olen 27-vuotias vietin yli 8 vuotta joka päivä päihteitä käyttäen. Sain sinä aikana keskenmenoja 5 ja yhden abortin vaikka ehkäisynä oli kierukka. vasta 3½ vuotta abortin jälkeen sain vahingossa tietää abortistani lääkäriltä, lapsen isäkään ei tiennyt koko asiasta mitään. Olen ollut nyt reilun vuoden juoden erittäin vähän omalla mittapuulla, olin melkein 5 kk ilman päihteitä (tupakkaa polttaen) ja sen jälkeen olen juonut vain kerran viikossa, jos sitäkään. Miehelläni samantapainen tausta kuin itselläni ollut hänkin saman aikaa juomatta tai juo yhtä harvoin. Haluaisimme kovasti lapsen tai lapsia. Neuvolassa tyrmäävät heti kierukan poiston vaikka kivut erittäin kovat johtuen kierukasta, en ole koskaan uskaltanut sanoa neuvolatäteille, että tahdomme lapsen, viime syksynä varasin ajan yksityiseltä mutta viikkoa ennen aikaa mieheni pyysi että entä jos kuitenkin odotettaisiin vielä vähän (pelkää isyyttään koska isänsä oli väkivaltainen joka joi todella paljon)hän pelkää että hänestä tulee samanlainen kun isästään, mutta tämän ymmärrän. Onko paljon kohtalotovereita että ulkopuoliset jotka kuitenkin ovat kavereita sanovat meille suoraan että ei teistä ole vanhemmiksi, kun kysyy syytä niin sanovat minun mielenterveysongelmat, sairastan 2-suuntaista mielialahäiriötä ja meidän taustalla olevat alkoholiongelmat. Olen nähnyt ihmisiä jotka ovat juoneet paljon ja raskauden alettua lopettaneet ja pysyneet selvinä, eikä ongelmia sen saralla ole ollut. mutta surullista kyllä on ystäviä jotka ovat olleet raskaana ja ryypänneet suht rajusti saaneet terveen lapsen, ja molemmat vanhemmat juo joka päivä vähintään six-packin, ja yhden tälläisen perheen äiti sanoi että hän ei välitä riskeistä että hän haluaa juoda ja bailata niinkuin ennen vaikka lapsi otettais huostaan. sitä en ymmärrä