Kerrostaloasumista aargh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyttääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyttääjä

Vieras
Siis onko ihmiset nykyään näin samperin saamattomia seläntakana valittajia ja mitään ei asioille ainakaan itse tehdä ja jos joku tekee leimataan se tekijä sitten.

Meidän taloyhtiön parkkipaikalla on eräs paikka merkattu keltaisin viivoin ei parkkiruuduksi koska hankaloittaa muiden autojen pääsyn parkkipaikalle,
silti tähän paikkaan aina ajaa pääsääntöisesti muutamat autot.
Ihmiset valittaa ja narisee ja minä nyt sitten huomautin tuosta tälle yhdelle kuskille niin nyt nämä ennen valittajat supisee kuinka minä olen valittaja :D
Mutta samaan aikaan on tyytyväisiä kuinka nyt pääsee parkkipaikalle autollaan ja minut nähdessään kiittelee?

Saunavuorot,
eräs perhe päätti kai säästää ja kyttäsi aina jos joku ei omalla vuorollaan mene niin he menee,
ilmaiseksi toisen maksamalla vuorolla.
Kävi niin että menin 20min myöhässä tuossa yksi lauantai saunaan ja siellä tämä kaikkien tiedossa oleva perhe.
Minä huomauttamaan että he voisi ottaa oman vuron ja ei he nyt näin voi vaan toisten vuoroilla mennä saunaan jos en heti 15-20yli ole omaa vuoroa käyttämässä.
Moni muu vaan valitti ja valitti kuinka jäi saunavuoro väliin kun siellä on tämä perhe saunomassa heidän vuorollaan.
Nyt kun minä sanoin ja olen saanut ainakin oman vuoroni pitää ja mennä sinne vaikka hiukan myöhässä olen taas valittaja :D
Mutta taas samaan aikaan yksi mummokin kiitteli kuinka hän ei ole uskaltanut kelleen sanoa jos joku hänen vuorollaan on,
ja samaan aikaan pihalla valittaa tämä perhe tuolle mummolle kuinka kehtaan omia oman vuoroni ja mummo valittaa että kaikkien asioihinhan tuo tuppaa puuttumaan :O

huokaus, listaa voisin jatkaa vielä pyykkituvasta kuin muistakin talon yhteisistä tiloista, eli säännöt ne ei siis koskekkaan kaikkia.
Osataan kyllä valittaa kuinka joku tekee väärin ja sitten jos tämä väärin tekijä tulee minun eteeni ja asiasta huomauttamaan niin johan on supina kuina minä olen kova valittamaan ja oikea kerrostalokyttääjä.

Odotan kuinka pääsen tästä talosta muuttamaan pois kun epäkohtiin täällä ei saa puhua ja säännöt koskeekin vain jotakin muita kuin näitä väärin tekijöitä.

Hmm. Onko ne omistusasuntoja ja asutko sinä vuokralla?

Monet ihmiset on sellaisia myötilijöitä. Etenkin vanhemmat ihmiset, kuten tämä mummo. Eihän hän uskaltanut omaa vuoroaan puolustaa niin miten puolustaisi sinua, vierasta ihmistä? JA niistähän sitä puhutaan, jotka uskaltaa poiketa valtavirrasta, niin hyvässä kuin pahassa.

[QUOTE="vieras";29154637]Hmm. Onko ne omistusasuntoja ja asutko sinä vuokralla?

Monet ihmiset on sellaisia myötilijöitä. Etenkin vanhemmat ihmiset, kuten tämä mummo. Eihän hän uskaltanut omaa vuoroaan puolustaa niin miten puolustaisi sinua, vierasta ihmistä? JA niistähän sitä puhutaan, jotka uskaltaa poiketa valtavirrasta, niin hyvässä kuin pahassa.[/QUOTE]

Omistusasuntoja ja omassamme asutaan, mutta kyllästyimme ja laitoimme omamme nyt 3v jälkeen myyntiin ei vaan jaksa tällaista.

Mulla oli aikoinaan naapuri joka oli sitä mieltä, että meidän parkkipaikkaa saa käyttää hän ja hänen kaverinsa jos meidän auto ei ollut siinä. Vituttaa tollaset pellet.
Onneksi ei ole tarvinnut vuosiin kärsiä paskoista naapureista.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29154642:
Mulla oli aikoinaan naapuri joka oli sitä mieltä, että meidän parkkipaikkaa saa käyttää hän ja hänen kaverinsa jos meidän auto ei ollut siinä. Vituttaa tollaset pellet.
Onneksi ei ole tarvinnut vuosiin kärsiä paskoista naapureista.

Sekosin joskus täysin, kun maksan autopaikastani 35€/kk ja joka v*tun kerta yövuorosta tullessani oli jonkun sama auto siinä minun paikalla. Pari kertaa olin yhyttänyt tämän autoilijan itseteosta, kun istui vielä autossaan saapuessani paikalle ja selitys oli aina että kun muualla ei ole tilaa ja täs on harvoin auto.

