kertokaa imetyksestänne

• Viestiketjun aloittaja maidoton(ko)
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jande:
Niin ja sit vielä sellainen juttu, että meillä imetys ei oikein koko aikana onnannut hyvin kuin pötköllään - yritinkin aina tehdä sen imetystilanteen rauhalliseksi niin et me molemmat vauvan kanssa pötköteltiin sängyllä ja kummallakin oli hyvä asento. Kyllä se sitten treenauksen jälkeen tarvittaessa onnistui istualteenkin, mutta koskaan en siinä asennossa tuntenut oloa mukavaksi eikä siitä paljoa tykännyt vauvakaan.

olen kokeillut istualteen ja makuullaan.istualleen imetys sujui sairaalassa loistavasti,kotona siitä ei tule yhtään mitään

Ä-2
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja sit vielä sellainen juttu, että meillä imetys ei oikein koko aikana onnannut hyvin kuin pötköllään - yritinkin aina tehdä sen imetystilanteen rauhalliseksi niin et me molemmat vauvan kanssa pötköteltiin sängyllä ja kummallakin oli hyvä asento. Kyllä se sitten treenauksen jälkeen tarvittaessa onnistui istualteenkin, mutta koskaan en siinä asennossa tuntenut oloa mukavaksi eikä siitä paljoa tykännyt vauvakaan.

olen kokeillut istualteen ja makuullaan.istualleen imetys sujui sairaalassa loistavasti,kotona siitä ei tule yhtään mitään
Onko sulla imetys tyynyä? jos ei,koita tukea vauva omalla tyynylläsi (istuen imetyksessä)

ap
huoh,luulin että kun synnyttämisestä pääsee niin se on suurin saavutus.mut tää on kyl enemmän hanurista kun se.

ja kun haluan vain parasta prinsessalleni,niin harmittaa kun tämä ei suju. haen sen kumin,kokeilen sokerijuttua ja koitan vaan kestää huudon ja ottaa rauhallisesti.

Ä-2
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:

Onko sulla imetys tyynyä? jos ei,koita tukea vauva omalla tyynylläsi (istuen imetyksessä)
Kuin toi heittää aina ton sulkumerkin tilalle ton hymiön??

ap

ei ole imetystyynyä mutta normityyny on aina vaavin alla,kun ei muuten tunnu yltävän,heh

Takana on kolme reilun vuoden mittaista imetystä ja tätä neljättä on nyt menossa 11. kuukausi. Olen nauttinut imetysajasta, olen säilynyt rintatulehduksitta (pari tiehyttukosta olen häätänyt föönillä) ja ilman muita puremisesta tai muusta tulevia vammoja.

Lähipiiri on ihmetellyt jokaista imetystä ja ollut varma, että pojista jokainen vaatii minut ja tissini mukaan vielä rippikouluunkin. Tuttia yksi lapsista kuljetti mukanaan ja söi sitä aina joskus huvin vuoksi ja tuttipullo on kelvannut kahdelle lapsista.

Ensimmäisen lapsen kohdalla imetys käynnistyi hankalasti, koska hän oli teholla ja minä synnärillä, ja hän ei ollut jatkuvasti rinnalla heruttamassa. Muiden kohdalla ei ole ollut alkuhankaluuksiakaan. Tosin ei meillä ole alkuun ollut mitään tahtejakaan, tai muita tahteja kuin lapsen tahti, johon olen yrittänyt imetyksen osalta liukua.

Tämä iltatähti taas lumosi minut täysin imemishalullaan, sillä hän ei huolinut tuttipulloa edes ensimmäisenä yönään, jolloin itse olin rättipoikki nyykällään vuorokaudenmittaisen synnytyksen ja kuumeen takia, ja siihen nyykähdys tilaan hoitaja anteeksi pyydellen toi pienen, joka rauhoittui tasan tarkaan rinnan suuhunsa saatuaan ja alkoi oitis imemään, aivan kuin olisi sitä ikänsä tehnyt...

Juuri nyt pikkuisen mietin vieroittamista, sillä yöt tuppaavat olemaan toisinaan raskaita kun vauva tahtoo maitoa vähän väliä. Mutta en minä raaski ja henno. Saa tissitellä vielä pitkään, jos vain itse haluaa.

