Mitä helppoa ruokaa voi muikuista tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aito ammattivalittaja"

Vieras
Mies sai asiakkaalta ison pussillisen perkaamattomia muikkuja. Minä en kala-allergisena juuri kalasta paljoa osaa tehdä, en osaa oikein edes perata. Mitä tuosta voisi tehdä?

Googlella löytää ohjeet perkuuseen. Muikut on niin pieniä helppo perata. Helpoimmalla pääsee kun paistat pannulla eli jauhotat yms ja sitten voissa paistat pannulla ja pottumuusi kaveriksi

• Tykkää
Reactions: ilaria
Vielä helpommalla pääset, kun pistät kalat uunipataan, sekaan purkki tomaattisosetta, vähän yrttejä (tilli, persilja, basilika), suolaa ja ehkä valkopippuria. Laita 170 asteeseen uuniin ja unohda useammaksi tunniksi. Ainakin 4h kuluttua koko tavara on niin pehmeää, että lapsikin voi niellä selkäruodot sellaisenaan.

Ne perataan niin, että pikkusilla (keittiö)saksilla nips peräaukon kohdalta ja sitten peukalolla painat niskan poikki ja vedät pään irti. Suolet tulee mukana tai sitten ei. Niihin ei myöskään kuole, jos muikunsuolet jääkin sinne sisälle. Jos on isoja, niin voi ne myös leikata kokonaan maha halki sieltä peräaukosta päin ja sitten pyyhkästä peukalolla suolet pois samalla, kun sen pään taittaa.

jos oisin allerginen kalalle niin en koskis mokomiin edes metrin kepillä

yllä onkin jo hyviä reseptejä ja lisään että muikkupotunhan niistä vois keittää

eli kuoritaan perunat ja pikkusta ennenkuin ne on kiehuneet kypsiksi niin lisätään peratut muikut

jos oisin allerginen kalalle niin en koskis mokomiin edes metrin kepillä

yllä onkin jo hyviä reseptejä ja lisään että muikkupotunhan niistä vois keittää

eli kuoritaan perunat ja pikkusta ennenkuin ne on kiehuneet kypsiksi niin lisätään peratut muikut

Onhan mun miehelle ja pojalle ruokaa laitettava vaikka itse allerginen olenkin.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30402003]Juuri siitä. Mies halusi että kun asiakas ne hänelle antoi niin ne käytetään hyödyksi.[/QUOTE]

Mitä oireita sulle sitten tulee kun joudut perkaamaankin ne? Mitä mies tekee jos et suostu siihen hommaan?

[QUOTE="Kokki";30402138]Oletko ollut allergiatesteissä jossa ilmeni kala-allergia?
Mille muulle olet allerginen?[/QUOTE]

Joo allergia testeissä todettiin. Olen myös keliaakikko.

luulen vahvasti, ettei mikään täällä, googlessa tai Vauva-palstalla neuvottu tule onnistumaan, syystä jos toisestakin. Tästä tulee taas sen verran pitkä keskustelu, että ennättävät pilaantua muikut siinä ajassa.

[QUOTE="Pisara";30402410]luulen vahvasti, ettei mikään täällä, googlessa tai Vauva-palstalla neuvottu tule onnistumaan, syystä jos toisestakin. Tästä tulee taas sen verran pitkä keskustelu, että ennättävät pilaantua muikut siinä ajassa.[/QUOTE]

Paistettu ja syöty ne jo on.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30402425]Paistettu ja syöty ne jo on.[/QUOTE]

No nyt sulla on selvästi flow päällä, siivoa nyt samalla ne appivanhempien kamat pihalle teiltä?

Yhteistyössä