Kernavaahdon vaahdotus epäonnistui. Mitä tehdä tuosta 4dl lötkyvaahdosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juustokakkua, liivatteella, marjarahkaa, kiisseliä ja kermavaahtoa (löysä vaahto mansikkakiisselin kanssa on ihanaa) kuumaa kaakaota ja kermavaahtoa, jotain jäädykettä.

Entä jos viilennät sen jääkaapissa uudelleen erittäin kylmäksi ja vispaat uudestaan?
Toimisikohan..

Jos ei toimi, niin heität kattilaan, joukkoon hiukan maitoa ja vaniljasokeria, sulatat liotetut liivatelehdet kuumaan nesteeseen ja kaadat pikku kuppeihin. Jääkaapissa muutaman tunnin viilennyt ja tadaa, Pannacottaa aamupalaksi. :)

[QUOTE="vieras";26255108]Mikset vatkaa lisää??[/QUOTE]

TuO kerna ei vaan vaahtoudu. Olen sitä jo vatkannut lähes 20min.Mies osti vahingossa kuohukermaa, ei vispikermaa.

[QUOTE="A.p";26255177]TuO kerna ei vaan vaahtoudu. Olen sitä jo vatkannut lähes 20min.Mies osti vahingossa kuohukermaa, ei vispikermaa.[/QUOTE]

Aivan varmasti vaahtoutuu, et vaan osaa.

[QUOTE="vieras";26255142]Entä jos viilennät sen jääkaapissa uudelleen erittäin kylmäksi ja vispaat uudestaan?
Toimisikohan..
[/QUOTE]

Mä olen joskus tällännyt puolilöysän vaahdon jääkaappiin tai pakkaseen hetkeksi ja se on vaahtoutunut hyvinkin ripeästi uudella yrittämällä. Joskus kyllä käy niin, että kermassa on vikaa, eikä se vain vaahtoudu.

[QUOTE="A.p";26255177]TuO kerna ei vaan vaahtoudu. Olen sitä jo vatkannut lähes 20min.Mies osti vahingossa kuohukermaa, ei vispikermaa.[/QUOTE]

Kuohukerman pitää olla todella kylmää vispatessa. Kaupasta tuotuna se ei sitä todella ole, eikä ihan muutamassa minuutissa jääkaapissa viilene.

[QUOTE="vieras";26255186]Kuohukerman pitää olla todella kylmää vispatessa. Kaupasta tuotuna se ei sitä todella ole, eikä ihan muutamassa minuutissa jääkaapissa viilene.[/QUOTE]

Tiedän. Pidin sitä 2h jääkaapissa kauppareissun jälkeen ja suoraan sit vatkaamaan, en pidä edes 5min pöydäklä, ettei lämpene.

sit kaikki astiat pitää olla tosi puhtaitaja kuivia, muuten ei vatkaudu.

vatkasin jo edelkisen kuohukermab kakun väliin ja se vatkautui ihn ok 5minuutissa.

[QUOTE="A.p";26255340]Heitäpä villi arvaus, miksi kakut olisi hyvä koristella vispikermalla pursotuksiin.[/QUOTE]

Oikeastaan se pursotus tehdään vispikermasta kermanvaahdon KESTÄVYYDEN vuoksi, ei vatkausvaikeuksien.

Näin väitti leipuriystäväni kun kakkuni pursotukset valahti.

[QUOTE="A.p";26255326]Tiedän. Pidin sitä 2h jääkaapissa kauppareissun jälkeen ja suoraan sit vatkaamaan, en pidä edes 5min pöydäklä, ettei lämpene.

sit kaikki astiat pitää olla tosi puhtaitaja kuivia, muuten ei vatkaudu.

vatkasin jo edelkisen kuohukermab kakun väliin ja se vatkautui ihn ok 5minuutissa.[/QUOTE]

Onpa erikoista! Sitkeästi olet yrittänyt, kun olet noin kauan vatkannut uutta satsia.

[QUOTE="A.p";26255340]Heitäpä villi arvaus, miksi kakut olisi hyvä koristella vispikermalla pursotuksiin.[/QUOTE]

Heitä sinä villejä selityksiäsi, mikset osaa kuohukermaa vatkata. Aamulla teen vaimolle täytekakun ja käytän koristeluun KUOHUkermaa, nyt jo melkein jänskättää, vaahtoutuuko vai ei, tai sitten ei.

Yhteistyössä