja se haju koko kämpässä, hyi v***u. Lähteminen mihinkään pitemmälle reissulle on hankalaa..jne. Hyi, meille ei kissaa tuu IKINÄ.

Meillä on ollut mun lapsuudenkodissa aina kissa, joten tunnen niitten metkut ;) Ja maatiaisia ovat olleet, joten tiedän että tykkäisin kyllä semmoisestakin. Mutta kerran törmäsin Ragdoll-rotuun ja oon haaveillut semmoisesta siitä saakka. Mutta kyllä mulle taviskattikin kävisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja tässä syytä:
Saat meiltä maatiaisen, n 5v vanhan. Maksan postikulut. Oikeesti.

Miksi sä haluat luopua kissasta?

Koska mies on niin raivona sille jo, että uhkaa repiä siltä pään irti.

Viimesempänä tempauksena oli paskoa matolle ja raapia pilalle upouus ruokapöytä ja sohva. Se inhoo lapsia ja kaikkia muita eläimiä. Kaks kertaa on raapinu lapsen naaman verille.

Meillä on toinenki kissa, eikä se ikinä tee tollasia...

Meillä on ollut mun lapsuudenkodissa aina kissa, joten tunnen niitten metkut ;) Ja maatiaisia ovat olleet, joten tiedän että tykkäisin kyllä semmoisestakin. Mutta kerran törmäsin Ragdoll-rotuun ja oon haaveillut semmoisesta siitä saakka. Mutta kyllä mulle taviskattikin kävisi.

No siis miksi sitten haraat halujas vastaan?? :whistle: Onko jokin painava syy ettet oikeesti vois ottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja tässä syytä:
Saat meiltä maatiaisen, n 5v vanhan. Maksan postikulut. Oikeesti.

Miksi sä haluat luopua kissasta?

Koska mies on niin raivona sille jo, että uhkaa repiä siltä pään irti.

Viimesempänä tempauksena oli paskoa matolle ja raapia pilalle upouus ruokapöytä ja sohva. Se inhoo lapsia ja kaikkia muita eläimiä. Kaks kertaa on raapinu lapsen naaman verille.

Meillä on toinenki kissa, eikä se ikinä tee tollasia...

Ja autossa paskoo AINA!

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:

No siis miksi sitten haraat halujas vastaan?? :whistle: Onko jokin painava syy ettet oikeesti vois ottaa?

No eipä kai. Lähinnä mietin sitä, että jos nyt annan periksi mielihaluilleni, niin sitten se mun ragdoll-haaveeni jää ehkä lopullisesti. En tiedä. Ehkä pelkään sitä, että kissan ottaminen harmittaa jossain vaiheessa, tuo koirakin kun on välillä koetellut mun kärsivällisyyttäni omilla omituisilla tempauksillaan (aukoo esim kaikki ovet pakkaseen ja sähkölaskut on hirveitä jne). Kun en sitten halua kuitenkaan luopua eläimestä jos sen kerran otan.

No mäkin olisin halunnut norjalaisen metsäkissan tai mainecoonin, mutta mies ei suostunut. Joten nyt meillä on vaan noita maatiaisia, mutta ikinä en ole jälkeenpäin katunut :).

Yhteistyössä