Kerroin äsken miehelleni että jos mulla ois ajokortti ja auto niin olisin jättänyt hänet jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Mies loukkaantu ja lähti ovesta(no varmaankin sai hyvän tekosyyn lähteä).

Se on ihan totta mä oon ollut pitkään onneton tässä suhteessa, mies ei ole valmis tekemään ongelmille mitään,eikä varmaan tuu muuttuu mihinkään senverran kauan oon odottanut että muutosta tapahtuisi(ja mies tietää miltä minusta tuntuu).

Olen siis miettinyt että lähden mutta kaikki menee vaikeammaksi ilman autoa(kaikkeen menee enemmän aikaa) menee aika hankalaksi siis elämä noin niinku arjen kannalta, siksi olen vielä jäänyt!!! ja siksi että tunteita on vähän jäljellä(mutta joka päivä vähemmän).

Mies on kyllä sinänsä ihan ok.ei juo,ei juokse baareissa tms,on kiltti yms. Mutta sitten on ne minun tarpeet joita ei oteta huomioon ja jotka ei täyty. eikä ilmeisesti tule koskaan täyttymäänkään tässä suhteessa.

Mitkäs ne sinun tarpeet ovat? Autokuski kellon ympäri?
Oikeesti, onko ihmiset toisen kanssa nykyään pelkästä siitäkin syytä, että toisella on ajokortti ja auto :D Ja oma elämä menisi hiukan raskaammaksi...... Homma se ajokortti ja auto, eipä ole kovin vaikeeta!

Mulla vois olla sulle ehdotus. Mene autokouluun ja osta auto. Ei tarvitse sitten enää katsella sitä miestä.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka on suhteessa talon, auton, veneen tai muun maallisen omaisuuden vuoksi. Kyllä mä ainakin koen, että vaikka tätä asuntoa rakastan ja ero tarkoittaisi sitä, että joutuisin tästä pois, niin kyllä mä silti ennemmin asuisin vaikka sillan alla onnellisena, kuin kauniissa asunnossa onnettomana.

joo mähän oon se pahis tässä tarinassa!

Mitä väliä sillä että ukko ei kykene keskustelemaan, ei millään muotoo ongelmista,mitä väliä sill äettä hän ei ole ottanut mun tarpeita huomioon vuosiin!! Mitä väliä sillä että olen onneton. Niin mieshän ei oo tehnyt mitään.kun miehethän saa olla millasii hyvänsä niin akassahan se vika on!

Voi vittu oikeesti jos toinen on vuosia loukannut tietyillä asioilla, ja mä harkitsen eroa. Kyl on aika pientä se mitä ukolle sanoin

no jos mä mun tuloilla muuttaisin vuokra-asuntoon niin mulle jäis käteen vuokran jälkeen muutama satanen kuussa, miten sillä ostaa auton ja käy autokoulun? eikä elintason nostokaan käy hetkessä(esim.lisäkoulutus tms).

[QUOTE="onneton";26056227]joo mähän oon se pahis tässä tarinassa!

Mitä väliä sillä että ukko ei kykene keskustelemaan, ei millään muotoo ongelmista,mitä väliä sill äettä hän ei ole ottanut mun tarpeita huomioon vuosiin!! Mitä väliä sillä että olen onneton. Niin mieshän ei oo tehnyt mitään.kun miehethän saa olla millasii hyvänsä niin akassahan se vika on!

Voi vittu oikeesti jos toinen on vuosia loukannut tietyillä asioilla, ja mä harkitsen eroa. Kyl on aika pientä se mitä ukolle sanoin[/QUOTE]

Sillähän ne asiat paranee kun uhkailet että jos ja jos niin lähtisin...

meilläkin on ollu eroaminen tapetilla jne ja siinä ei oo ekana mielessä elämisen helppous ja se kelle auto jää(miehelle koska sen nimissä). Kyl mä ajattelen niin että jos on mentävä niin on, elettävä sen mukaan sitten vaan. Onko se oman olemisen helppous tärkeämpää kun parisuhteen huonovointisuus?

