Kuinka paljon/usein miehesi saa ryypätä ettei sinua häiritse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskafiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei juoda juuri ollenkaan. Joskus viikonloppuna lasi-kaksi punaviiniä kun lapset ovat menneet nukkumaan, mutta ei humalaan saakka. Mun isä on alkoholisti (on aina käynyt töissä, ei ole väkivaltainen tms. vaan ainoastaan todella ärsyttävä humalassa) ja olen kärsinyt siitä koko ikäni. En voisi elää miehen kanssa, joka käyttäisi paljon alkoholia.

Jos lapset ei olisi kotona, voisi kai juoda enemmänkin, mutta meillä on periaate, että lapset ei näe humalaa eikä myöskään krapulaa. Eli juo 1-2krt vuodessa ja silloinkin kohtuudella (muutama olut), jos nyt ei ihan paria saunakaljaa tässä lasketa. Itsellani sama juttu. Eipä se humala ole edes tila, mihin ihmisen on pakko pyrkiä. Ilman krapulaa paljon kivempaa.

Vastauksena kysymykseen: muutaman kerran kuukaudessa. Jos haluaa vetää lärvit saa mennä kaverin luo. Mutta kotona voi ottaa muutaman kaljan tai viiniä muutaman lasin silloin tällöin. Kun lapset on menneet nukkumaan niin voi jäädä kattomaan elokuvaa ja ottaa vaikka viskilasin. Pääasia on ettei ole kännissä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapset ei olisi kotona, voisi kai juoda enemmänkin, mutta meillä on periaate, että lapset ei näe humalaa eikä myöskään krapulaa. Eli juo 1-2krt vuodessa ja silloinkin kohtuudella (muutama olut), jos nyt ei ihan paria saunakaljaa tässä lasketa. Itsellani sama juttu. Eipä se humala ole edes tila, mihin ihmisen on pakko pyrkiä. Ilman krapulaa paljon kivempaa.

Niin ja siihen minkälainen on humalassa, niin ihan oma itsensä. Vähän tunteikkaampi vain (positiivisella tavalla).

Meillä miesei juo ku "tyyliin" saunakaljan tai pari. Pari kertaa vuodessa joku isompi meno, missä sitten ottaa hiukan enemmän kaveriporukassa tms.
En kestäis mitään viikonloppuryyppäämistä tai baarissa juoksua, kun en itsekään sitä tee / kaipaa. Lapset on pieniä, silloin vanhempien paikka on kotona.

Itse myös (entinen) päihdeongelmainen. Tunnen myös monta miestä ketkä ottaneet itseään niskasta kiinni ja nykyään eivät käytä ollenkaan/kohtuudella alkoholia. Aloittajan täytyy itse päättää haluaako pysyä suhteessa jossa mies ei välttämättä koskaan muutu, tai sitten käy hyvin ja perheensä tuella pääsee irti :) Itse lopetin päihteidenkäytön raskaaksi tultuani, monelle tutulle miehelle on ollut apua esim. antabuksesta ja uusista harrastuksista/kavereista, mutta myös perheen tuesta. Aloittajan täytyy tehdä itselleen rajat mitä hyväksyy, ja sen pohjalta miettiä jaksaako suurkuluttajan/alkoholistin rinnalla.

Ensimmäinen aviomies ryyppäsi päivittäin. Kun muksu oli 10kk, mä otin lapsen ja lähdin. Siitä lähtien joi rankasti kunnes 12 vuoden putken jälkeen lähti henki.

Näiden nuorempien isä ryyppäsi multa salaa, alotti juomisen eromme jälkeen. Kun tajusin et viinaa menee joka päivä, ilmoitin ettei ole tervetullut enää meille (kävi välillä meillä hoitamassa lapsi kun mulla oli menoja toiselle paikkakunnalle ). Nyt juo päivittäin, eikä lapset ole nähneet häntä maaliskuun jälkeen. Mies haluaa kuulemma unohtaa nuo muksut... :(

Mä en hyväksy alkoholin käyttöä meillä kotona. Mä en edes hyväksy alkoholin tuomista meille. Itse otan ehkä kerran vuodessa, silloinkin vain sen kaksi tuoppia baarissa ja lähden kotiin. Jos mulla olisi mies, sen olisi sopeuduttava alkoholittomaan elämään, sillä en usko et ihminen tarvitsee viinaa elääkseen tasapainoista elämää.

Alkoholisti ei lopeta ellei itse halua, sinä et häntä voi muuttaa millään tavalla. Jos tilanne on tuollainen suosittelen lämpimästi suhteen lopettamista.

Esikoisen isä on alkoholisti. Nykyinen ottaa tyyliin jouluna ja juhannuksena. Todella harvoin ottaa jonkun "saunakaljan" ja sekin on sit yks, max kaks. Ite juon keskimäärin kerran kuussa. Nyt kesällä tuli käytyä enempi, mutta talvi voi mennä ilman yhtään kertaa...

