Kertokaa mulle mitä mä teen!!!!! mä hajoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Välityspisteet

Valitse alueesi hoitajavälitys. Linkistä pääset hoitajavälityksen sivuille.

Etelä-Karjala, p. 075 3245 430

Etelä-Pohjanmaa, p. (06) 3197 915

Etelä-Savo, p. (015) 211 395

Kainuu, p. (08) 6121 893

Häme, p. (03) 254 5420

Keski-Suomi, p. (014) 8601 321

Kymenlaakso, p. 075 3245 430

Lappi, p. 040 772 5078
Rovaniemi

Pohjanmaa, p. (06) 3197 915

Pohjois-Karjala, p. (013) 124 086

Pohjois-Pohjanmaa, p. 045 121 5562

Pohjois-Savo, p. (017) 2625 929

Satakunta, p. 044 7639 225

Uusimaa, p. 075 3245 430

Varsinais-Suomi, p. (02) 2354 720

Valtakunnallinen lastenhoitotoiminta
Toinen linja 17
00530 Helsinki
Valtakunnallinen koordinaattori Sirkka Salminen
p. 075 324 5515

^ Meillä samanlainen parivaljakko kotona ja kyllä se on kodin siisteystaso josta ollaan eniten tingitty. Olen jättänyt ihan tietoisesti miehen kolmestaan lasten kanssa, jotta näkee, millaisia minun päiväni ovat, kun hän on töissä. Ei ole kertaakaan valittanut vaikka välistä ei ole ihan varma onko paskaa enempi sisällä vai ulkona. Sitten siivotaan, kun ehditään. Ja ollaan sovittu että isommat siivoukset tehdään yhdessä, pienemmät päiväaskareet on minun juttuni.

Joka kerta kun tällaisesta aiheesta on puhetta niin mainitsen asiayhteydessä ulkoilun. Itse pidän lapsia tässä kohtaa mahdollisimman paljon ulkona, muuten koko homma leviää käsiin. Selkeä päivärutiini, josta pidät kiinni niin pitkälle kuin mahdollista, sillä sinä selviät kyllä!

Voimahalit vielä sinne :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja hajalla:
Mulla on vaativa vauva ja taapero, jotka molemmat tarvitsevat huomiota ja syliä vähä väliä.
Mä alan olla ihan loppu, ja se katkeamis piste on jo sentin päässä, äsken huusin jo ääneen tätä turhautumisen tuskaa. Kun kaaos leviää vaan, jos saakin tehtyä jotain, niin se ei näy missään. mun pitäis saada tehtyä vaikka mitä, villakoirat hyppii kappien ja hyllyjen päältä silmille, eikä kaappeja voi avata niin, etteikö jotain tipu.

Mä tarviin tähän jonkun nyt. Että mä saan siivota ja tehdä rauhassa, ehkä jopa rentoutua. se rentoutuminen vaan ei onnistu tässä läävässä, ensin on pakko siivota.

Mies tekee pitkää päivää fyysisesti rankassa työssä, ja nyt tekee vielä koko viikonlopun töitä, kun hommalla on todella kiire, maanantaina pitää olla valmista.

Kun pää leviää ihan just. Mistä keksin tähän apua NYT, kun ketään ei ole?
Miksi sinä olet tehnyt lapsia?

Ei voi ymmärtää, miksi joku ilkeyksissään vaivautuu kirjoittamaan vastaukseksi noin typerän kommentin. Kuule nimimerkki s -tuo ei ole terveen ihmisen hommaa, voit itse huonosti kun olet noin ilkeä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Oulu

Nummikatu 32
90100 Oulu

Puhelin: 045 121 5562
Sähköposti: oulu(at)mll.fi
Internet-osoite: pohjois-pohjanmaa.mll.fi/

Pohjois-Pohjanmaan piiri

Internetin kautta tilattuun lastenhoitoon on varattava 3 arkipäivää. Hoitajia välitetään Iin, Kempeleen, Kuusamon, Limingan, Oulun, Oulaisen, Oulunsalon, Rantsilan, Taivalkosken, Tyrnävän, Utajärven, Yli-Iin ja Ylivieskan alueelle. Jos alueesi ei kuulu mainittuihin, soita MLL:n seudulliseen palvelupisteeseen p. 045 121 5562, kiitos.

