Kerroppa Katylina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="trolli";26464427]Ei. Sädekehää kiillotellaan ja hurskastellaan. Pupu tulisi pöksyyn tosi tilanteessa, mutta onhan se hauskaa esittää _parempaa_ ihmistä. :D
Jos oikeasti rakastaisi olemassaolevia lapsiaan, ei riistäisi heiltä äitiä rv6 solurykelmän takia.[/QUOTE]

No näinpä.
Kaikkea paskaa täällä joutuu lukemaan.

tää on näitä näkemyksiä ja mielipiteitä joita en vaan voi käsittää, mut onneks mun ei tartte.

Sama kuin joehovantodistajat ei edes ottas verta vastaan vaikka se pelastais lapsensa hengen. No pääasia et mä itse teen niinkuin on omasta mielestä oikein.

Mulle kuitenki ne olemassaolevat lapset menis syntymättömän lapsen edelle.

tää on näitä näkemyksiä ja mielipiteitä joita en vaan voi käsittää, mut onneks mun ei tartte.

Sama kuin joehovantodistajat ei edes ottas verta vastaan vaikka se pelastais lapsensa hengen. No pääasia et mä itse teen niinkuin on omasta mielestä oikein.

Ohi aiheen, mutta eräs lääkäri kertoi yhden tytön halunneet siirrettä pelastakseen hengen, mutta vanhemmat oli kieltäneet. Tyttö oli liian nuori päättääkseen asiasta.

Kuten sanottu, tuo olisi äärimmäisen vaikea tilanne. Omalla kohdallani abortti ei olisi vaihtoehto, muulloin kuin juuri tuossa ylläolevassa tilanteessa ja raiskaustapauksessa....minulle lapsi on alusta alkaen lapsi, ei solumöykky....siltikin, jos olisi valittavana, että toiset lapset jäävät äidittömiksi tai uusi lapsi syntyy, niin valinta olisi ilman muuta selvä. Olemassa olevia lapsiaan on ajateltava ensin, niin surullista kuin se syntymättömän kohdalla olisikin...

Eli sinun tunteesi ohittavat kaiken muun mukaanlukien lapsesi?
Entä ohitatko muissakin kohdin elämässä lapsesi ajatellen tilaisuuksia missä oma välitön etusi on ristiriidassa lastesi edun kanssa?
Vai koskeeko se vain tunteitasi?
Ne ovat lapsiesi tunteita tärkeämpiä, koska...?

:)

Yleensä laitan kaikki tarpeeni oman lapseni tarpeiden taakse. Itseasiassa useiden muidenkin ihmisten tarpeiden taaksen, näin ollen minulla ei ole lainkaan sitä niin kutsuttua "laatuaikaa" ilman lastani ja pyrin tarjoamaan sitä lapsivapaata muille.

Laitan lapseni omien etujeni edelle myös synnytyksessä. Sen sijaan en laita syntymätöntä lastani jo syntyneiden taakse. Itseasiassa todennäköisesti tuossa vaiheessa järjestely menisi vähän ikäjärjestyksessä, syntymätön lapseni tulisi ensin. Haluaisin myös hänelle mahdollisuuden elämään, vaikka en itse läsnä olisikaan.

Olen jo ohittanut lukuisia tilaisuuksia, jotka mielestäni olisivat laittaneet lapsen huonompaan asemaan nykyhetken kanssa. Päätin myös lykätä koulutustani myöhempään, jotta lapseni ei tarvitse aloittaa nuorenpana tarhaa ja jotta voin opiskella alalle, jolla voin tehdä töitä ja olla paremmassa kunnossa. Näin ollen lapseni saa terveemmän, onnellisemman äidin eikä joudu itse ylimitoitettuihin päiväkoteihin.

[QUOTE="vieras";26464531]Eikö tuon voi kiertää jollain väliaikainen huostaanotto-hässäkällä?[/QUOTE]

En tiedä...kiersivät sen niin, että siirsivät ja totesivat vain"nähdään oikeudessa".
Ei ilmeisesti kuulunu perästä mitään.

Mistä kukaan tuossa ap:n tapuksessakaan voi varmaksi sanoa leviäisikö syöpä odotusaikana niin että kaikki toivo olisi mennyt, varsinkin jos kasvain/rinta leikattaisiin pois. Myös raskauden aikana voidaan leikkauksia tehdä, jos on pakko. Ap ei kylläkään kerro oliko syöpä jo levinnyt esim. imusolmukkeisiin vai vasta paikallinen. Raskaus ja rintasyöpä kyllä paha yhdistelmä, kehon lisääntyneet naishormonit voivat saada kasvaimen riehaantumaan.

Jehovantodistajien lapsille tehdään kuulemma paljonkin verensiirtoja vanhempien kielloista huolimatta, sitä ei vaan sitten kerrota niille vanhemmille.

Ohi aiheen, mutta eräs lääkäri kertoi yhden tytön halunneet siirrettä pelastakseen hengen, mutta vanhemmat oli kieltäneet. Tyttö oli liian nuori päättääkseen asiasta.

Ei ole Suomessa mahdollista, lapsi otetaan väliaikaisesti huostaan jos vanhempien vakaumuksen takia lapsen henki vaarantuu. Jos on hengestä kyse, alaikäiselle tehdään verensiirto, annetaan siirtoelin jne.

Kamala tilanne! Lääkärit kuitenkin tietäneet mikä tässä tilanteessa on ollut paras ratkaisu. Paljon voimia ap:n ystävälle!

