Kertokaa, MITEN mä saan psyykattua itseäni jatkamaan terveellisiä elämäntapoja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Todellinen ikiläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Todellinen ikiläski

Vieras
Olen jättänyt herkut pois, lisännyt kasvisten ja hedelmien/marjojen osuutta ruokavaliossa, opetellut syömään 4 kertaa päivässä edellisen kahden sijaan, ottanut monipuolisen liikunnan mukaan -ja mun bmi on ja pysyy yli neljänkymmenen! Siis grammaakaan en ole laihtunut tässä viikon aikana, en yhtään.

Olen siis jo kuukauden syönyt terveellisesti, opetellut säännöllisen ateriarytmin, jättänyt pois herkut sun muut. Kiloklubiin kirjailen syömisiä, päivän kalorit keikkuu 1100-1400 välillä riippuen päivästä. Enkä kärsi nälästä.

Pari viikkoa sitten otin mukaan liikunnan. Nämä kaksi viikkoa olen harrastanut aktiivisesti 5 kertaa viikossa vesijuoksua/aquabiciä niin, että kerralla on tullut tunti tai puolitoista liikuttua. Ensi viikolla aloitan lisäksi kuntosalilla käymisen ja bodybalancen.

Ja mun paino on pysynyt koko kuukauden samassa, painan edelleen 115kg, ihan saman minkä aloittaessa. Miksi perkeleessä se ei putoa?!! Kilon heittää sinne tänne, mutta siinä kaikki. Voin kertoa, että turhauttaa potenssiin miljoona kehittää itsestään maailman ensimmäinen superläski, joka on paremmassa kunnossa kuin keskivertoihmiset.

Mikä jumaliste tässä oikein on? Miksi mä en laihdu?!

Ja turha tulla sanomaan, että huijaan syömisten kanssa. En todellakaan huijaa. Liikkuminenkin on joka kerta sellaista, että teen todella täysillä -syke kohoaa, hiki nousee pintaan ja lihaksissa tuntuu. En siis luumuile altaassa. Lepopäiviä liikunnasta pidän viikossa yhden tai korkeintaan kaksi, yöunia nukun 7-9 tuntia yössä. Alkoholia en käytä.

Noh, saan mä ainakin hyvät rahat kun myyn itseni lääketieteellisenä ihmeenä jollekin yliopistolle. Ttu.

Ps. Ja vielä enemmän mua ottaa päähän ne dinosaurukset, jotka tulee lässyttämään että "kuluta enemmän kuin syöt, niin laihdut. Niin yksinkertaista se on." Mulla tulee kiloklubin mukaan joka saatanan päivä kalorivajetta 2000 kcal, eikä mun paino putoa grammaakaan. Voisitteko selittää tämän?!!

Paino voi pysyä kauankin samana,hanki mittanauha se näyttää tulokset toisin kuin vaaka.Vaan voit vaikka heittää kaapin perälle,turha kapistus.

Kalorivajetta tulee liikaa tai ravitsemus on totaalisesti pielessä. Mikset ala esim. Jutan Go Fat Go:lle? Siinä laihdut takuulla menettämättä lihaksiasi. Jos BMI on tuota luokkaa, niin sun valitsemat ruoat on ihan takuulla kaikkea muuta kuin hyväksi painonpudotukselle, varsinkin jos se paino ei edes putoa.

Jos sinä käytä pyhällä hengellä?

Mutta asiaan: oikeasti - sinulla on jokin kaamea sairaus, mikäli paino ei putoa kalorivajeella. Jostakin sinun täytyy saada energiaa. mistä? Jos et saa, tuleeko sinulle nestettä sitä mukaa kun rasva palaa. Miksi tulisi?

Olen pudottanut painoa n. 30 kg vuoden aikana. Laihdun silloin, kun vatsa kurisee monta kertaa päivässä. Silloin en laihdu, kun vatsa kurahtaa vain kerran pari.

