Kertausharjoituksesta kieltäytyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo... mun mies haki kertauksiin lykkäystä kun meno olis ollu mun laskettua aikaa seuraavana päivänä niin olis missannu synnytyksen.
Mut onhan 7kk jo niin iso lapsi kuitenkin et sen kans kyllä viikon pärjää kaksinkin!! Ainakin pitäis pärjätä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
No joo... mun mies haki kertauksiin lykkäystä kun meno olis ollu mun laskettua aikaa seuraavana päivänä niin olis missannu synnytyksen.
Mut onhan 7kk jo niin iso lapsi kuitenkin et sen kans kyllä viikon pärjää kaksinkin!! Ainakin pitäis pärjätä... :whistle:

Tähän melkein vois tokaista että kyllä nyt yhden synnytyksen pystyy yksinäänkin hoitaa, ainakin pitäis pystyä :whistle:

Kyllä mies voi saada vapautuksen kertausharjoituksista jos lapsi on 7 kk!

(Olettaen että mies on lapsen pääasiallinen hoitaja, hoitovapaalla tms.)

Jos kotona on toinen aikuinen hoitamassa (=äiti) niin aivan turha luulla että saisi vapautuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Tähän melkein vois tokaista että kyllä nyt yhden synnytyksen pystyy yksinäänkin hoitaa, ainakin pitäis pystyä :whistle:

Olisin mä pystynytkin yksin sen hoitaa, mut mies nyt halusi olla paikalla kun kyse oli kuitenkin ainutkertaisesta tapauksesta kun esikoinen syntyi, et sikäli en lähtis noita tapauksia keskenään vertaamaan...

Olisin mä pystynytkin yksin sen hoitaa, mut mies nyt halusi olla paikalla kun kyse oli kuitenkin ainutkertaisesta tapauksesta kun esikoinen syntyi, et sikäli en lähtis noita tapauksia keskenään vertaamaan...

Mut pointti: miks pitää laittaa noin ikäviä kommentteja kuitenkaan? Sitä en tajua, ei pelkästään sulle suunnattu tämä..

Mut pointti: miks pitää laittaa noin ikäviä kommentteja kuitenkaan? Sitä en tajua, ei pelkästään sulle suunnattu tämä..

Tottahan se on, et kyllä noin ison lapsen kans pitäisi muutama päivä osata olla ilman miestäkin...

Mulla on tuttava piirissa kolme miestä jotka on saanut kutsun kertauksiin just kun on ollu mammalla laskettu aika (tai ihan siinä hollilla että synnytyksen mahdollisuus on ollut suuri).
Muistaakseni he saivat lykättyä kertauksia.

Enpä usko että tuo syy, et on perheessä pieni vauva, menee läpi.Kyllä pitää lapsen kanssa pärjätä jos mies on viikon poissa.

Meillä miehelle tuli kutsu v 2000 kertausharjoituksiin.Haettiin lykkäystä, kun oli aloittanut yritystoiminnan, eikä hänellä ollut työntekijöitä eli itse teki kaikki hommat.Syy ei kelvannut.Valitettiin ja haettiin kaikenmaailman liput, laput ja lausunnot ja vasta sitten meni valitus läpi.Vielä ei ole tullut uutta kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Voi hyvä luoja. Viikko ja yksi lapsi.
Mä ihan lämmöllä suosittelen sille miehelle niitä kertausharjotuksia että vähän pääset sinäkin aikuistuun.
ihan pakko on peesata, moni joutuu olemaan useammakin lapsen kanssa jopa viikkoja yksin, kun mies on reissuhommissa.

samaa mieltä edellisten kanssa

Jep jep, en nyt ihan tällaisia vastauksia odottanut...

Siis tietysti minä pärjään lapsen kanssa kaksinkin, kyse ei ole etten selviäisi siitä. Huoh... Pärjäähän sitä pelkkää kaurapuuroakin syömällä ja vettä juoden, pärjäähän sitä jos mies kuolee ja kaikkea sellaista. En milloinkaan sanonut etten pärjäisi lapsen kanssa. Mutta en vain haluaisi että mies on viikon poissa ja kysyin että voiko kertauksesta kieltäytyä.

Se että aletaan vertaamaan reissuhommiin, yksinhuoltajiin ja ties mihinkä: johan alkuperäisessä viestissä totesin että näin on myös, mutta minä en hankkinut lasta miehen kanssa joka on reissuhommissa, enkä ole yksinhuoltaja, eikä minulla ole miljoona lasta, koiria, kissoja ja yritystä hoidettavana.

Joopa joo, tätä sitä saa kun palstalta kysyy...

Kyllä siitä voi pyytää vapautusta tai lykkäystä, vaihtelee ilmeisesti se, mitkä syyt kelpaavat. Mutta onhan se teilläkin ap niin, että mies tuumii asian, että haluaako pyytää kertauksesta vapautusta tai lykkäystä sille? Sillä hänen asiansahan se koko homma on. *hymyilee*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo miestä ei kiinnostaisi ollenkaan lähteä sinne kertaamaan.
Ja kyse ei ole siitä että mies epäilisi etten lapsen kanssa pärjää jos joku nyt sellaista miettii... ;)

Sitä kiinnostusta kun ei siltä kysytä :whistle:

Ja kyse ei ole siitä että mies epäilisi etten lapsen kanssa pärjää jos joku nyt sellaista miettii... ;)

No eihän se sitten mikään kovin hyvä syy ole kieltäytyä *hymyilee* Voihan sitä koittaa, jos menisi se "ei huvita"-syy läpi. *vitsailee ihan hyväntahtoisesti*Aluksi tosiaan ekasta viestistäsi sai sen käsityksen, että tosiaan se pieni lapsi on se syy, miksei voisi mennä.

Sitä kiinnostusta kun ei siltä kysytä :whistle:

juu tiedetään ettei kiinnostusta kysytä ja rehellisyyden nimissä kyllä jännittää lapsen kanssa kahdestaan olla viikko. Niin näistä kahdesta asiasta nyt sitten tuli se mieleen että pääseekö tuosta kertaamisesta jotenkin irti ettei tarvitse olla viikkoa poissa?

En ole koskaan aikaisemmin ollut lapsen kanssa viikkoa kahdestaan niin eikö se ole normaalia että jännittää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Ap:n miehen olisi pitänyt miettiä silloin kun sinne armeijaan piti tunkea tappamista ja lusmuilua opettelemaan. Oikeat miehet käy sivarin.

jep, näin olisi tietysti pitänyt :D voi hyvää päivää mitä vaustauksia täällä oikein saa :D

No ei sitä kannata jännnitää, koska siihen on aikaa monta kk:tta ja kuten joku jo sanoikin, niin matkusta sinä sinne isovanhempien luokse kyläilemään, niin ei tule aika pitkäksi.

Ei tuollaisen syyn takia saa.
Kun oma mieheni lähti viikoksi kertaamaan, mulle jäi kotiin uhmaikäinen 2v, vauva 2kk ja yksi karvakorva. Viikko meni nopeasti enkä ymmärrä miksen olisi sitä yksin pärjännyt..? Ja aika ei todellakaan käynyt pitkäksi :D

Yhteistyössä