kertokaa miten saan farkut kavennettua vyötäröltä?

  • Viestiketjun aloittaja Ninttu83 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:18 Nöttönen harmaana kirjoitti:
Noin mä tekisin niinku "Kärppänä heinälatoon" neuvoi. Tai sitten siellä takana on se sauma, keskellä. Niin siitäkin voi ottaa sisään jos niitä ei paljon tarvi kaventaa, eli vaan muutamia senttejä.

Mut, jos ne on sun lempifarkut, niin ehkä veisin ihan ompelimoon, jotta ei vahingossakaan itse mokaa mitään. Jos onnistuu muuttamaan vaikka takapuolen istuvuutta, niin ne on sitten pilalla koko housut.
lempifarkut joita oon käyttäny ehkä 2 kertaa :'( netissä neuvotaan valitteet kokoa suuremmat, mut mun mielestä pitäs valita kokoa pienemmät
 
Katiaana
Itse teen näin. (olen ammatiltani ompelija, kolun käynyt jne) Mutta farkkujen kaventaminen vaatii hermoja ja työtä... :ashamed:

Mutta lempi farkut kavennan näin, kun niitä ei katso muut kuin minä itse.

Otan sivuista sen minkä voin ja takaa sen minkä voin, vaikka vain sen millin... vyötärö saumaan sitten teen ehkä pienen laskoksen TAI sitten annan sen olla ja kavennan vain saumoista. (silloin vyötärökaistaleeseen tulee pieni laskos, jos ei häivytä ommelta...) mutta ainakin minä olen saanut sen menemään niin että sitä ei näy.

Ja jos tämäkään ei auta, olen tehnyt pepun päälle pienet muoto laskokset... myös siihen vyötärö kaistaleeseen. Ompelukoneelta vaati paljon kun on aika paksu, mutta veivaa vaikka käsin sen paksun kohdan!

Ja näin lempi farkut saa jatko aikaa, ja jos lihoo, nämä kavennukset voi purkaa pois ja näin farkut on taas "isot"!
 

Yhteistyössä