Palvelemme puhelimitse ma-pe klo 8.00 - 12.00.

Nyt huokaiset syvään, pistät koneen hetkeksi kiinni ja otat yhden kohteenkodistasi, jonka järjestät. Onko se esim. keittiön tasot ja pöytä tai kirjahylly ja sohvapöytä, mutta yksi tuollainen rajattu kohde, 15-20 minuuttia, ja se on siinä. Huomenna sit joku muu kohde. Lapset varmaan pärjää vartin siinä ohessa leikkien?

Neuvoloissa hoidetaan lasta odottavien ja alle kouluikäisten lasten perheitä. Kouluneuvoloissa seurataan ja hoidetaan kouluikäisten lasten ja nuorten terveyttä.

Yhteydenotto lasten- ja äitiysneuvoloihin puhelimitse 08 5584 4355.

Soittaessa keskitettyyn numeroon asiakas voi varata soittoajan tai vastaanottokäynnin hoitajalle. Kiireellisissä vastaanottoa vaativissa asioissa on syytä soittaa omalle terveysasemalle. Virka-ajan ulkopuolella voi soittaa yhteispäivystyksen terveysneuvontaan 08 315 2655.

Soittaessa neuvoloiden keskitettyyn numeroon ja puhelinlinjojen ollessa varattuina, asiakas voi halutessaan jättää viestin vastaajaan. Vastaajaan jätettyihin viesteihin ja soittopyyntöihin vastataan mahdollisimman pian.

Neuvolat p. 08 5584 4355 (huom, Ylikiimingin nro eri)
bullet

Höyhtyän, Kaukovainion ja Mäntylän neuvola Hanhitie 15
bullet

Kaijonharjun äitiys- ja lastenneuvola
Kalevalantie 5
bullet

Kuivasjärven äitiys- ja lastenneuvola
Karppalantie 1
bullet

Kaakkurin äitiys- ja lastenneuvola
Pesätie 11
bullet

Keskustan neuvola
Saaristonkatu 22, 2. krs.
bullet

Kontinkankaan neuvola
Kajaanintie 48 A-rakennus, b-rappu
bullet

Myllyojan neuvola
Karvarinaukio 16
bullet

Rajakylän neuvola
Ruiskukkatie 4
bullet

Koskelan neuvola
Tullimiehentie 4
bullet

Tuiran neuvola
Tuirantie 5
bullet

Ylikiimingin
äitiysneuvola p. 08 558 70729 tai 044 497 0729
lastenneuvola p. 08 558 70730 tai 044 497 0730.

Perheneuvola palvelee alle 16-vuotiaiden lasten ja nuorten kasvuun ja kehitykseen liittyvissä kysymyksissä sekä perhe-elämän ja parisuhteen vaikeuksissa.

Perhepalvelu Neuvoloiden perhepalvelu on tarkoitettu lasta odottaville ja alle kouluikäisten lasten perheille. Perhepalvelua saavat perheet, joissa ainakin toinen vanhemmista on kotona ja lapsi tai lapset ovat kotihoidossa. Perhepalvelun tavoitteena on tukea ja auttaa lapsiperheiden elämänhallintaa sekä selviytymistä arjessa. Perhepalvelussa työskentelee perhetyöntekijöi-den lisäksi kaksi perheterapeuttia.

Kuulostaa niin tutulta. Tosin mulla ei ollut taapero vaan vaativa 3v ja sairas vauva.... Ja kun on väsnyt tuntuu kämppäkin monta kertaa pahemmalta ja sekasotku ärsyttää. mä en myöskään voinut tehdä juuri mitään, jos jätit lapset kahdestaan olohuoneeseen, mitä vain saattoi tapahtua. Ja vaikka vauva olisi ollut sitterissä keittiössä saattoi isompi ehtiä kaatamaan sitterin. Aina kun jotain aloitti niin piti keskeyttää. 3v ei nukkunut enää päikkäreitä ja vauva nukku miten sattu, öisin heräsin 10krt koska vauva oli sairas ja tarvitsi hoitoa myös yöllä.... huoh rankkaa oli mut selvisin.

Tosiaan soita ensi viikolla ja pyydä kotiapua, vievät lapset pihalle muutamaks tunniksi ja saat siivota. Tai onko sulla ystäviä tai sukulaisia jotka voisivat auttaa. Tai mies vie lapset huomen aamuna ulos ja saat siivota?

