Kerroin haluavani avioeron

Mitäs nyt? Juttelen miehen kanssa josko suostuisi yhteiseen eroon, niin kävisi nopeammin. Ostan miehen puolikkaan talosta niin se on sillä selvä? Lapsille kerrotaan kunhan mies rauhoittuu. Laskut menee uusiksi. Sitten jaetaan tavarat. Ja sovitaan lasten tapaamisista ja elatustuista. ONko vielä jotain muuta? Niin kaikki tietysti kirjallisena, niin ei tule sitten sanomista jos riitaannutaan. PItääkö vielä muistaa jotain?

Tarviiko meidän käydä jossain tekemässä paperit elatustuesta yms vai riittääkö että kirjoitetaan itse ja nimet alle?
 
Lastenvalvojalla lasten asiat paperille. Jos teette keskenänne sen paperin, voi mies yhtäkkiä alkaa väittää ettei oo sopinut mitään mitä paperissa lukee. Näin saatte ulkopuoliselle yhden kopion sopimuksesta eikä kumpikaan voi väittää ettei noin ole sovittu. Samoin lasten elatusmaksut kannattaa sopia lastenvalvojalla. Jos toinen ei yhtäkkiä maksakaan niin pystyt sillä oikeuden vahvistamalla elatussopimuksella voit hakee elatusmaksut ulosoton kautta. Itse tehdyt paperit ei (käsittääkseni) anna tuohon oikeutta.
 
En halua elää liitossa jossa en rakasta miestäni. On hyvä mies, kiltti ja huolehtivainen.
Kyseessä ei ole mikään vuosikriisi tms. Olen jo kauan tiennyt etten rakasta ja ajattele häntä aviomiehenä. On enemmänkin sellainen kuin pikkuveli jota pitää töniä oikeaan suuntaan ja huolehtia.

Selvä. Otetaankos tuohon lastenvalvojaan yhteys nyt vai vasta sitten kun ero on selvä?
 
vieras
Miksei tuota voinut ajatella ennen lasten hankintaa? Ja mitä se rakkaus sitten on? Kaipaatko sä sitä hullaantumnisen tunnetta jota on alkuvaiheessa, no uutisia sulle: aina se hälvenee kun arki astuu kuvioihin.

Jotkut ilmeisesti luulee että Hollywood-purkka-rakkausleffat suurine tunteineen on dokkareita eikä fiktiota...
 
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
En halua elää liitossa jossa en rakasta miestäni. On hyvä mies, kiltti ja huolehtivainen.
Kyseessä ei ole mikään vuosikriisi tms. Olen jo kauan tiennyt etten rakasta ja ajattele häntä aviomiehenä. On enemmänkin sellainen kuin pikkuveli jota pitää töniä oikeaan suuntaan ja huolehtia.

Selvä. Otetaankos tuohon lastenvalvojaan yhteys nyt vai vasta sitten kun ero on selvä?
meinaatko asua saman katon alla siihen saakka vai miten?

lastenvalvojalle voit soittaa vaikka heti

sit kun mies on muuttanut pois virallisesti niin kelaan paperit yh-korotuksia varten.
 
Olipa kerran...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei tuota voinut ajatella ennen lasten hankintaa? Ja mitä se rakkaus sitten on? Kaipaatko sä sitä hullaantumnisen tunnetta jota on alkuvaiheessa, no uutisia sulle: aina se hälvenee kun arki astuu kuvioihin.

Jotkut ilmeisesti luulee että Hollywood-purkka-rakkausleffat suurine tunteineen on dokkareita eikä fiktiota...
Allekirjottaneelle tämä ei varmastikaan tullut yllärinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei tuota voinut ajatella ennen lasten hankintaa? Ja mitä se rakkaus sitten on? Kaipaatko sä sitä hullaantumnisen tunnetta jota on alkuvaiheessa, no uutisia sulle: aina se hälvenee kun arki astuu kuvioihin.

Jotkut ilmeisesti luulee että Hollywood-purkka-rakkausleffat suurine tunteineen on dokkareita eikä fiktiota...
Kuinka moni aikuinen ihminen oikeasti eroaa pitkän harkinnan jälkeen syynä se, ettei elämä olejkaan sellaista leffa hömppää? Ei varmastikaan kovin moni!

Typerää tulla tuollaista jankkaamaan tällaiseen ketjuun.

