Kertokaa mulle mitä mä teen!!!!! mä hajoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajalla

Vieras
Mulla on vaativa vauva ja taapero, jotka molemmat tarvitsevat huomiota ja syliä vähä väliä.
Mä alan olla ihan loppu, ja se katkeamis piste on jo sentin päässä, äsken huusin jo ääneen tätä turhautumisen tuskaa. Kun kaaos leviää vaan, jos saakin tehtyä jotain, niin se ei näy missään. mun pitäis saada tehtyä vaikka mitä, villakoirat hyppii kappien ja hyllyjen päältä silmille, eikä kaappeja voi avata niin, etteikö jotain tipu.

Mä tarviin tähän jonkun nyt. Että mä saan siivota ja tehdä rauhassa, ehkä jopa rentoutua. se rentoutuminen vaan ei onnistu tässä läävässä, ensin on pakko siivota.

Mies tekee pitkää päivää fyysisesti rankassa työssä, ja nyt tekee vielä koko viikonlopun töitä, kun hommalla on todella kiire, maanantaina pitää olla valmista.

Kun pää leviää ihan just. Mistä keksin tähän apua NYT, kun ketään ei ole?

Juuri näin. Siivousfirmasta apua. Käytin tänä jouluna ekaa kertaa. Toimii kun junan vessa, eikä maksa todellakaan paljoa. Siis ihan tavallisella ihmisellä on siihen varaa. Ja on oikeesti apua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hajalla:
Mulla on vaativa vauva ja taapero, jotka molemmat tarvitsevat huomiota ja syliä vähä väliä.
Mä alan olla ihan loppu, ja se katkeamis piste on jo sentin päässä, äsken huusin jo ääneen tätä turhautumisen tuskaa. Kun kaaos leviää vaan, jos saakin tehtyä jotain, niin se ei näy missään. mun pitäis saada tehtyä vaikka mitä, villakoirat hyppii kappien ja hyllyjen päältä silmille, eikä kaappeja voi avata niin, etteikö jotain tipu.

Mä tarviin tähän jonkun nyt. Että mä saan siivota ja tehdä rauhassa, ehkä jopa rentoutua. se rentoutuminen vaan ei onnistu tässä läävässä, ensin on pakko siivota.

Mies tekee pitkää päivää fyysisesti rankassa työssä, ja nyt tekee vielä koko viikonlopun töitä, kun hommalla on todella kiire, maanantaina pitää olla valmista.

Miksi sinä olet tehnyt lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sammuta valot ja olette jouluvalo- tai muuten tunnelmavalaistuksessa lasten kanssa. Lika ei näy :D

Jep, tuoksukynttilät -ei näy pöly hämärässä ja koti tuoksuu hyvälle, kuin puhtaalle ;)

Auo kaappeja mahdollisimman vähän. Niin kauan kun se kaaos on siellä ovien takana, niin mitä se haittaa?

Sammuta valot ja olette jouluvalo- tai muuten tunnelmavalaistuksessa lasten kanssa. Lika ei näy :D

ei auta tässä tilanteessa nuo konstit.

joo kukaan ei kuole jos on sotkua. mutta mä oikeasti kuolisin epätoivoon, jos se olisi mahdollista.

Kaikki työt kasaantuu mun niskaan, ja mies ei tajua, kuinka rankkaa on kahden _vaativan_ lapsen kanssa, joista toinen on ylivilkas taapero, vaan luulee, että olen laiska, ja sitten kiukuttelee asiasta mulle.

Se luulee, että mä keksin tekosyitä, kun yritän kertoa millaista mun päivät on :(

Alkuperäinen kirjoittaja s:

Miksi sinä olet tehnyt lapsia?

No pitihän tähänkin ketjuun jonkun uunon tulla aukomaan. Suksi kuusen nyt! Ja katsasta peiliin. Joskus ne lapset vaan sattuu olemaan hankalia tapauksia, oot se sinäkin ollut, ja näytät olevan vieläkin.

Ap: Voimia! Tilaa se siivooja, jos kerran mies painaa pitkää päivää, niin kyllä teillä on yhteen siivoukseen varaa. Jätätte sitten vaikka joululahjat toisillenne ostamatta. Kyllä elämä voittaa! :hug:

no lähde joku vkonloppu jonneki ja jätä mies hoiteleen kotia ja lapsia. sitten näkee. ja ihan oikeasti: siivous EI OLE tärkeää. leiki vaikka lasten kanssa ja unohda sotkut. jos mies marmattaa, että ei oo siistiä ni tuikkaa imuri käteen.

Lapsiperheiden kotipalvelu

Lapsiperheiden kotipalvelua on mahdollista saada tilapäisesti alentuneen toimintakyvyn, perhetilanteen, rasittuneisuuden, sairauden, synnytyksen, vamman tai muun syyn perusteella. Kotipalvelu on ongelmia ennaltaehkäisevää työtä ja sitä tehdään asiakkaan luvalla tarvittaessa, useimmiten neuvolan terveydenhoitajan tai perhetyöntekijän havaittua avun tarpeen.

Kotipalvelun lähi- ja kodinhoitajien tehtäviin kuuluvat päivittäiset kodinhoidolliset tehtävät ja lastenhoito, kasvatuksessa ohjaaminen sekä vanhemmuuden tukeminen. Pelkkään siivoukseen kotipalvelua ei ole mahdollista antaa. Perheiden avun tarvetta arvioidaan ennen työskentelyn aloittamista ja sen kuluessa.