Tulin eräänä sateisena syysyönä töistä täysin väsyneenä ja sama auto oli jälleen paikallani. Napsahti päässä ja ajoin tämän toisen auton taakse ja työnsin autollani parkkipaikkarosvon auton nurmikolle.

3850€ tuli hintaa, mutta kyllä v*tutti parkkivarastakin. Poliisin kuulusteluissa oli hauska selittää, että en huomannut autoa, kun väsyneenä tulin duunista, kun OLETETTAVASTI PAIKAN PITÄISI OLLA TYHJÄ silloin kun oma autoni ei siinä ole!!

• Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Sekosin joskus täysin, kun maksan autopaikastani 35€/kk ja joka v*tun kerta yövuorosta tullessani oli jonkun sama auto siinä minun paikalla. Pari kertaa olin yhyttänyt tämän autoilijan itseteosta, kun istui vielä autossaan saapuessani paikalle ja selitys oli aina että kun muualla ei ole tilaa ja täs on harvoin auto.

Tulin eräänä sateisena syysyönä töistä täysin väsyneenä ja sama auto oli jälleen paikallani. Napsahti päässä ja ajoin tämän toisen auton taakse ja työnsin autollani parkkipaikkarosvon auton nurmikolle.

3850€ tuli hintaa, mutta kyllä v*tutti parkkivarastakin. Poliisin kuulusteluissa oli hauska selittää, että en huomannut autoa, kun väsyneenä tulin duunista, kun OLETETTAVASTI PAIKAN PITÄISI OLLA TYHJÄ silloin kun oma autoni ei siinä ole!!
Ainakin oppi kai? Tuo parkkirosmo :D :D

Joo minut ovat nämä meidän pihan juoruämmät jo leimanneet hulluksi monta kertaa kun sanon suoraan päin näköä asiani enkä supise selän takana, huvittavinta asiassa on että yks jos toinenkin näistä tyypeistä syö itse psyykelääkkeitä ja/ tai on ollut hullujenhuoneella toisin kuin minä..vitut niistä, ihmiset ovat mitä ovat minkäs sille voit.

Oon huomannut muuten, että monesti suomalaiset suhtautuvat nyreästi ihmiseen, joka sanoo asioista suoraan, vaikka sanoisikin ystävällisesti. Normaalitapa on juuri tuo selän takana puhuminen ja mielin kielin eessä päin oleminen. Kaikki ei vaan kestä, että tekee asioille jotain, en sitten tiedä mistä se johtuu. Kokee ihmiset asiasta sanovan liian itsevarmaksi vai mitä...?

• Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Kiitos ap:lle aloituksesta. Samaa olen ihmetelly itsekin kun on tietyt säännöt ja lait ja kun hyvässä hengessä mainitset asiasta saatkin hullun leiman otsaan, what!? Jos joku ei uskalla pistää hanttiin niin sen kiltteyttä saa käyttää hyväkseen?!

Naapurit :heart: Omani sattui samaan työpaikkaan kanssani ja oli siellä suureen ääneen ihmetellyt miten mulla on aikaa olla AINA kotona ja mitään muuta en tee kun virkkaan sohvalla.. olkkarin ikkunat on metsäänpäin (ja virkkaan olohuoneessa) joten melko puistattavaa kuulla että hän näkee minun virkkaavan.. Liekkö kauan illassaan istuu siellä metsässä kyttäämässä naapureita :O Kysessä ei ole mikään vanha ukko vaan suht nuori naisihminen.. Tilasin meille ihanat uudet PEITTÄVÄT verhot ja mietinnässä on laittaa ikkunaan ulospäin kyltti jossa lukee "painu jo vittuun siitä kyttäämästä" :vampire:

Tuttua on mullekin, että naapurisopu tuppaa menemään lässyttämiseksi. Ei voi puhua mistään ja jos puhuu saa valittajan leiman otsaansa.

Nyt yhtiöömme muutti vietnamilaisperhe ja olin mykkänä hämmästyksestä, miten sopuisia ja kohteliaita he ovat. Varoitin yhden kerran perheen lapsia pyörälläajosta pihamme aika riskialttiissa paikassa, jossa lapset voivat vahingoittua tai ajavat jonkun päälle. Sen jälkeen lapset ovat taluttaneet pyöränsä , eivätkä vanhemmat tehneet muuta kuin pahoittelivat asiaa.En ollut uskoa korviani.

TÄytyy sanoa, että on ollut suuri ilo saada niin helpot naapurit. On ihan sama, mitä he minusta keskenään ajattelevat. Pääasia on voida sopia yhteisistä asioista asiallisesti ja rauhassa.