Ap:lle en osaa muuta sanoa kuin voimia! Ero on iso elämän muutos, joka vaatii voimia vaikka ero sujuisikin sulassa sovusa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olipa kerran...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei tuota voinut ajatella ennen lasten hankintaa? Ja mitä se rakkaus sitten on? Kaipaatko sä sitä hullaantumnisen tunnetta jota on alkuvaiheessa, no uutisia sulle: aina se hälvenee kun arki astuu kuvioihin.

Jotkut ilmeisesti luulee että Hollywood-purkka-rakkausleffat suurine tunteineen on dokkareita eikä fiktiota...
Allekirjottaneelle tämä ei varmastikaan tullut yllärinä.
Mä olen erittäin realistinen ja jalöat maassa kulkeva :) en odottanut hullaantumisen jatkuvan, tiedän että rakkauden eteen tulee tehdä töitä. Mä en jaksanu sitä työtä tehdä yksin ja se oma rakkaus vain hiipui pois. Olemme kuin sisko ja veli, emme kuin mies ja vaimo, usein on niin että olen hänelle enemmän äiti kuin edes sisko sati vaimo. Joten olen itsekäs paskiainen, rikon perheen ja teen kaikki onnettomaksi koska en halua enää olla jatkuvasti pahalla päällä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
vai nuoriso-ohjaajana? Tulevat nuorisot ap:n ajatusmetodeilla perhettä perustamaaan,,,
mistä sä voit tietää millanen elämä, avoliitto jne.. ap:lla on ollut.

onhan se nyt miehenkin kannalta oikein et jos ei rakasteta niin päästetään menemään. Saa mahdollisuuden löytää ihminen kuka rakastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
vai nuoriso-ohjaajana? Tulevat nuorisot ap:n ajatusmetodeilla perhettä perustamaaan,,,
Mä mikään nuoriso-ohjaaja ole :D mä olen päiväkodin täti, tai olisin jos olisin töissä :D

yrittäkää pois vaan suututtaa ja pahentaa mun mieltä, ette onnistu. Purkakaa paha olonne minuun, minä jaksan ottaa ne vastaan murtumatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
En halua elää liitossa jossa en rakasta miestäni. On hyvä mies, kiltti ja huolehtivainen.
Kyseessä ei ole mikään vuosikriisi tms. Olen jo kauan tiennyt etten rakasta ja ajattele häntä aviomiehenä. On enemmänkin sellainen kuin pikkuveli jota pitää töniä oikeaan suuntaan ja huolehtia.

Selvä. Otetaankos tuohon lastenvalvojaan yhteys nyt vai vasta sitten kun ero on selvä?
meinaatko asua saman katon alla siihen saakka vai miten?

lastenvalvojalle voit soittaa vaikka heti

sit kun mies on muuttanut pois virallisesti niin kelaan paperit yh-korotuksia varten.
Kyllä tässä ainakin jonkin aikaa ollaan saman katon alla, kunes mies löytää uuden asunnon. Mä en esikoisen koulun takia tästä nyt ole menossa mihinkään ja kolmen lapsen kanssa jossain pienessä vuokrakämpässä ilman pihaa kaukana kavereista ei kiitos :)
 
..
ymmärrän sua ap oikein hyvin. erosin 6v sitten samasta syystä. ajatus että viettäisin loppuelämäni sellaisen kanssa oli mahdotonta. tais olla elämäni fiksuin päätös. :)
 
Kiitoksia kommenteista kaikille, myös teille harmaille jotka päätään aukovat :) se on teidän oikeus. Minun oikeuteni on lähteä avioliitosta jossa ei ole rakkautta ja joka ei toimi.

Tästä tulee vaikeaa ja surullista, mutta vielä surullisempaa olisi tätä jatkaa. Enempää en tätä asiaa tule puimaan, en tässä ketjussa, enkä muissakaan. Neuvoa saatan kysyä, mutta se kai on edelleen sallittu :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Kyllä tässä ainakin jonkin aikaa ollaan saman katon alla, kunes mies löytää uuden asunnon. Mä en esikoisen koulun takia tästä nyt ole menossa mihinkään ja kolmen lapsen kanssa jossain pienessä vuokrakämpässä ilman pihaa kaukana kavereista ei kiitos :)
Minusta sen joka haluaa eroa pitäisi muuttaa pois. SE olisi oikeudenmukaista. Muuta itse pois ja jätä lapset miehelle.

 

Yhteistyössä