Olen joutunut laihduttamaan 20-30 kg kolme kertaa aikuisiällä. Tämä klmas kerta sanokoon toden ja muutos on pysyvä...

Olenkohan minä nyt sellainen dinosaurus?

Jatka vain sinnikkäästi niin lopussa kiitos seisoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Todellinen ikiläski;28933416:
Olen jättänyt herkut pois, lisännyt kasvisten ja hedelmien/marjojen osuutta ruokavaliossa, opetellut syömään 4 kertaa päivässä edellisen kahden sijaan, ottanut monipuolisen liikunnan mukaan -ja mun bmi on ja pysyy yli neljänkymmenen! Siis grammaakaan en ole laihtunut tässä viikon aikana, en yhtään.

Olen siis jo kuukauden syönyt terveellisesti, opetellut säännöllisen ateriarytmin, jättänyt pois herkut sun muut. Kiloklubiin kirjailen syömisiä, päivän kalorit keikkuu 1100-1400 välillä riippuen päivästä. Enkä kärsi nälästä.

Pari viikkoa sitten otin mukaan liikunnan. Nämä kaksi viikkoa olen harrastanut aktiivisesti 5 kertaa viikossa vesijuoksua/aquabiciä niin, että kerralla on tullut tunti tai puolitoista liikuttua. Ensi viikolla aloitan lisäksi kuntosalilla käymisen ja bodybalancen.

Ja mun paino on pysynyt koko kuukauden samassa, painan edelleen 115kg, ihan saman minkä aloittaessa. Miksi perkeleessä se ei putoa?!! Kilon heittää sinne tänne, mutta siinä kaikki. Voin kertoa, että turhauttaa potenssiin miljoona kehittää itsestään maailman ensimmäinen superläski, joka on paremmassa kunnossa kuin keskivertoihmiset.

Mikä jumaliste tässä oikein on? Miksi mä en laihdu?!

Ja turha tulla sanomaan, että huijaan syömisten kanssa. En todellakaan huijaa. Liikkuminenkin on joka kerta sellaista, että teen todella täysillä -syke kohoaa, hiki nousee pintaan ja lihaksissa tuntuu. En siis luumuile altaassa. Lepopäiviä liikunnasta pidän viikossa yhden tai korkeintaan kaksi, yöunia nukun 7-9 tuntia yössä. Alkoholia en käytä.

Noh, saan mä ainakin hyvät rahat kun myyn itseni lääketieteellisenä ihmeenä jollekin yliopistolle. Ttu.

Jos tämä on totta, niin menisin lääkäriin. Mutta ensiksi laitatko vaikka listaa viikon syömisistä?

Mun aamupala on yleensä jokin hedelmä/smoothie/maustamaton viili tai 2dl maustamatonta jogurttia ja marjoja vähän.

Lounaalla syön salaatin/keittoa, keiton kanssa yleensä yhden palan tummaa täysjyväleipää sulatejuustolla.
Iltapäivällä pieni välipala, yleensä skyr-rahkapurkki tai muuta vastaavaa kuten aamupalalla. Välipalan jälkeen lähden liikkumaan
ja sen jälkeen kotona syön päivällisen. Päivällinen on jokin kasvislisuke ja pieni määrä lihaa/kalaa.
Illalla ei ole enää nälkä, koska tuo päivällinen menee yleensä tosi myöhään.

On mulla tietysti nälkä aina ennen noita ruokailuja, mutta siis illalla ei enää tee mieli mitään iltapalaa. Annoskooot on pieniä.
Miten tuo ruokavalio voi olla totaalisen pielessä?!

Jos kalorivajetta tulee liikaa niin (miksi ne suurimmat pudottajat saa silti tuloksia aikaan??) miten kummassa saan lisättyä kaloreita, kun jo nykyisellä ruokavaliolla koen itsen kylläiseksi? Annoskokoja en halua suurentaa, ruokamäärä on jo nyt maksimissaan ja nopeita hiilareita en halua suuhuni laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Todellinen ikiläski;28933493:
Mun aamupala on yleensä jokin hedelmä/smoothie/maustamaton viili tai 2dl maustamatonta jogurttia ja marjoja vähän.