Muutaman lonkeron saa ottaa, sen enempää ei. Minähän EN sitä helvetin kännäämistä katso, ja ukko tietää tämän. On se joskus mennyt "kavereiden" kanssa ulos, ja pyytänyt minua kuskiksi. Olen lähtenytkin, mutta sanonut että jos olet takaisin hakiessa aivan seipäät saat kävellä kotiin, tai miten nyt parhaaksi koet kotiinpääsemisen. Vihaan ryyppäämistä. Itse juon muutaman (1-2) lonkeron silloin tällöin, en mitenkään säännöllisesti. Ukko juo yleensä saunalonkeron ja nyt kun on perjantaisin mennyt pelaamaan pokeria, on juonut siellä muutaman.

mun mielestä sopivaa on ottaa 1-2 krt/3kk. Mies muuttuu täysin piruksi kun viinanhimo iskee. Saattaa ihan käsiksi asti käydä.

Niillä alkoholismia PALJON suvussa, joten tasan tarkkaan pidän kiinni niistä menokerroista, vaikka näillä säännöillä olen heidän kaveripiirinsä vittumaisin akka. :headwall:

Kotona meillä ei oteta viinaa IKINÄ kun lapset on kotona. Ei edes sitä saunakaljaa.

Olemme aikuisia ja osaamme käyttää alkoholia. Vähän aikaa sitten olimme juhlissa, joissa runsaasti alkoholia tarjolla - ilmaiseksi. Minä join onnittelumaljan (osin) ja mies sen sekä ruualla lasin viiniä sekä konjakin. Saunaan menimme jo omien alkottomien kanssa.

En katsois hetkeäkään tuollaista. Kunnioita itseäsi ja lähde pois. Ajattele edes lapsiasi.

Minua ei häiritse miehen juomiset, osaa itse katsoa rajansa. Joskus tulee useamman kerran peräkkäin monena viikonloppuna menoja joihin myös viina kuuluu, ei haittaa sekään. Nyt on esim. viimeksi juonut yli kuukausi sitten.
Sitten alkaisi vituttaa jos se olisi jatkuvasti jokaviikkoista.
Mies ei tee tai sano mitään sellaita humalassakaan että minua häiritsisi/loukkaisi.

Mä en näe miehen "juomista" mitenkään peikkona. Saunakaljat kuuluu meillä ohjelmaan, nyt minulla tosin alkoholitonta.
Mies ei koskaan ole örvellyskunnossa tai käy väkivaltaiseksi. Hän ottaa mitä ottaa ja musta se on ihan ok.
Meillä käy myös aika paljon ystäviä kyläilemässä ja myöskään kukaan heistä ei muuta örveltäjäksi tai pelottavaksi tai miksikään muuksi alkoholin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä en näe miehen "juomista" mitenkään peikkona. Saunakaljat kuuluu meillä ohjelmaan, nyt minulla tosin alkoholitonta.
Mies ei koskaan ole örvellyskunnossa tai käy väkivaltaiseksi. Hän ottaa mitä ottaa ja musta se on ihan ok.
Meillä käy myös aika paljon ystäviä kyläilemässä ja myöskään kukaan heistä ei muuta örveltäjäksi tai pelottavaksi tai miksikään muuksi alkoholin takia.

Näin juuri. Minusta mukava alkoholinkäyttö kun lapset eivät ole paikalla on tosi mukavaa ja rentouttavaa miehen kanssa. Silloin kun en ole raskaana, vietämme kerran kuussa kahdenkeskisen illan joko hyvien ystävien seurassa tai kahdestaan, ja iltaan kuuluu myös kohtuullinen alkon käyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

Meillä on ihan sama. Niin kauna kun osaa käyttäytyä, asia ei kuulu mulle mut jos miehen käytös muuttuu, muuttuu minunkin ;) :kieh:

Vielä ei ole tarvinnut huomauttaa edes.

Mun mies osaa aina käyttäytyä vaikka ois jurrissa. Harvoin se edes on kunnon tumuissa. Kotona ei koskaan ota kännejä, menee muualle ja tulee kotiin vasta kun lapsi jo nukkuu. Yleensä se on tyyliä pari hyvää olutta viikonloppuna. Pärjää ilmanki mitään alkoholia jos haluaa ja pitääkin taukoja. Se ärsyttää kun se on tarpeeksi otettuaan sellanen suupaltti sählä ja yleensä mä painunkin nukkumaan kun en jaksa katella ja se menee kanssa aika nopeasti sänkyyn kotiuduttuaan.

Minä en siedä kotona juomista, lasten nähden tai vaikka olisivat jo nukkumassa. Otetaan miehen kanssa tosi harvoin ja sillon kun otetaan ni lähetään kavereille ja ulos tuulettumaan. Joko hiivitään hiljaa aamu yöllä suoraan sänkyyn tai tullaan kaverin sohvalta vasta seuraavana päivänä. Ex mies oli sellanen että joi kotona ja örvelsi lapsen nähden. Enkä sellasta siedä yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja sffd:
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholistin nainen:
Täällä myös nainen, jonka mies juo melkein joka ilta itsensä todella pahaan känniin. Auttajia ei vaan löydy. Mä en oikeesti jaksa tätä. En vain tiedä mistä saan apua ja kuka oikeesti auttaa MUA.

Soita jonnekin kriisipuhelimeen, tukinaiseen, turvakotiin, sosiaalitoimistoon tai AA-puhelimee. Kyllä sieltä osataan ohjata eteenpäin.

Suosittelen, että riuhtaiset itsesi suhteesta irti. Ei mies muuten ainakaan muuta tapojaan.

Tänään mies otti yhteyttä netillä aa. =)

Yhteistyössä