Kertokaa, miksi mikään paistinpannu ei kestä hyvänä?

Mulla ollu sama teflonpannu jo kohta kuus vuotta ja erittäin hyvässä kunnossa vieläkin. ja se on ostettu vapaavalinnasta. ainut että se on pohjasta mustunut,mutta niin käy kaikille pannuille.. käytän sitä lähes päivittäin.
 
Ostin kuus vuotta sitten oman ensimmäisen teflonpannun vapaa vallinnasta,käytän lähes päivittäin ja edelleen on sama pannu käytössä. ainut käytön jälki näkyy pohjassa tummumisena. en pese koneessa ja kuumennan pannun kutosella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Hackmannin kovanaama on hyvä, Matador on huono.

Ei metallilastoja, ei paistamista tyhjänä, ei astianpesukonetta. Pesun jälkeen öljyäminen.
Minulla on ollut jo reilu kolme vuotta Tefalin Jamie Oliver-paistinpannu, on kuin uusi vielä. Paras pannu joka on mulla ollut!
Ja tosiaankin ei astianpesukoneeseen eikä metallisia lastoja ym.!
 
pihvin paistaja
Teflonpannut ovat tosiaan surkeita. Vaikka kuin on varovainen niin eivät kauaa kestä. Valurauta on hyvä, mutta painoa on ikävän paljon eikä konepesu käy. Meillä onkin valuraudan lisäksi Matador. Se kestää loistavasti käsittelyä, joka murentaa teflonhärpäkkeet. Näiden kummankaan erikoisominaisuuksia ei ole tarttumattomuus, mutta meitä se ei ole ikinä haitannut. Meillä käytetään voita paistamiseen vähintään riittävästi ja vielä jonkinverran senkin päälle.
 
Se riippuu käyttäjästä. Jotkut paistinlastat yms. välineet naarmivat pannun pohjaa. Kannattaa katsoa, ettei lasta ole liian ohutta materiaalia ja varsinkin vältellä sivuttaisia viiltoliikkeitä.
Mulla on yks pikkupannu ollut käytössä 1,5 vuotta, sitä ei ole koskaan pesty astianpesukoneessa, olen aina tiskannut sen välittömästi käytön jälkeen. Välillä vaan laitan siihen oliiviöljyä. Ihan semmonen halppispannu, mutta keraaminen.
 
vierailija
Hankkikaa hiiliteräspannu. Teflonin ja valuraudan hyvät puolet ilman haittoja. Vaatii tietysti aluksi rasvapolton. (esim. muurikka sianihralla.)

Voi käyttää huoleti vaikka metallilastaa, ei mitään haittaa. Pesuksi riittää tiskiharja ja kuuma vesi. Ei pesuaineita.
 
vierailija
Ääliöt, teflonpinta menee paskaksi kun sitä käyttää kuin valurautapannua. EI SAA KUUMENTAA LIIKAA, SE EI OLE PIHVINPAISTOPANNU.
Miten tää on joillekin näin vaikea aihe?

Kunnon dorkia siellä
 

Yhteistyössä