kertokaa 3 asiaa itsestänne.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
1. mullon bebanthen riippuvuus
2. jos oon yksin kotona, oon aina alasti :saint:
3. kammoon kaikkia lentäviä ja ryömiviä ökköjä, jos tulee ampiainen sisälle nii mä lähen meneen.
Entä jos oot yksin kotona ja tullee ampiainen sisälle? Juokset alasti ulos? :saint:

Mindy
1. En ole tietääkseni koskaan syönyt kanaa
2. pelkään ihan tolkuttomasti katsoa järven/meren pohjaan, joten en mene ruotsinlaivaa pienempään veneeseen
3. käyn lähes päivittäin nettiautossa katsemassa jenkkiautoja, kun ne on niin nättejä...

1. En ole nähnyt isääni yli 10-vuoteen, vaikka hän asuu 100km päässä kodistani
2. Pelkään ahtaita paikkoja, hissiä ja pimeää
3. Olen toipumassa vakavasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta

?
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
otan aina oransseja lakutoukkia ruskeita enemmän
en koskaan ota kaupassa "ensimmäistä" tuotetta
en tykkää pitkistä varpaista, varpaat ylipäänsä on mun mielestä melko rumia
Täälläkin inhotaan pitkiä varpaita ja kaivetaan hyllystä takana oleva purkki.Aina.

1. En koskaan ota kaupassa ensimmäistä tuotetta hyllystä, vaan toisen tai kolmannen.
2. Laitan kinkun aina juuston alle voileipää tehdessäni.
3. En voi astua ratikkakiskojen päälle kun ylitän tietä, vaan harpon niiden yli.

chi
Alkuperäinen kirjoittaja tämmöstä:
1.varmistan kolme kertaa aina ennen kuin poistun kotoa,hellan,suoristusraudan ja kahvinkeittimen.
1. Mulla tämä sama. Katson aina kotoa lähtiessä moneen kertaan nämä. Joskus jos olen jostain syystä unohtanut, voin tehdä U-käännöksen ja palata kilometrien päästä takaisin tsekkaamaan tilanteen, tai töistä ruokatunnilla...

2. Pelkään pimeää - aina täytyy joku valo palaa ainakin, jos olen talossa yksin nukkumaanmenoaikaan

3. Rakastan majoneesia ja voin tursottaa sitä putkilosta suoraan suuhuni

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
2. Mulle on diagnosoitu koliikki. Siis aikuisena. Virallista diagnoosinimeä en tiedä, mutta lääkäri kertoi että mulla on koliikki.

3. Puhun puhelimessa omaan laskuuni 40-60 tuntia kuussa.
Miten tuo koliikki ilmenee? :eek: Puhelimeen puhuminen selittynee kokkausneuvojen kyselemisellä? :whistle:
Helvetillisenä kipuna. Siis kun koliikkikipukohtaus iskee, niin sitten tilataan ambulanssi, koska kotilääkkeillä ei saada riittävää apua.

Ambulanssimiehet sitten laittaa mulle kanyylin ja morfiinia ja kiikuttaa sairaalaan tarkkailtavaksi. Muutaman tunnin kuluttua pääsen kotiin. Tää kulkee aina saman kaavan mukaan. Kaikki mahdollinen on tutkittu, eikä mitään löydy...siis muuta kuin tuo koliikki. Kipu on siis suolistoperäistä. Suoli ei tunne kipua jos sitä puristaa/rutistaa mutta jos sitä venyttää niin se tuntee kipua. Ja mun kipu on sitä venymistä. Näin mulle sanottiin.