Minä asun kerrostalossa ja tosi paljon pidän siitä, että suoraan ja ajoissa sanotaan asioista. Tyttärelleni oli joku sanonut nätisti skootterin säilytyspaikasta ja suorastaan ilahduin, kun sanotaan eikä pelkästään marista selän takana. Asiallisesti, kun asioista puhuu, niin ketä voi haitata?

Viimeinen niitti oli alkukesästä pidimme talotalkoot,
siellä siten muutamat valitti tietyistä asioista ja minä avasin suuni sanomalla että teidän täytyy oikeasti puuttua niihin epäkohtiin eikä jäädä märehtimään.
-Eihän niin voi tehdä luulevat vielä valittajiksi oli vastaus.
Samaan aikaan nämä kehuivat kuinka talossamme vallitsee niin hyvä yhteishenki ja kivaa kun täällä puhutaan suoraan eikä seläntakana.
Just!
Ja kun minä en taas muuhun ole tässä taloyhtiössä törmännyt kuin seläntakana kuiskimiseen kyräilyyn ja hissutteluun ja kun minä olen asioille jotain koettanut sitten tehdä saan valittajan leiman.
Nyt vaan toivotataan että päästäisi nopeasti eroon tästä talosta sillä alkaa mitta olemaan niin täysi.

Alkuperäinen kirjoittaja kyttääjä;29154617:
Siis onko ihmiset nykyään näin samperin saamattomia seläntakana valittajia ja mitään ei asioille ainakaan itse tehdä ja jos joku tekee leimataan se tekijä sitten.

Meidän taloyhtiön parkkipaikalla on eräs paikka merkattu keltaisin viivoin ei parkkiruuduksi koska hankaloittaa muiden autojen pääsyn parkkipaikalle,
silti tähän paikkaan aina ajaa pääsääntöisesti muutamat autot.
Ihmiset valittaa ja narisee ja minä nyt sitten huomautin tuosta tälle yhdelle kuskille niin nyt nämä ennen valittajat supisee kuinka minä olen valittaja :D
Mutta samaan aikaan on tyytyväisiä kuinka nyt pääsee parkkipaikalle autollaan ja minut nähdessään kiittelee?

Saunavuorot,
eräs perhe päätti kai säästää ja kyttäsi aina jos joku ei omalla vuorollaan mene niin he menee,
ilmaiseksi toisen maksamalla vuorolla.
Kävi niin että menin 20min myöhässä tuossa yksi lauantai saunaan ja siellä tämä kaikkien tiedossa oleva perhe.
Minä huomauttamaan että he voisi ottaa oman vuron ja ei he nyt näin voi vaan toisten vuoroilla mennä saunaan jos en heti 15-20yli ole omaa vuoroa käyttämässä.
Moni muu vaan valitti ja valitti kuinka jäi saunavuoro väliin kun siellä on tämä perhe saunomassa heidän vuorollaan.
Nyt kun minä sanoin ja olen saanut ainakin oman vuoroni pitää ja mennä sinne vaikka hiukan myöhässä olen taas valittaja :D
Mutta taas samaan aikaan yksi mummokin kiitteli kuinka hän ei ole uskaltanut kelleen sanoa jos joku hänen vuorollaan on,
ja samaan aikaan pihalla valittaa tämä perhe tuolle mummolle kuinka kehtaan omia oman vuoroni ja mummo valittaa että kaikkien asioihinhan tuo tuppaa puuttumaan :O

huokaus, listaa voisin jatkaa vielä pyykkituvasta kuin muistakin talon yhteisistä tiloista, eli säännöt ne ei siis koskekkaan kaikkia.
Osataan kyllä valittaa kuinka joku tekee väärin ja sitten jos tämä väärin tekijä tulee minun eteeni ja asiasta huomauttamaan niin johan on supina kuina minä olen kova valittamaan ja oikea kerrostalokyttääjä.

Odotan kuinka pääsen tästä talosta muuttamaan pois kun epäkohtiin täällä ei saa puhua ja säännöt koskeekin vain jotakin muita kuin näitä väärin tekijöitä.

Tälläistä se elämä on, sanoisin. Ihan samalla tavalla kun yksi kouluikäinen lapsi terrorisoi koko tienoon lapsien leikkejä ja siitä nitistiin ja nitistiin, kukaan ei vaan sanonut mitään kellekään asianosaiselle. Minä sitten sanoin sekä lapselle että ei sahaa enää yhtäkään meidän puuta pilkkeiksi ja laitoin vielä viestiä vanhemmilleen mitä lapsi oli (taas) tehnyt. Noooh, nythän ne kaikki muut ennen valittaneet kyörää minua, että minä olen se joka ei anna lasten leikkiä ja niin päin pois.... No eipä väliä oo :D

Sille parkkiruudun varastajan nurmikolle tönänneelle hatunnosto! Mä olisin varmaan parkkeerannut oman autoni siihen taakse niin ettei se toinen pääse sieltä pois, jos tämä olis ollut maastollisesti mahdollista...

Yhteistyössä