Kerroin ystäväporukalle raskaudesta viime viikolla - ei yhtään onnittelua! Aika loukattu olo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lily"

Vieras
Muutin vuosi sitten toiselle paikkakunnalle ja tiivis ystäväporukka jäi vanhalle kotipaikkakunnalle. Olemme tavanneet muutaman kerran vuoden sisällä ja käyneet kirjeenvaihtoa s-postitse, pystyy niin kätevästi päivittämään kaikkien kuulumiset samalla. Kirjoitin koko porukalle (4 naista) viime vkolla sähköpostiviestin, jossa kerroin iloiset uutiset. Tähän päivään mennessä ei ole tullut onnitteluja eikä mitään muutakaan postia - keneltäkään. On jotenkin tosi loukkaantunut olo ja paha mieli. Esimerkiksi viime kerralla, erään meistä kerrottua uraan liittyvästä hienosta mahdollisuudesta, tuli heti lähes kaikilta onnittelut ja tsemppiviestit. Itsekin onnittelin innoissani heti.

En voi ymmärtää mistä tällainen johtuu?! Olen ollut viimeiset 2kk tosi "hiljaa", koska raskauspahoinvointi on ollut valtavaa, mutta ei kai se ole mikään syy jättää onnittelematta? Hyvä kun olen jaksanut töissä käydä saati pitää yhteyttä kehenkään..

Ja toisaalta, en voi itsekään nyt ottaa yhteyttä tyyliin miksei teistä kuulu mitään??

[QUOTE="vieras";25968083]Onpa tylyä. Hyväksyvätkö kaverisi miehesi? Ettei kyse ole mistään sellaisesta draamasta, että katsovat sinun elävän vääränlaisessa parisuhteessa tms.?[/QUOTE]

Ei ollenkaan, siis mistään draamasta ei tässä ole kyse siltä osin. Ystävilläni ei ole mitään syytä olla pitämättä miehestäni.

[QUOTE="Minä";25968099]Onko varmuutta, että he ovat saaneet viestisi?[/QUOTE]

No tätä minäkin pohdin, että voiko olla ettei sähköposti ole mennyt perille, muttei mitään "virheilmoitusta" ole tullut?! Tuntuisi aika kummalliselta ettei kenellekään olisi mennyt sähköpostiviesti perille...? Minun varmaan täytyy ensi viikolla viimeistään laittaa uusi viesti ja kysyä että saitteko te tätä viestiäni ollenkaan...?

Mun tuli kanssa mieleen, että mitä jos viestit ei ole lähteneet/menneet perille?! Ei olisi ensimmäinen viesti, joka katoaa taivaan tuuliin. Mä esim. sain viime syksynä aika tuohtuneen yhteydenoton tuttavani tuttavalta, kun olin jättänyt noteeraamatta tuttavalleni sattuneen ikävän asian. Tämä tuttu oli kuulemma alkukesästä lähettänyt asiasta mulle sähköpostin ja oli ihmetellyt, kun minä en mitenkään kommentoi asiaa...No vaikea kommentoida tai pahoitella, kun en koskaan saanut sitä viestiä...

Ovatko ystäväsi vielä lapsettomia? Ovatko he vielä kovin nuoria? Voi olla että heidän elämäntilanteessaan raskaus olisi shokki eikä pelkästään ilouutinen ja siksi vaikea onnitella sinuakin. Tai sitten he suunnittelevat sinulle jotain yhteistä yllätystä :) Jotkut myös uskovat että onnittelut raskaaksi tulon johdosta tuottavat huonoa onnea, kun mitä vain voi vielä käydä ennen kuin vauva on maailmassa. Joka tapauksessa raskaaksitulo on hyvin henkilökohtaista ja itse siihen tottuu vähitellen parin kuukauden aikana ennen kuin on aika kertoa ystäville tai työtovereille. Heille se uutinen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja onnittelut voivat jäädä sanomatta. Älä pohdi liikaa muiden sanomisia tai sanomatta jättämisiä. Kyllä niitä onnitteluja sitten viimeistään vauvan syntymän jälkeen tulee.

