Kertokaa mielipiteenne (auton osto)

• Viestiketjun aloittaja Sekava autoilija :D
  • Ensimmäinen viesti
Sekava autoilija :D
Mies aikoo myydä meidän uuden auton vm-04 heti kun hän saa vanhan autonsa kuntoon ja kysyi nyt multa että haluanko minä ostaa sen kun niin tykkäänkin siitä mitä mieltä olette että otan n,30 000e lainaa että saan unelmieni auton :)
Se on audi a8 ajettu n100 000t/km, vm just tuo 04 ja automaatti mitään ei oo rikki ja huolto tehdään miehen laskuun ennen ostoa. Jonkin verran kuluttaa olisko ollu joku 13L/100km tai jotain tuohon suuntaan. ja tietty sitte kallis vakuutus kun ei oo bonuksia kun olis mun eka auto ja laina plus bensat ja huollot ja renkaat.

Oonko hullu jos ostan ton pois?
Miehen kaveri kyllä tekee siihen huollot halvalla että niihin ei mee pali paskookaa.

JONSERED Karhunkantaja
Jos auto on vastaus ruokouksiisi eikä miehellä ja sinulla ole yhteistä omaisuutta tai pankkitiliä ja lainan tiedät voivasi hoitaa, osta pois. Hintaan en ota kantaa. Auton ostamisessahan ei koskaan ole järkeä muutenkaan ;)

päätön
tasan hullu olet, arvo laskee kokoajan kun lehmän häntä, tuskin enää edes on 3kympin auto ja voit olla varma että parin vuoden kuluttua siitä ei saa enää yhtään mitään.
helvetin kalliit varaosat ja ylläpito ei mitään halpaa ole muutenkaan vaikka joku tuttu huollot tekeekin.
mutta mikäs siinä jos raha riittää, mukava auto ....

..
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Auton ostamisessahan ei koskaan ole järkeä muutenkaan ;)
Eikä etenkään tuollaisen auto ostossa ikinä.

Moni muu vahtoehto sen sijaan varmasti olisi järkevästikin perusteltu, mikäli auton tarve on todellinen ja mikäli se olisi todellinen vaihtoehto tuolle ensinmainitulle.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
tasan hullu olet, arvo laskee kokoajan kun lehmän häntä, tuskin enää edes on 3kympin auto ja voit olla varma että parin vuoden kuluttua siitä ei saa enää yhtään mitään.
helvetin kalliit varaosat ja ylläpito ei mitään halpaa ole muutenkaan vaikka joku tuttu huollot tekeekin.

Peesi tälle. Parin vuoden päästä et tosiaan enää paljoa siitä autosta saa, etenkään kun verrataan tuohon mahdollisesti maksamaasi hintaan. Lisäksi todella kova bensasyöppö..

..
Tämä mielipide ap:n kannataa todella huomioida. Täyttä asiaa paitsi tuo oletettu mukavuuskin voi pidemmän päälle alkaa tuntua epämukavalta.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Siis mitä?
Ostat? mieheltäsi auton?
Minä ihmettelin samaa :D

Joo siksi kun se on kallis auto ja meillä nyt on välillä mitä sattuu juttua niin olisi parempi että ostan sen ihan siltä ettei tuu sitten mitään riitaa täysin on jo nyt mun käytössä paitsi töiden aikana kun mies tarvitsee...
Sanotaan näin että monimutkainen tilanne ja omat syyni on auton ostoon...

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tämä mielipide ap:n kannataa todella huomioida. Täyttä asiaa paitsi tuo oletettu mukavuuskin voi pidemmän päälle alkaa tuntua epämukavalta.

Juu varaosta on todella kalliit tiedän mutta kyllä mies lupasi auttaa juuri näiden ostossa sitten ja tosiaan jos merkki huoltoon vien vaikka öljynvaihtoon maksaa se n 280e mutta kaveri hoitaa homman jollain 50eurolla. renkaat on joku tonnin kierros mutta nekin on vielä uudet ja talvirenkaat ekaa talvea käytössä että niistä ei huolta nyt. Mun palkka ei ole huono ja laskin että rahat riittäis mut en sitten kyl siltikään tiiä :/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Ei audia, eiiiii!!!

Mulla ei oo mikään hyvä mielikuva audi kuskeista :snotty:
Jaa mikäs niissä on vika :D
Sama ku bemari kuskeissa :whistle: :LOL:
No joo ehkä niillä on "pieni" taipumus olla hieman pissa päässä mut eipä kyl mulla tekis mieli elvistellä et "kyl tää kulkee" ku on meinannu jo käydä sen kans hullusti :/ :D Ajajasta kiinni aikas paljon :D

Huom! Saksa on kaahailua varten :D

..
Se on aika raskas auto ja nyt menty n. 100 000 ja ikää 5 vuotta. Tähän mennessä ei varmaankaan ole ollut tarvetta tehdä juuri mitään, mutta lähivuosina alkaa varmasti paikkoja laukeilla, toki ihan normaalia ns. kuluvuen osien vaihtoa jne, mutta sekin tulee hintoihinsa. Sitten oma lukunsa on tuon aitomaatin kunto, kasikoneella sille on voitu antaa aikamoista kyytiä ja voimansiirtolinjat kovilla....se laatikon remppa sitten manksaakin...

Yhteistyössä