[QUOTE="vieras";26056257]Sillähän ne asiat paranee kun uhkailet että jos ja jos niin lähtisin...[/QUOTE]

no mutta kerrohan helvetin viisas ihminen se millä ne paranee? itkemälläkö? pyytämällä? kertomalla siitä miltä asiat tuntuu? Siis oikeesti... jos mies ei pysty muuttuu,ei pysty keskustelee, loukkaa vaan niin säkö ihan oikeesti kattelisit sitä vuosia ilman että olisit vihainen yhtään?

No tuosta nyt kieltämättä saa hiukan sen kuvan, että sinä käytät hyväksi miestäsi. Rahallisesti, sekä kyytien puolesta. Silloin ei yksinkertaisesti vaan voi odottaa sitä prinsessakohtelua. Älä yritä olla keskipiste, olkaa sitä yhdessä.
Joku joskus sanoi, että tee muille niinkuin itselle haluaisit tehtävän. Tiivistänee tänkin ongelman.

Mitkäs ne sinun tarpeet ovat? Autokuski kellon ympäri?
Oikeesti, onko ihmiset toisen kanssa nykyään pelkästä siitäkin syytä, että toisella on ajokortti ja auto :D Ja oma elämä menisi hiukan raskaammaksi...... Homma se ajokortti ja auto, eipä ole kovin vaikeeta!

Voi olla. Tunnen perheen jossa isäntä on naisensa kanssa vain siksi että auto on naisen ja ilman mies joutus ostamaan oman tai kulkemaan huonohkoilla bussiyhteyksillä. ei siis viitsi ja raski muuta. Käsittämätöntä touhua.

[QUOTE="onneton";26056274]no mutta kerrohan helvetin viisas ihminen se millä ne paranee? itkemälläkö? pyytämällä? kertomalla siitä miltä asiat tuntuu? Siis oikeesti... jos mies ei pysty muuttuu,ei pysty keskustelee, loukkaa vaan niin säkö ihan oikeesti kattelisit sitä vuosia ilman että olisit vihainen yhtään?[/QUOTE]

Mutta sähän kerroit, että hän on kiltti ja ihan ok. Eli ei varmaan mikään ihan kamala tyyppi ole kyseessä? Olisko vaan se tavallinen ongelma, että kommunikaatio ei toimi, ei osata ja siksi se on vaikeaa. Ja sitten kun toinen jankkaa ja yrittää niin se voi ajaa toisen entistä enempi nurkkaan ja puolustuskannalle.

Hai,haloo.Autokoulu maksaa.Tiedän koska poikani ajaa tällä hetkellä kevarikorttia mopokortin jatkeeks ja se tulee harotteluluvallaki maksamaan tonnin verran.
Eikä autoakaan ilmaseks saa. Ja sitten on vielä ne auton kulut,polttoaineet ja huollot yms.Senki tiedän koska olen tänävuonna jo joutunu tekee autoon remppaa parin tonnin edestä ja vielä ois saman verran tekemättä...

Ei kaikki aina ole niin yksinkertaista kun miltä ensituntumalta kuvittelis...

Tsemppiä alkuperäselle kirjottajalle ja koita jaksaa...

[QUOTE="onneton";26056274]no mutta kerrohan helvetin viisas ihminen se millä ne paranee? itkemälläkö? pyytämällä? kertomalla siitä miltä asiat tuntuu? Siis oikeesti... jos mies ei pysty muuttuu,ei pysty keskustelee, loukkaa vaan niin säkö ihan oikeesti kattelisit sitä vuosia ilman että olisit vihainen yhtään?[/QUOTE]

En kattelisi, mutta tuskin ne loukkaamiset 10 vuoden yhdessäolon jälkeen alkoivat. Parisuhteessa olen aloittanut vasta yhteenmuuton merkeissä 5 vuoden seurustelun jälkeen, ei tullut toisen luonteenpiirteet yllätyksenä. Ja jos nyt niin tyhmä olisin ollut, että olisin tuntemattoman kanssa kimppaan mennyt, myös parisuhdeneuvonta on olemassa.

Ja tuon jälkeen mitä oot sanonut nyt miehelle, niin se oli kyllätosi pahasti sanottu. Ootko siis jo lähtökuopissa?