Lounaalla syön salaatin/keittoa, keiton kanssa yleensä yhden palan tummaa täysjyväleipää sulatejuustolla.
Iltapäivällä pieni välipala, yleensä skyr-rahkapurkki tai muuta vastaavaa kuten aamupalalla. Välipalan jälkeen lähden liikkumaan
ja sen jälkeen kotona syön päivällisen. Päivällinen on jokin kasvislisuke ja pieni määrä lihaa/kalaa.
Illalla ei ole enää nälkä, koska tuo päivällinen menee yleensä tosi myöhään.

On mulla tietysti nälkä aina ennen noita ruokailuja, mutta siis illalla ei enää tee mieli mitään iltapalaa. Annoskooot on pieniä.
Miten tuo ruokavalio voi olla totaalisen pielessä?!

Jos kalorivajetta tulee liikaa niin (miksi ne suurimmat pudottajat saa silti tuloksia aikaan??) miten kummassa saan lisättyä kaloreita, kun jo nykyisellä ruokavaliolla koen itsen kylläiseksi? Annoskokoja en halua suurentaa, ruokamäärä on jo nyt maksimissaan ja nopeita hiilareita en halua suuhuni laittaa.

Jos näin on ja ylipainoa on noin reilusti, niin menisin lääkäriin. Muistathan juoda myös vettä? Tosin se ei vaikuta tähän asiaan mitenkään.

[QUOTE="Tiina";28933482]Jos tämä on totta, niin menisin lääkäriin. Mutta ensiksi laitatko vaikka listaa viikon syömisistä?[/QUOTE]

Miksi valehtelisin? Tulin just uimahallilta ja kävin siellä vaa´alla ennen altaaseen menoa, ja siksi olen nyt täysin kettuuntunut koko touhuun. Työterveyslääkäri on juuri katsonut verikokeeni, kaikki arvot ok.

Toisaalta tekisi mieli ihan vaan mielenkiinnosta todellakin jatkaa tätä kaikkea -pääsisköhän sitä vuoden päästä seiskaan lööppijulkkikseksi maailman ainoana ihmisenä joka ei todistettavasti laihdu?

Ärsyttää!

Alkuperäinen kirjoittaja Todellinen ikiläski;28933517:
Miksi valehtelisin? Tulin just uimahallilta ja kävin siellä vaa´alla ennen altaaseen menoa, ja siksi olen nyt täysin kettuuntunut koko touhuun. Työterveyslääkäri on juuri katsonut verikokeeni, kaikki arvot ok.

Toisaalta tekisi mieli ihan vaan mielenkiinnosta todellakin jatkaa tätä kaikkea -pääsisköhän sitä vuoden päästä seiskaan lööppijulkkikseksi maailman ainoana ihmisenä joka ei todistettavasti laihdu?

Ärsyttää!

Voin kuvitella ärsytyksen! Jutan ohjelmassa taisi olla muuten yksi nainen, jolle laihtuminen oli täyttä työtä. Ei laihtunut niin "helposti" kuin normaalisti ihmiset laihtuu. Muistaako joku?

Ei se vaan ole kaikille niin helppoa. Ihan mitä mieltä saa vaan olla, mutta itse laihdun vain ja ainoastaan alle 800 kalorin dieetillä... Sillä lähtee semmonen puoli kiloa viikossa, jos nostan edes 1200 kaloriin päivittäisen saannin niin paino ei tipu mihinkään.

