Kertokaa millaisia ovat tuntemanne alle 18v iässä lapsen saaneet äidit?

Millainen elämäntilanne? Käyttävätkö päihteitä? Opiskelu ja työkuviot? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun toisessa ketjussa puhutaan teiniäideistä.Itse sain esikoisen 19v ja toisen lapsen 21v eli vanha en ollut minäkään. :whistle:

.
Ihan tavis äiti, ei päihdeongelmia. Varhais kypsä ja pohtiva.
Lukio kesken. Viikonloppu työssä kaupassa.
Tasapainoinen ja läheiset välit omiin vanhempiin sekä lapsen isän vanhempiin.
Eli ok tyyppi. Tämä oli aikoinaan tuntemani 18vuotias teiniäiti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Millainen elämäntilanne? Käyttävätkö päihteitä? Opiskelu ja työkuviot? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun toisessa ketjussa puhutaan teiniäideistä.Itse sain esikoisen 19v ja toisen lapsen 21v eli vanha en ollut minäkään. :whistle:
2 lasta, ammatti, nyt lasten kanssa kotona ja viikonlopputöissä. Syksyllä alkaa opiskelut ammattikorkeassa. Sama mies, oma asunto, naimisissa.

En minäkään tunne ketään ihan lähipiiristä, äitini sai minut kun oli juuri täyttänyt 18, itse esikoiseni samaisessa iässä. Jokunen 16-17-vuotiaana aloitellut on tuttavapiirissä mutten heitä tosiaan paremmin tunne.

vieras
Kaveri oli 18v. saadessaan esikoisen. Nyt kolmekymppinen ja nuorinkin lapsi jo koulussa. (3 lasta). Kaikki ok, mutta välillä tuntuu olevan enemmän kaveri lapsilleen kuin äiti.

vieras
Kauniita, eivät käyttäneet päihteitä, hieman ujoja, kunnon tyttöjä, miehen mieleen ulkonäkö ja helposti suostuteltavissa, siis sinisilmäisiä. Kaksi tyttöä tunnen tällaisia.

Lisa
Itse sain 2 lasta, alle 20vuotiaana. Olen tällä hetkellä 26vuotias.

Naimisissa olen lasteni isän kanssa, olen opiskellut 2 ammattia ( mutta kaikkien morkkaamia nekin ;) ) lähoitajan ja lasten- ja nuorten erityisohjaajan.

Töissä olen vakituisesti perhekodissa ja omakotitalokin löytyy. :)

Päihteitä käytän ihan normaalisti, jos lähden esimerkiksi ystävieni kanssa juhlimaan, mitä nyt suuri osa muukin tekee.

Itse olen erittäin tyytyväinen elämääni. Haaveina mulla tosin vielä on ainakin 1 lapsi ja sosionomi koulutus.

No itse olin 17v kun poika syntyi ja siis no tietenkin olen täydellinen äiti :xmas:
No ei, en ole täydellinen äiti mutta paras äiti pojalleni.
Mies oli töissä kunnes pojan oltua alle kahden kuukauden ikäinen hänet lomautettiin. Siitä asti on ollut keikkahommia harvoin. Miehellä on vahtimiehen paperit, itselläni jäi koulutus kesken kun raskauduin mutta nyt syksyllä menossa opiskelemaan.
Alkoholia käytetään kumpikin kohtuudella. Keskimäärin ehkä kerran kuukaudessa, joskus harvemminkin. Mies polttaa tupakkaa.

Minulla on myä paljon teiniäiti kavereita ja tuttuja. Nuorin on 14-vuotiaana äidiksi tullut. Liian nuorena, lapsi oli vielä mutta todella hyvin pärjännyt tytön kanssa. Ainoastaan yhden menoa ihmettelen mutta siinäkään en sanoisi syyksi ikää...

Tunnen itseni.
Päihteitä käytän päihtymiseen kun olen juhlimassa, joitain kertoja vuodessa.
Naimisissa en ole enkä mene.
Lapsia kaksi jotka molemmat olen saanut teininä, lisää ei tule vaikka olen kokenut lapsiperheen arjen leppoisana ja ihanana.
Yliopisto kesken, yksi ammatti kyllä jo plakkarissa. Pitäisi varmaan jatkaa opintoja mutta tällä hetkellä tienaan niin hyvin ettei opiskelut nappaa täyspäiväisesti.

Lisa
Alkuperäinen kirjoittaja Lisa:
Itse sain 2 lasta, alle 20vuotiaana. Olen tällä hetkellä 26vuotias.

Naimisissa olen lasteni isän kanssa, olen opiskellut 2 ammattia ( mutta kaikkien morkkaamia nekin ;) ) lähoitajan ja lasten- ja nuorten erityisohjaajan.

Töissä olen vakituisesti perhekodissa ja omakotitalokin löytyy. :)

Päihteitä käytän ihan normaalisti, jos lähden esimerkiksi ystävieni kanssa juhlimaan, mitä nyt suuri osa muukin tekee.