[QUOTE="lily";25968126]No tätä minäkin pohdin, että voiko olla ettei sähköposti ole mennyt perille, muttei mitään "virheilmoitusta" ole tullut?! Tuntuisi aika kummalliselta ettei kenellekään olisi mennyt sähköpostiviesti perille...? Minun varmaan täytyy ensi viikolla viimeistään laittaa uusi viesti ja kysyä että saitteko te tätä viestiäni ollenkaan...?[/QUOTE]

Tarkistitko lähetystiedot? Onko viesti ylipäätään lähtenyt?

Mitä s-postiohjelmaa käytät? Mulla on ainakin joskus jäänyt "roikkumaan" outboxiin lähetyksessä oleva viesti, eikä koskaan lähtenyt. Toiseksi kannattaa tsekata Spämmi/roskapostikansio, koska tuollaiset ryhmäviestit saattavat joskus suodattua roskapostiksi. Eli mahdollisia vastauksia voi olla siellä.

[QUOTE="Mamma";25968151]Ovatko ystäväsi vielä lapsettomia? Ovatko he vielä kovin nuoria? Voi olla että heidän elämäntilanteessaan raskaus olisi shokki eikä pelkästään ilouutinen ja siksi vaikea onnitella sinuakin. Tai sitten he suunnittelevat sinulle jotain yhteistä yllätystä :) Jotkut myös uskovat että onnittelut raskaaksi tulon johdosta tuottavat huonoa onnea, kun mitä vain voi vielä käydä ennen kuin vauva on maailmassa. Joka tapauksessa raskaaksitulo on hyvin henkilökohtaista ja itse siihen tottuu vähitellen parin kuukauden aikana ennen kuin on aika kertoa ystäville tai työtovereille. Heille se uutinen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja onnittelut voivat jäädä sanomatta. Älä pohdi liikaa muiden sanomisia tai sanomatta jättämisiä. Kyllä niitä onnitteluja sitten viimeistään vauvan syntymän jälkeen tulee.[/QUOTE]

Niin no... en minä ehkä niitä onnitteluja niinkään, mutta jotain noteeraamista kaipaisin kumminkin. Tyyliin että onpa kiva uutinen ja vaikkapa kysymys voinnista tms. ei mitään sen kummempaa..

He ovat 3-kymppisiä kuten minäkin, ja kaikki lapsettomia. Kaksi heistä on vielä sinkkuja, että ymmärrän tietysti sen jos aihe tuntuu kaukaiselta. Mutta aikuisista ihmisistä on kumminkin kyse..

[QUOTE="Minä";25968172]Mitä s-postiohjelmaa käytät? Mulla on ainakin joskus jäänyt "roikkumaan" outboxiin lähetyksessä oleva viesti, eikä koskaan lähtenyt. Toiseksi kannattaa tsekata Spämmi/roskapostikansio, koska tuollaiset ryhmäviestit saattavat joskus suodattua roskapostiksi. Eli mahdollisia vastauksia voi olla siellä.[/QUOTE]

Minulla on käytössä hotmail -sähköposti. Olen heille kaikille lähettänyt ko. osoitteesta ennenkin postia, joten voisin kuvitella ettei ainakaan vastapuolen roskaposti nappaa viestiäni.. tai ainakaan jokaisen osalta.

Katsoin vielä varmuudeksi, kyllä se viesti siellä oli lähteneiden kansiossa.. No, pitänee vaan odotella vielä ja laittaa vaikka ensi viikolla uusi viesti vaikka jollekin heistä ja kysyä tuliko edellinen perille..

[QUOTE="www";25968161]Tarkistitko lähetystiedot? Onko viesti ylipäätään lähtenyt?[/QUOTE]

En tiedä voiko mitenkään muuten "tarkistaa" kuin katsomalla onko viesti lähetettyjen viestien kansiossa? Siis hotmailin osalta. Ja siellä se näytti olevan..

Mä lähettäisin varmaan tuon viestin uudelleen ja kirjoittaisin alkuun että lähetän sen kun en tiedä tuliko viimeksi perille kun kukaan ei vastaa.. Kun todennäköisintä on, ettei se oo mennyt perille, ja jos meni niin toi viesti ehkä vähän herättelis niitä että aika törkeää vain olla vastaamatta...

Yhteistyössä