Kerronko vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mirelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mirelle"

Vieras
Olen hyvässä avoliitossa, löytyy lapsia ja häätkin on suunnitteilla.

Olen tässä hiljattain tutustunut facebookissa erääseen vanhaan mies puoliseen ystävään, jonka kanssa emme ole olleet yhteydessä 4 vuoteen, ennekuin nyt kesällä "törmättiin" tuolla kyseisellä sivustolla.
Chattailimme paljon, vaihtelimme kuulumisia ja näin. Myös tälle ystävälle on lapsia siunaantunut, mutta parisuhde kaatunut.

Avoimesti olen miehelleni kertonut tästä ystävästä ja aina kun hänen kanssaan koneella näpyttelin ja mieheni kysyi, kenen kanssa juttelen, niin pystyin rehellisesti vastaamaan ja näin. Ei ole tarvinnut missään vaiheessa salata asiaa, jos olen jutellut internetissä tai puhelimessa kyseisen ystävän kanssa. Nähneet emme olleet ehtineet.. ennenkuin tänään.

Ystävä soitti taas illalla ja kysyi voisiko tulla käymään. Mieheni ei ole kotona eikä ole tulossa ennen ensiviikkoa.
Ystävä tuli ja heti ensimmäisenä kun istuuduimme sohvalle hän kietoi kätensä ympärilleni. Hivuttautui lähemmäksi istumaan ja yritti suudella. Käänsin pääni pois jonka jälkeen ystävä kysyi, että enkö halua tehdä mitään? No en! Ystävä myös tietää minun miehestäni, avioliitto aikeistani ja kaikesta.. Tämän jälkeen hän sanoi vain, että hyvä, pettäminen ei ole oikein. No ei ole ei, mutta silti hän yritti sitä kanssani.
Nyt minusta tuntuu siltä että olisin tehnyt jotain väärin kun pohdin että uskallanko kertoa tästä tapahtuneesta miehelleni. Vaikka mitään ei siis tapahtunut, eikä ole koskaan tapahtunutkaan mitään.

Ymmärtääköhän mies ollenkaan asiaa vai heräisikö epäilykset tai jotain. Meidän suhteessamme ei ole koskaan ollut mustasukkaisuusdraamoja, kolmansia osapyöriä tai mitään. Tämä jotenkin vain sekoitti nyt pääni, mitä ihmettä??

Jos sun omat tunteet on aivan täysin kylmät tätä ystävääsi kohtaan, siis et ollenkaan halua parisuhdetta hänen kanssaan ja olet sen ystävällesi tehnyt selväksi, niin ei minusta tarvitse kertoa. Jos taas tunteita olisi, niin minusta olisi reilua kertoa. Joskus voi myös miettiä, haluaisitko itse tietää? Tai jos miehesi jotakin muuta kautta kuulee asiasta...kummin olisi parempi?

Jos mitään ei tapahtunut, niin miksi ihmeessä pitäisi kertoa? Ei varmasti ole miehelle kiva kuulla, että facebook-kaverisi yrittää iskeä sinua. Sinähän kylvät epäluuloa vain tuolla tavalla. Hiukan myös oudoksuttaa tuo, että asia "sekoitti sinun pääsi", taitaa niitä tunteita olla sinullakin. Sekin viittaa siihen, että päästät eronneen miehen kotiisi varsinkin kun oma mies on matkoilla.

[QUOTE="vieras";24768497]Jos mitään ei tapahtunut, niin miksi ihmeessä pitäisi kertoa? Ei varmasti ole miehelle kiva kuulla, että facebook-kaverisi yrittää iskeä sinua. Sinähän kylvät epäluuloa vain tuolla tavalla. Hiukan myös oudoksuttaa tuo, että asia "sekoitti sinun pääsi", taitaa niitä tunteita olla sinullakin. Sekin viittaa siihen, että päästät eronneen miehen kotiisi varsinkin kun oma mies on matkoilla.[/QUOTE]

Siis hän ei ole pelkästään facebook-kaverini. Olen tuntenut hänet aiemmin muutaman vuoden ajan ja oltiin tosi hyviä ystäviä. Ja pelkästään vain ystäviä, ei mitään sen enempää. Koskaan ei olla edes suudeltu!
Sitten tuli 4 vuoden tauko, kun emme olleet missään yhteydessä. Aloin seurustelemaan mieheni kanssa ja siinä sitten tämä ystäväkin jäi taka-alalle. Samaan aikaan hän löysi entisen tyttöystävänsä, alkoi perustamaan perhettä ym.. Ja nyt sitten facebookissa törmäsimme uudestaan ja alettiin juttelemaan.

Ja sillä se tilanne laittoi minut sekasin, koska en koskaan, en ikinä olisi voinut kuvitella hänestä tuollaista. Ihan hyvässä hengessä ajattelin, että juodaan vain kahvit ja jutellaan nykytilanteistamme ja kuulumisiaimme ym. Ihan niinkuin ennen vanhaan. Ja luulin hänen olevan ihan samoilla linjoilla, mutta ei nähtävästi.

Kuitenkin kerroin miehelleni eilen tapahtuneesta. Ei siitä sen suurempaa draamaa tehty, koska mitään ei kuitenkaan tapahtunutkaan. En ole ollut yhteydessä tähän ystävään sen jälkeen, enkä itse kyllä aio yhteyttä ottaakkaan.. Minulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia (syvällisempiä tarkoittaen) häntä kohtaan, sillä rakastan vain ja ainoastaan miestäni.

Yhteistyössä