Mun mielestä tuollaisen kommentin jälkeen tilanne on kyllä joko tai. Siis joko lähdet tai sitten nyt tää on alku muutokselle.

[QUOTE="vieras";26056300]Kyllähän se niin on, että paskaan suhteeseen tarvitaan AINA kaksi. Joten turha kaikkea ukkosi niskaan syytää, olet osasyyllinen ongelmiinne.[/QUOTE]

Niin PEESI!!!! Mun tarpeet ja mun jutut ja mun, mun, minä, minä, minä, minä...
Lyön vetoa, että ongelmia ei oleratkottu tässä suhteessa kunnolla, koska sun mielestä ongelma on mies ja sussa ei oo mitään vikaa. Toivottavasti heittää sinut ulos, opettele vaikka kävelemään ja kasvata selkäranka.

[QUOTE="onneton";26056178]Mies loukkaantu ja lähti ovesta(no varmaankin sai hyvän tekosyyn lähteä).

Se on ihan totta mä oon ollut pitkään onneton tässä suhteessa, mies ei ole valmis tekemään ongelmille mitään,eikä varmaan tuu muuttuu mihinkään senverran kauan oon odottanut että muutosta tapahtuisi(ja mies tietää miltä minusta tuntuu).

Olen siis miettinyt että lähden mutta kaikki menee vaikeammaksi ilman autoa(kaikkeen menee enemmän aikaa) menee aika hankalaksi siis elämä noin niinku arjen kannalta, siksi olen vielä jäänyt!!! ja siksi että tunteita on vähän jäljellä(mutta joka päivä vähemmän).

Mies on kyllä sinänsä ihan ok.ei juo,ei juokse baareissa tms,on kiltti yms. Mutta sitten on ne minun tarpeet joita ei oteta huomioon ja jotka ei täyty. eikä ilmeisesti tule koskaan täyttymäänkään tässä suhteessa.[/QUOTE]

No olisin lähtenyt ovesta minäkin jos miehesi olisin. Onnea vaan, nyt sä oot edelleen jumissa siellä ilman autoja JA ilman kyytejä. :D Kannattiko??

[QUOTE="onneton";26056261]mä arvasin että tää saa tälläsen vastaanoton ja oikeastaan se on hyvä juttu.[/QUOTE]

Minkälaista vastaanottoa sä odotit? Miltä susta tuntuisi jos mies sanoisi että on sun kanssa vain siksi että saa ilmaisen täysihoidon?

Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26056279:
No tuosta nyt kieltämättä saa hiukan sen kuvan, että sinä käytät hyväksi miestäsi. Rahallisesti, sekä kyytien puolesta. Silloin ei yksinkertaisesti vaan voi odottaa sitä prinsessakohtelua. Älä yritä olla keskipiste, olkaa sitä yhdessä.
Joku joskus sanoi, että tee muille niinkuin itselle haluaisit tehtävän. Tiivistänee tänkin ongelman.

sillä on kyllä ihan yhtä pienet tulot ku mulla! sille on kato vaan iskä aikanaa kustantanut ajokortin ja auton!

Ja kato jos kahdella ihmisellä on tulot yhteensä 3000e, niin se että muutamme erilleen tekee sene ttä molemmilla tulot onenään .n.1500e- vuokra.. ei jää paljon käteen.

Niin PEESI!!!! Mun tarpeet ja mun jutut ja mun, mun, minä, minä, minä, minä...
Lyön vetoa, että ongelmia ei oleratkottu tässä suhteessa kunnolla, koska sun mielestä ongelma on mies ja sussa ei oo mitään vikaa. Toivottavasti heittää sinut ulos, opettele vaikka kävelemään ja kasvata selkäranka.

suhteessa kuuluu olla seksiä ja hellyyttä ja intohimoa,ja mä en ala elää loppuelämää ilman niitä. enkä myöskään ilman oikeaa syvällsitä keskustelua ongelmista.

Mut hei eihän nainen saa edes vihasena vuosien loukkaamisten jälkeenkään olla 1pientä hektä lapsellinen. HEi kuka ton helmen haluaa??? saa hakee. ai niin se eisit muuten ees siivoo,vaikka sillä ois kuinka paljon enemmän vapaa-aikaa.

Yhteistyössä