Mitä tehdä ruisjauhoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Eiköhän tollanen gourmet-kokki jotain maittavaa keksi vääntää ruisjauhoista :whistle:

Laitathan sitten ystävällisesti kuvan tuotoksestasi..?

Mä nyt olen aikalailla tuon puuron kannalle kääntymässä. Ja mä toivon nyt oikein kovasti että se on niin idioottivarma ettei se mene pilalle. Jos mä laitan kännyyn 10 min välein herätyksen että muistan käydä sitä sekoittamassa, niin eikös silloin ole tilanne se, että se EI voi mennä pieleen? :)

Mulla on muutama muukin ruokaprojekti tässä lähipäivinä työnalla, joten eiköhän niistä joku lässähdä taas siihen malliin, että pääsen räpsimään kuvia ja lisäämään niitä blogiin :D

Tuo Sopranos-keittokirja onkin jo melkein hifistelijöille, niille jotka nyrpistää nenää, kun juusto ei ole just sitä mitä mamma aina laittoi pastaan ja joitten ei tarvi opetella enää niitä perusasioita. Semmoisen kirjan perusteella ei kannata ajatella, että keittokirjoista ei ole hyötyä :)

minä tekisin ruispuuroa tai sitten antaisin olla kaapissa, ja seuraavan kerran voi käyttää vaikka kalojen jauhotukseen.

Mutta mitä keittokirjaan tulee, suosittelen ehdottomasti sinulle Aura Liimataisen Parasta kotiruokaa-kirjaa. Se on ihan ykkönen suomalaisen perusruuan keittokirja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
minä tekisin ruispuuroa tai sitten antaisin olla kaapissa, ja seuraavan kerran voi käyttää vaikka kalojen jauhotukseen.

Mutta mitä keittokirjaan tulee, suosittelen ehdottomasti sinulle Aura Liimataisen Parasta kotiruokaa-kirjaa. Se on ihan ykkönen suomalaisen perusruuan keittokirja.

On hyvä kirja!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Oikeasti Chef, joku just 'ruutukokki' kirja tai vastaava.
Käy kirjakaupassa ja kysy perus keittokirjaa :D

Muistaksä mitään köksäntunneilta? Entäs tekikö äitis kuin paljon ruokaa?

Pitää vissiin sitä ruutukokkia sitten vähän sillä silmällä katsastaa :)

Mulla on köksä todistuksessa nro 5...eli olin aikalailla kerran puolessa vuodessa paikalla :snotty:

Äiti teki paljon ruokaa, mutta kun mä asuin lastenkodissa, niin en päässyt sitä ruoanlaittoa näkemään. Meillä keittäjä teki pöperöt päivällä, kun en ollut paikalla.

Itse suurustan perussianlihakastikkeen ruisjauhoilla. Tulee tosi hyvää, täyteläisen makuista. Siis sipulit kuullotetaan, lihat perään ruskistumaan, reilusti ruisjauhoja pannuun, vettä, suolaa, maustepippuria. Se siinä. Kaveriksi perunaa ja puolukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Mä oon joskus tehny ruiskääretorttua. Voin ettiä sen ohjeen jos haluat, se käsin kirjoitettuna..

Kiitos, mutta meillä ei kääretortut maistu...tai siis mulle maistuu kyllä hyvinkin :p mutta taapero ei syö vielä makeaa, eikä vanhin syö lainkaan hilloja. Mies nyt on muuten vaan kaikkea makeaa vastaan ja jos teen semmoisen tortun, niin joudun (saan) syömään sen yksin. Ja sitten taas perse leviää :laugh:

Yhteistyössä