Kauneimmat joululaulut
su 13.12.

klo 12, Hintan seurakuntatalo. Fanny Ervasti, sello ja Aino Ervasti, viulu. Kahvitarjoilu.

klo 14, Tuiran kirkko. Pyhän Tuomaan tyttökuoro Amable.

klo 15, Sanginsuun seurakuntakoti. Kahvitarjoilu.

klo 15, Oulun tuomiokirkko. Madetojan musiikkilukion kuoro, johtaa Kari Kaarna. Tapahtuma katsottavissa myös: www.virtuaalikirkko.fi

klo 15, Karjasillan kirkko. Cantio Laudis -kuoro ja Oulun Työväen Soittokunta.

klo 16, Pyhän Luukkaan kappeli. Trillin muskariryhmä.

klo 17, Ylikiimingin kirkko. Oulujoen lapsikuoro ja Ylikiimingin puhaltajat.

klo 17, Oulun tuomiokirkko. Madetojan musiikkilukion kuoro, johtaa Kari Kaarna.

klo 17, Kastellin kirkko.

klo 18, Rajakylän seurakuntakoti.

klo 18, Oulujoen kirkko. Merikosken laulu -kuoro.

klo 19, Maikkulan kappeli. Kappelin laulu -lauluryhmä.

klo 19, Ylikiimingin kirkko. Ylikiimingin kirkkokuoro ja Ylikiimingin puhaltajat

klo 22, Pyhän Tuomaan kirkko. Sekakuoro Tuike.

Sunnuntai 13.12.2009 alkaa klo 14:00
LASTEN KAUNEIMMAT JOULULAULUT -KONSERTTI
Kuvaus: Raakel Pöyhtäri ja Pyhän Tuomaan tyttökuoro Amable
Paikka: Tuiran kirkko, Myllytie 5
Tapahtumalaji: Musiikki, Joulutapahtumat, Lasten tapahtumat

mulla meni nyt vähän ohi, miks noita joululaulu iltoja laitettiin :D

Mutta joo, hajalla edelleen, illalla mulla ahdisti ihan fyysisesti se, ettei mulla ole apua eikä ketään joka ymmärtäisi :/

Kuulostaa aika paljon meidän tilanteeltamme ja mä ihan kylmästi lasken vaatimustasoa siisteydessä ja kotitöissä, koska on pakko. Joka asiaan ei voi revetä ja siihen ei kuole, vaikka kotona olisi sekamelska. Varmasti tilanne helpottaa, kun lapset kasvavat ja joissakin asioissa on hyväksyttävä, että tilanne on nyt tämä ja yrittää ottaa rennommin. Jos mies ei ymmärrä, siihen auttaa vain se, että hänen on oltava joskus yksin lasten kanssa. Kummasti alkaa ymmärtämään ja saa edes pientä näkökulmaa siihen mitä sinun päiväsi voivat olla kahden vaativan pienen kanssa ja univelka niskassa.

Yritä löytää apua MLL:n hoitajista, perhetyöntekijöiltä tai jotakin muuta kautta, jos tuntuu siltä, että nyt et vain jaksa. Ja yritä muistaa, että tämäkin tilanne on vain väliaikainen ja jossakin kohtaa taas helpottaa. Jos vauvasi yöt ovat ihan mahdottomia, kskustele lääkärin kanssa ettei kyseessä ole kipuitku jostakin vaivasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta joo, hajalla edelleen, illalla mulla ahdisti ihan fyysisesti se, ettei mulla ole apua eikä ketään joka ymmärtäisi :/

Olen pahoillani, että olosi ei ole nyt hyvä.
Lohduttavia sanoja haluaisin sanoa.

Päivystävä sairaalapastori 24h/vrk 040 570 7033
Löysin tuon Oulun kirkot nettisivuilta, josko vaikka sinua auttaisi.

VOIMIA SINULLE !

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen pahoillani, että olosi ei ole nyt hyvä.
Lohduttavia sanoja haluaisin sanoa.

Päivystävä sairaalapastori 24h/vrk 040 570 7033
Löysin tuon Oulun kirkot nettisivuilta, josko vaikka sinua auttaisi.

VOIMIA SINULLE !

Yhteistyössä