Kotipalvelusta peritään asiakkaan bruttotulojen, perheen koon ja palvelun määrän mukaan määräytyvä kuukausimaksu tai käynnin pituuden mukaan määräytyvä käyntimaksu.

Yhteyden kotipalvelutiimeihin saa maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina kello 8-10, puh. 839 25432 (Korso-Koivukylä), puh. 839 34228 (Martinlaakso-Myyrmäki) ja puh. 839 28058 (Tikkurila-Hakunila-alueella)

sinä joka kysyit miksi tein lapsia, tekis mieli haistattaa sulle...

Mä en todellakaan voinut tietää etukäteen, kuinka rankaksi tämän vauva-aika tulee muodostumaan. En mä voinut tietää, että miehen työt muuttuu niin, ettei siitä kotona ole apua.

Älä vaivu epätoivoon. Joka päivä vähän siivousta ja järjestelyä, ja ennen joulua on jo aika hyvä tilanne :) Tänään yksi romuläjä, huomenna toinen. Vaikka vain ½ untia päivässä -se riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua sinulle:

Lapsiperheiden kotipalvelua on mahdollista saada tilapäisesti alentuneen toimintakyvyn, perhetilanteen, rasittuneisuuden, sairauden, synnytyksen, vamman tai muun syyn perusteella. Kotipalvelu on ongelmia ennaltaehkäisevää työtä ja sitä tehdään asiakkaan luvalla tarvittaessa, useimmiten neuvolan terveydenhoitajan tai perhetyöntekijän havaittua avun tarpeen.

Kotipalvelun lähi- ja kodinhoitajien tehtäviin kuuluvat päivittäiset kodinhoidolliset tehtävät ja lastenhoito, kasvatuksessa ohjaaminen sekä vanhemmuuden tukeminen. Pelkkään siivoukseen kotipalvelua ei ole mahdollista antaa. Perheiden avun tarvetta arvioidaan ennen työskentelyn aloittamista ja sen kuluessa.

Kotipalvelusta peritään asiakkaan bruttotulojen, perheen koon ja palvelun määrän mukaan määräytyvä kuukausimaksu tai käynnin pituuden mukaan määräytyvä käyntimaksu.

Yhteyden kotipalvelutiimeihin saa maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina kello 8-10, puh. 839 25432 (Korso-Koivukylä), puh. 839 34228 (Martinlaakso-Myyrmäki) ja puh. 839 28058 (Tikkurila-Hakunila-alueella)

harmi kun asun erisuunnassa :/

niin ja oisko ap mahodllista laittaa lapset samaan aikaan päiväunille, niin jää sitte aikaa sillä välin siivoilla, tai ihan vaikka vaan levätä. entäs sit illalla kun lapset nukkuu? Voiko silloin järkätä paikkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
niin ja oisko ap mahodllista laittaa lapset samaan aikaan päiväunille, niin jää sitte aikaa sillä välin siivoilla, tai ihan vaikka vaan levätä. entäs sit illalla kun lapset nukkuu? Voiko silloin järkätä paikkoja?

sitä yritän joka päivä. vauva vaan nukkuu niin huonosti, päivällä maks 25min kerrallaan. yöllä sentään nukkuu joskus jopa 1,5h yhteen putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
no lähde joku vkonloppu jonneki ja jätä mies hoiteleen kotia ja lapsia.

Reilua? Kyllä, jos vaimo menis sinne miehen duuniin ukkonsa sijaiseksi.

No tuota noin, ei minusta. Äitihän tekee työtä kotona 24/7, varsinkin jos mies ei auta. Sinun mielestä äidin siis pitäis hoitaa lapsia AINA, viikolla ja viikonloppuna. Mies saisi siis levätä viikonlopuna ja illat? Väärin! Olis vaan hyvä jättää ukko kotiin viikonloppuna vaikka päiväksi, niin näkis millasta se lastenhoito, siivous, ruuanlaitto, pyykinpesu yms on kaikki yhtäaikaa. Miksi miehet saa sit töidensä rinnalla vapaata, miksei nainen saa?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

sitä yritän joka päivä. vauva vaan nukkuu niin huonosti, päivällä maks 25min kerrallaan. yöllä sentään nukkuu joskus jopa 1,5h yhteen putkeen.

Älä nyt kuitenkaan yöllä siivoa, vaan nuku itsekin. Minkä ikänen vauva sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja Apua sinulle:

harmi kun asun erisuunnassa :/

No onhan tuota kotipalvelua muuallakin kuin Helsingissä! Varmasti jokaisessa isommassa kaupungissa on vastaava palvelu.

no lähde joku vkonloppu jonneki ja jätä mies hoiteleen kotia ja lapsia.

Reilua? Kyllä, jos vaimo menis sinne miehen duuniin ukkonsa sijaiseksi.

ai että jos naisella on lapsia niin hän ei saa koskaan pitää lomaa?

Häh? No tekee samoin kun mies että töistä tultuaan ei tee mitään kotona, tietenkin! :headwall: Siis juurikin osien totaalinen vaihto.

Yhteistyössä