Ä-2
Viäl sellainen kikka jota kannattaa kokeilla-pumppaa tai lypsää herunta ensin päälle ennenkuin alat imettää! Jos vauva ei jaksa odottaa/imeä niin kauaa että maito alkaa herua ja sen takia hermostuu!

Joku kysyi mikä on sokerivesikikka - se on sellainen, että laitetaan rinnan päähän keitettyä sokerivettä. Mukelot kun tykkää sokerista, niin tissi kelpaa paremmin - auttaa siihen, että pääsee imetyksessä alkuun. Tähän voi käyttää myös lypsettyä maitoa - meillä tuo sokerivesi oli alkuun tosi tehokas niihin rintaraivareihin. Sitten kun poika sai aina ns. juonesta kiinni, imeminen sujui ihan hyvin.

Joku kysyi mikä on sokerivesikikka - se on sellainen, että laitetaan rinnan päähän keitettyä sokerivettä. Mukelot kun tykkää sokerista, niin tissi kelpaa paremmin - auttaa siihen, että pääsee imetyksessä alkuun. Tähän voi käyttää myös lypsettyä maitoa - meillä tuo sokerivesi oli alkuun tosi tehokas niihin rintaraivareihin. Sitten kun poika sai aina ns. juonesta kiinni, imeminen sujui ihan hyvin.
Kiitos tiedosta!

Viäl sellainen kikka jota kannattaa kokeilla-pumppaa tai lypsää herunta ensin päälle ennenkuin alat imettää! Jos vauva ei jaksa odottaa/imeä niin kauaa että maito alkaa herua ja sen takia hermostuu!
Joo meilläkin hermostutaan jos sapuska ei tule vauhdilla... voi koittaa myös sellaista kikkaa että kun toinen rinta lopettaa sen nopean heruttamisen, niin vaihdat toiselle. Sillä välin kun vauva imee sitä, niin se eka rinta ehtii taas herutella, joten voit taas vaihtaa takaisin tarvittaessa ja niin edespäin. Tämä(kin) kikka löytyi niiltä imetystukilistan sivuilta, vink vink. ;)

Mulla oli aluksi imettäminen hurjan vaikeeta. Alkoi jo siitä, kun tuolle pojalle oli pakko antaa maitoa pullosta jo synnytyssalissa kun verensokerit oli alhaalla, ja neljän tunnin välein pulloa myös osastolla. Hylki rintaa alusta asti, eikä suostunut imemään. Sit kun päästiin kotiin, niin kerkesi olla kotona vaan 6 päivää, ja se sairastui ja joutui viikoksi osastolle. Tissittelyharjoitukset jäivät taas sen takia taka-alalle. Lypsin pojalle 1½kk maidot, ja tissin syöntiä treenattiin välillä enempi välillä vähempi. Kunnes se eräänä kauniina päivänä hoksasi, että miten kiva siitä tissistä on syödä maitoa, paljon kivempaa kuin pullosta. (Sitä ennen ei ollut kertaakaan suostunut syömään muutamaa imaisua enempää ) Sen jälkeen ei ole ollut oikeestan mitään ongelmia, kuin se, että poika ei syö tissiä kunnolla kuin makuuasennossa, mutta sekään ei ole enää iso ongelma, kun siihen on tottunut. Imetän edelleen, ja poika täyttää ensi viikolla 6kk.

Hieho lopulta
Ekan kans oli ihan hakusassa eka, sain synnärillä jopa haukut yheltä lastenhoitajalta keskellä yötä ku maito ei heru. Sitte oli samat naiset tyrkyttämässä pojalle pulloa ku minun silmä vältti, eihän se ollu sitte nälkänen ku piti imettää. Meni kk ennen kuin imetys lähti kulkeen ja imetin lopulta 9kk.
Toisen kans paljon helpompaa, eri sairaala ja lastenhoitajat ei antaneet pulloa lapselle, lääkekupista hörppäyttivät vähän, lapsi oppii imemään paremmin kuuleman jos ei ole pullolla heti. Kotiin ku päästiin niin homma kulki heti ja imetystä kesti 14kk.

Yhteistyössä