Mä en juuri koskaan näe ketään, vaan hoidan sos. suhteet pitkälti puhelimitse :)

1. Muistan kaikkien tuttujen ihmisten autojen rekisterinumerot ulkoa. Eli jos tutun näköinen auto tulee vastaan tiiraan eka rekkaria ja vasta sen jälkeen katon, onko tuttu ratissa
2. Inhoan ketsuppipulloja. Aukasen ne aina esim. haarukalla, koska ajatuskin sormiin pursuavasta ketsupista oksettaa :x
3. Oon riippuvainen kaikista pesuaineista - niin siivous- kuin pyykinpesuaineista. Kaupassa käynnin kohokohta on pesuainehyllyt :heart: ja todellakin niitä pitää haistella ennen ostopäätöstä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
3. Mun äitinäitin tyttönimi on sama kuin mun sukunimeni vaikka olen sen saanut isältäni.
Mulla samoin!
:wave:

1. Jääkaapissia tiettyjen tavaroiden kuuluu olla tietyillä hyllyillä.
2. Pelkään lehmiä
3. Pyyhin pakonomaisesti tiskipöydän ainakin 10 kertaa päivässä
( vapaapäivinä varmaan 20 )

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
3. Puhun puhelimessa omaan laskuuni 40-60 tuntia kuussa.
mun pakettiliittymässä on 3000min puhetta :whistle:
Paljos tuo paketti maksaa kuussa? *utelee*
39.90 ja puol vuotta puoleen hintaan. lisäks siinä on 3000txt, 3000min videopuheluita ja 3000 kuvaviestiä :D ja sitte joku matkanetti 2v hintaan 2.90 :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
en koskaan ota kaupassa "ensimmäistä" tuotetta
Jes, meitä on muitakin :D
On on :saint: Sit mulla on ihan hirveä ötökkäkammo. Haistelen kaupassa aina huuhteluaineet, pesuaineet ja sen sellaiset ennenku ostan. Ja mun on pakko, siis PAKKO lukea jotain lehteä ennenku nukahdan.

blondiina
- irtokarkkeja pitää ottaa jokaista väriä, jos on vain yhtä väriä, niin sitten parillinen määrä. Pieniä, värikkäitä karkkeja voi ottaa reilusti lukumääriä miettimättä, kunhan katsoo, että yhtä väriä ei ole liikaa
Mulla sama! Karkit pitää myös syödä hyvässä järjestyksessä ja jättää aina viimeiseksi paras.

Päälystän itsetehdun pizzan tarkasti tasaisesti, ananakset ja muut riveissä, niin että jokainen pala on varmasti yhtä hyvä.

Tykkään puristella mieheni mustapäitä ja finnejä, YÖK!

blondiina
- irtokarkkeja pitää ottaa jokaista väriä, jos on vain yhtä väriä, niin sitten parillinen määrä. Pieniä, värikkäitä karkkeja voi ottaa reilusti lukumääriä miettimättä, kunhan katsoo, että yhtä väriä ei ole liikaa
Mulla sama! Karkit pitää myös syödä hyvässä järjestyksessä ja jättää aina viimeiseksi paras.

Päälystän itsetehdun pizzan tarkasti tasaisesti, ananakset ja muut riveissä, niin että jokainen pala on varmasti yhtä hyvä.

Tykkään puristella mieheni mustapäitä ja finnejä, YÖK!

Siis
2. Mulle on diagnosoitu koliikki. Siis aikuisena. Virallista diagnoosinimeä en tiedä, mutta lääkäri kertoi että mulla on koliikki.
Eli toisinsanoen sulla on yli kolmen tunnin kipukohtauksia vähintään kolme kertaa viikossa, ja syytä ei tiedetä?

Diagnostisena kriteerinä pidetään sitä, että lapsi itkee yli kolme tuntia kerrallaan ainakin kolmena päivänä viikossa ainakin kolmen viikon ajan ja muut syyt on poissuljettu. Koliikkissa ei kuulu olla poikkeavia statuslöydöksiä eikä kasvun hidastumaa.

Etiologiaa ei tunneta. Vaiva on hyvälaatuinen ja itsestään loppuva. Erotusdiagnostisesti tulee huomioida muut mahdolliset kipua ja itkua aiheuttavat tilat, esim. otiitti.

http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ruoansulatuselinten_taudit

Yhteistyössä