Minä todellakin ymmärrän tuskasi ja eniten just ketuttaa ne ihmiset, joiden mielestä laihdutus on valtavan helppoa ja sitä sitten toitotetaan kokoajan :(

Punnitse ruokasi ja laske tarkat kalorit. 99% todennäköisyydellä kusetat itseäsi, 0,99% todennäköisyydellä olet sairas ja 0,01% todennäköisyydellä olet keksinyt ikiliikkujan (=tuotat energiaa tyhjästä)

Mulla on digitaalinen keittiövaaka, jolla punnitsen ruuat ja lisään ne kiloklubiin. Sitähän täällä(kin) on mainostettu ja hyväksi kehuttu, nytkö se ei sitten enää olekaan sitä?
Suolaa käytän mielestäni ihan normaalisti, ruuan kanssa juon pääsääntöisesti vettä. Olen nyt löytänyt rasvattoman piimän uudelleen, sitä olen alkanut juomaan päivässä lasillisen tai kaksi. Kahvin kittaamistakin olen rajoittanut, nykyään juo sitä vain kaksi kertaa päivässä aikaisemman jatkuvan latkimisen sijaan. Kahviin laitan ihan pienen tilkan laktoositonta kevytmaitoa.

Ei se vaan ole kaikille niin helppoa. Ihan mitä mieltä saa vaan olla, mutta itse laihdun vain ja ainoastaan alle 800 kalorin dieetillä... Sillä lähtee semmonen puoli kiloa viikossa, jos nostan edes 1200 kaloriin päivittäisen saannin niin paino ei tipu mihinkään.

Minä todellakin ymmärrän tuskasi ja eniten just ketuttaa ne ihmiset, joiden mielestä laihdutus on valtavan helppoa ja sitä sitten toitotetaan kokoajan :(

Kiitos ymmärryksestä.
Mä oon ajatellut, etten lähde alle 800 kalorin ruokavalioille vaan jatkan tällä. Ihan sama sitten vaikka oisin loppuelämäni näin lihava, ainakin kunto kasvaa jos ei muuta. Ja oon sitten se maailman ainoa sporttiläski, joka harrastaa tehokasta liikuntaa 20 tuntia viikossa laihtumatta grammaakaan. Hmph.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikiläski ap;28933666:
Mulla on digitaalinen keittiövaaka, jolla punnitsen ruuat ja lisään ne kiloklubiin. Sitähän täällä(kin) on mainostettu ja hyväksi kehuttu, nytkö se ei sitten enää olekaan sitä?
Suolaa käytän mielestäni ihan normaalisti, ruuan kanssa juon pääsääntöisesti vettä. Olen nyt löytänyt rasvattoman piimän uudelleen, sitä olen alkanut juomaan päivässä lasillisen tai kaksi. Kahvin kittaamistakin olen rajoittanut, nykyään juo sitä vain kaksi kertaa päivässä aikaisemman jatkuvan latkimisen sijaan. Kahviin laitan ihan pienen tilkan laktoositonta kevytmaitoa.

Juomatkin pitää laskea päivittäisiin syömisiin...

[QUOTE="Tiina";28933687]Juomatkin pitää laskea päivittäisiin syömisiin...[/QUOTE]

Tiedän sen. Pääsääntöisesti korvaan jommankumman välipalan lasillisella piimää.

[QUOTE="Tiina";28933696]Oletko kokeillut karppausta?[/QUOTE]

Olen. Ei silläkään ollut vaikutusta, vaikka vedin hiilarit ihan minimiin.
Tällä kertaa ajattelin kokeilla sitä, että en pidä mitään hiilarirajaa, mutta jätän kokonaan pois nopeat hiilihydraatit. Annan luvan itselleni siis syödä täysjyvätuotteita, joka on lähinnä tumma leipäpala silloin tällöin.
Muuten "saan" syödä kaikkea, mutta sokeri, vehnäjauhot, riisi, pasta, peruna on pannassa. Ja ymmärrän karppiajoiltani kyllä sen, että piilosokeria ja piilovehnää on vähän siellä sun täällä.