Itse olen erittäin tyytyväinen elämääni. Haaveina mulla tosin vielä on ainakin 1 lapsi ja sosionomi koulutus.
Mitähän mä olen kirjoittanut, siis lähihoitajan :D

tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Ihan mukavia ja tavallisia, mutta usein huonosti kouluttautuneita.
mun tuttu (eka muksu 16 v) kouluttautuikin sit aikuisena, samoin äitini joka sai ekan muksun 18 vuotiaana

ihan onnistuneita elämiä heillä mun maailmankatsomuksen mukaan

olin 16v kun luokkakaveri sai muksun, lapsi sijoitettiin toiseen perheeseen lapsen ollessa noin 5v ja tämä äiti on joko tuolla torin nurkalla pullo kourassa tai sitten katkaisuklinikalla

vieras
En nyt muista oliko ihan alle 18v. mutta hyvin lähellä kuitenkin. Uskiksia molemmat ja sikäli kunnon tyttöjä, pikkasen tulee vaan mieleen, että oli kiire päästä harrastamaan seksiä, kun erityisluvalla piti jo päästä naimisiin alaikäisenä ja melkeenpä 9kk päästä maha pystyssä. Että jos eivät olisi tässä suhteessa tietynlaisista perheistä olleet, niin näinköhän olisivat noin nuorena tulleet äideiksikään.

En tunne tällä hetkellä kun muutaman sellaisen jotka hetki sitten saaneet. Toisella mies kantaa huolen tytön kanssa ja odottavat toista ja kaikki sujuu hyvin kun taas toiselta lapsi juuri otettiin huostaan.

Ja ne jotka mun nuoruudessa saivat lapsia ja ovat nyt mun ikäisiä ovat eronneet useasti, vaihtavat miestä, ovat saaneet lapsia eri miesten kanssa. EN tunne ketään jolla olisi ehjä perhe saman miehen kanssa tai ylipäänsä kenenkään kanssa. En usko et on kovin yleistä mutta näin mun tuntemien ihmisten kohdalla.. :|

Henkkohtasesti en taida tuntea ketään alle 18v lasta saanutta, mutta aika monia just siihen päälle, eli 18-19 vuotiaina lapsensa saaneita... Julkisuudesta on tuttu Anni Sinnemäki, joka sai lapsen 15-vuotiaana. Mielestäni ihan hyvin pärjännyt vaikken tiedä miten pärjäsi silloin aikoinaan.

Nella
Äitini sai minut 17-vuotiaana, on nyt 47-v kolmen lapsen äiti ja kahden lapsenlapsen mummi. Lukio jäi aikoinaan kesken. On suorittanut kolme tutkintoa samalla kun kasvatti meitä ja kävi töissä. Ison hatunnoston paikka, että siihen pystyi. Meillä onkin paras äiti! <3
22 vuotta olivat isäni kanssa naimisissa, kunnes päättivät erota.

Alkuperäinen kirjoittaja Nella:
Äitini sai minut 17-vuotiaana, on nyt 47-v kolmen lapsen äiti ja kahden lapsenlapsen mummi. Lukio jäi aikoinaan kesken. On suorittanut kolme tutkintoa samalla kun kasvatti meitä ja kävi töissä. Ison hatunnoston paikka, että siihen pystyi. Meillä onkin paras äiti! <3
22 vuotta olivat isäni kanssa naimisissa, kunnes päättivät erota.
Ohho, aika sama stoori omalla äidilläni, ja sulla vielä sama nimikin? Oma äitini ja isäni olivat tosin vain joku 7 vuotta naimisissa. Ja sai minut 18-vuotiaana. Muutoin samat faktat.

ei hyvää sanottavaa
Yhden tunnen ja hän on tyhmä kuin vasemman jalan saapas.
Nykyään jakaa lehtiä öisin, kun toinen lapsensa on yksin kotona.
Aikasemmin on ollut siivoojana. Katkera juoruämmä joka kadehtii kaikkia eikä näe kuin oman napansa. Molemmat lapset häiriintyneitä ja onnettomia, vanhempi jo täysi-ikänen.

nana
Kummatkin ovat sairaanhoitajia, vastuullisessa työssä. Toinen elää idyllistä perhe-elämää uusperheensä kanssa, toinen mennä humputtaa (lue ryyppää)joka vapaapäivä kun lapset on jo niin isoja.

vieras
Kaikki 3 jotka tunnen on ollut huonoja käymään kouluja. Kukaan heistä ei ole ollut päihdeongelmainen, mutta kaikki polttavat tupakkaa. Elämäntehtäväksi heille on muodostunut olla äiti - suurperheen äiti, mikä ei sinänsä ole huono vaihtoehto, mutta mitä sitten kun lapsia ei enää synny (=ikä tulee vastaan): ei koulutusta, joten hanttihommia. Mutta ovat kyllä sen tyyppisiä ihmisiä etteivät juuri huolta huomisesta kanna, joten ehkäpä elämä sitten kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Henkkohtasesti en taida tuntea ketään alle 18v lasta saanutta, mutta aika monia just siihen päälle, eli 18-19 vuotiaina lapsensa saaneita... Julkisuudesta on tuttu Anni Sinnemäki, joka sai lapsen 15-vuotiaana. Mielestäni ihan hyvin pärjännyt vaikken tiedä miten pärjäsi silloin aikoinaan.
Annista oli muuten juttu kaksplussassa silloin kun Siiri-tyttärensä oli pieni, olisiko ollut 1v. Harmi että olen kadottanut tuon lehden. :(

Yhteistyössä