Sitten kysymys KATYLINALLE: mitä ajattelet abortista seuraavassa tilanteessa: kolmekymppinen pariskunta on yrittänyt lasta vuosia, tuloksetta. Nainen haluaa unohtaa koko asian vähäksi aikaa ja päättää muutaman ystävättärensä kanssa lähteä laivalle juhlistamaan erään seurueessa olevan syntymäpäiviä. Illan päätteeksi kolme virolaista miestä raiskaa naisen. Nainen tulee raskaaksi, hän päättää tehdä abortin. Mitä itse olisit tässä tilanteessa tehnyt? Tämäkin tarina on valitettavasti tosi.

[QUOTE="Elli";26464676]Kamala tilanne! Lääkärit kuitenkin tietäneet mikä tässä tilanteessa on ollut paras ratkaisu. Paljon voimia ap:n ystävälle!

Sitten kysymys KATYLINALLE: mitä ajattelet abortista seuraavassa tilanteessa: kolmekymppinen pariskunta on yrittänyt lasta vuosia, tuloksetta. Nainen haluaa unohtaa koko asian vähäksi aikaa ja päättää muutaman ystävättärensä kanssa lähteä laivalle juhlistamaan erään seurueessa olevan syntymäpäiviä. Illan päätteeksi kolme virolaista miestä raiskaa naisen. Nainen tulee raskaaksi, hän päättää tehdä abortin. Mitä itse olisit tässä tilanteessa tehnyt? Tämäkin tarina on valitettavasti tosi.[/QUOTE]

Vastaukseni on joka kohtaan sama, tilanteesta riippumatta.

Katylina;26464528]Yleensä laitan kaikki tarpeeni oman lapseni tarpeiden taakse. Itseasiassa useiden muidenkin ihmisten tarpeiden taaksen, näin ollen minulla ei ole lainkaan sitä niin kutsuttua "laatuaikaa" ilman lastani ja pyrin tarjoamaan sitä lapsivapaata muille.

Todella itsekästä sinulta. Toivottavasti lapsesi eivät katkeroidu tuollaisesta marttyyriäidistä.

Laitan lapseni omien etujeni edelle myös synnytyksessä. Sen sijaan en laita syntymätöntä lastani jo syntyneiden taakse. Itseasiassa todennäköisesti tuossa vaiheessa järjestely menisi vähän ikäjärjestyksessä, syntymätön lapseni tulisi ensin. Haluaisin myös hänelle mahdollisuuden elämään, vaikka en itse läsnä olisikaan.

No huh huh, arvotat lapsiasi ikien mukaan! Käsittämätöntä!

[QUOTE="trolli";26464649]Ei ole Suomessa mahdollista, lapsi otetaan väliaikaisesti huostaan jos vanhempien vakaumuksen takia lapsen henki vaarantuu. Jos on hengestä kyse, alaikäiselle tehdään verensiirto, annetaan siirtoelin jne.[/QUOTE]

Siitä en tiedä mitään, kirjoitinkin jo miten ko lääkäri toimi. En muuten ole ihan varma oliko edes Suomessa... mutta jotenkin sain sen käsityksen.

Jos päättää olla tekemättä abortin, jotta lapsi voisi syntyä ja itse todennäköisesti kuolee syntymän jälkeen, niin eikö siltä isälläkin pitäisi tässä tapauksessa olla jotain sananvaltaa. Jos isä on sitä mieltä, ettei hän kaiken surun keskellä jaksa hoitaa lasta eikä hän halua sitä, niin eikö sillä ole mitään merkitystä.

[QUOTE="trolli";26464649]Ei ole Suomessa mahdollista, lapsi otetaan väliaikaisesti huostaan jos vanhempien vakaumuksen takia lapsen henki vaarantuu. Jos on hengestä kyse, alaikäiselle tehdään verensiirto, annetaan siirtoelin jne.[/QUOTE]

Näin on, onneksi.

[QUOTE="Vieras";26464741]Todella itsekästä sinulta. Toivottavasti lapsesi eivät katkeroidu tuollaisesta marttyyriäidistä.

No huh huh, arvotat lapsiasi ikien mukaan! Käsittämätöntä![/QUOTE]

Lapseni on vajaa kaksivuotias, mitä oikein kuvittelet minun tekevän? Hyppivän baarissa kaikki viikonloput, viikot muksu tarhaan ja meikä shoppaamaan, hierontaan, kuntosalille sun muualle?

Ja kyllä, tilanteessa jossa olisinsairas ja olisin raskaana ja raskaus johtaisi kuolemaani, syntymätön lapseni menisi kaiken edelle. Haluan antaa jokaiselle lapselleni mahdollisuuden elämään ja näin ollen se nuorin, eli syntymätön, kiilaisi muiden "edelle".

Lapseni on vajaa kaksivuotias, mitä oikein kuvittelet minun tekevän? Hyppivän baarissa kaikki viikonloput, viikot muksu tarhaan ja meikä shoppaamaan, hierontaan, kuntosalille sun muualle?

Ja kyllä, tilanteessa jossa olisinsairas ja olisin raskaana ja raskaus johtaisi kuolemaani, syntymätön lapseni menisi kaiken edelle. Haluan antaa jokaiselle lapselleni mahdollisuuden elämään ja näin ollen se nuorin, eli syntymätön, kiilaisi muiden "edelle".

mites ne olemassaolevien lasten oikeus äitiin? tai ylipäätään.....

mites ne olemassaolevien lasten oikeus äitiin? tai ylipäätään.....

Tottakai kaikilla lapsillani on oikeus äitiin, mutta en koe lapsen oikeutden äitiin ajavan yli lapsen oikeutta elämään. Kukaan ei ole korvaamaton, lapsillani olisi varmasti lukuisia muitakin rakastavia ihmisiä elämässään. Heistä voi kasvaa hyviä, tasapainoisia ihmisiä ilman minunkin läsnäoloani ja aina muistot jäisivät. Raskasta ja vaikeaa se olisi, mutten voisi valita lapseni kuolemaa.

Yhteistyössä