Kermit

  • Viestiketjun aloittaja Papu75*
  • Ensimmäinen viesti
Sari_80
Harmi outik, että päädyit tänne. Tervetuloa kuitenkin joukkoomme.

Uskaltaisin jopa väittää, ettei kohdallasi olisi tarvetta odottaa yksiä luomumenkkoja ennen seuraavaa yritystä. Lähinnä lääkärit neuvovat kaavinnan kokeneille (esim. minulle), että odottaisi yhden kierron välissä, koska kyseinen toimenpide on rankka kohdulle, joka siksi tarvitsisi hieman lisäaikaa ennen uutta yritystä. Koska sinun tapauksessasi keskenmeno on ollut spontaani ja kaikki on ultran mukaan tullut jo ulos, niin sinuna en miettisi mitään taukoa!

Veriryhmäkeskusteluun en osaa kommentoida. En ole törmännyt ko. asiaan. En tiedä, mutta onko sinulla tietoa, saattaisiko tuo kysta vaikeuttaa raskautta?
 
Unelmoija78
Voi harmi Outik etta sinakin tanne meidan joukkoon tupsahdit. Voimia sinulle uuteen yritykseen ja keskenmenon jalkeiseen tunne myrskyyn. Taalta todellakin loytyy aivan ihana tukijoukko, itse ainakin sain todella paljon taalta tukea ja tanne purettua.
Sen verran tuosta uudesta yrityksesta etta minulle laakari sanoi etta kaavinnan jalkeen tulisi odotella ainakin yhdet menkat kuten Sari sanoikin etta kohtu palautuu, mutta spontaanin keskenmenon jalkeen voi heti lahtea uuteen yritykseen kunhan on vuoto aivan taysin loppunut etta ei tule kohtu tulehdusta!
Halaukset kaikille haleja tarvitseville ja plussa puuuuuuh jokaiselle!
Unelmoija joka yrittaa taman kierron ottaa rennosti...katotaan kauan kestaa mimmin rento fiilis ;)
 
outik
Sari, en tajunnut siitä kystasta edes kysellä mitään lääkäriltä, kun olin niin kiukkuinen. Mutta menen toukokuussa uudelleen ultraan, jotta nähdään onko se kysta edelleen siellä. Lääkäri sanoin vain että joskus niitä tulee raskauden aikana ja sitten häviää itsekseen.

Juu, eiköhän me tästä uuteen yritykseen heti vuodon loputtua pyritä. Oikeastaan se vuoto on tainnut jo loppua, mutta josko tässä hetkisen vielä odottelisi... En vaan tiedä miten bongaisin oviksen tästä ensimmäisestä kierrosta, kun oireet mulla on aina aika vähäiset ja nyt ei sitten ole hajuakaan missä kohdassa kiertoa mennään. Joten yritetään nyt sitten summassa ja odotellaan niitä menkkoja, joita ei toivottavasti tule :)

Kyllä tässä tää "perusmieliala" on ihan ok jo, kun en jää suuremmin ajattelemaan asiaa, päivät menee omalla painollaan. Mutta aina välillä jostain se km pulpahtaa mieleen ja väkisinkin silmät kostuu. Mulla on ollu tapana kirjottaa päiväkirjaa aika usein, mutta nyt en oo pystyny sitä kaivamaan laatikosta. Ei jaksais niitä ajatuksia enää vatvoa siihen, vaikka toisaalta se varmaan tekis hyvääkin. Oonhan mä kyllä jo aika paljon vuodattanut tänne Elleihin...

Äh, pakko jatkaa töitä taas, jotta pääsee neljältä kotiin.
 
3keskenmenon nainen
en löydä positiivisuutta-olen uusi ja en tiedä mitä tekisin.olen kihloissa ihanan miehen kanssa,ja ensimmäinen km kun tuli,olinsurun murtama..mutta kun sitten kolmas ,se viimeisin;olen kulkenut pimeässä enkä tunne olevani nainen.kaksi ystävää on äitejä ja juuri näimme kaupungilla heidät.yritin parhaani mukaan jutella ja mm.vauvajuttujahymyssä suin.Sitten yhtäkkiä alkoi kyyneleet virtaamaan ja ryntäsin pois sanomatta mitään.milloin tämä tyhjä tunne joka kirpaisee tuskaisesti kun näen onnelliset äidit.miksi en voi iloita vaikka ystävieni puolesta?kun viime km:stä on jo 4kk.mieheni yrittää ymmärtää ja kärsii itsekkin-mutta kun hanat ei meinaa tyrehtyä.
tunnen itseni huonoksi ihmiseksi,että minulta otetaan pois .....kuin ei olisi oikeutta lisääntyä.olen 28 vuotias nainen ja tämä on vienyt itsetunnon ja tilalle itseinhon.Miten tästä voi selvitä
Anteeksi tällainen ruikutus.kiitos et.kät.
 
ÄssÄ!
3 keskenmenon nainen:
Ensinnäkin olen niin pahoillani teidän puolesta... välillä elämän epäreiluus vetää niin sanattomaksi =(

Olen kuitenkin puolestasi iloinen, että löysit tiesi tähän ketjuun! =) Sillä vertaisen tuki on ihan korvaamatonta, km voi oikeasti ymmärtää vain sen kokenut.

Mulla on takana 2 km ensimmäinen isänpäivänä-06 ja toinen päivää ennen isänpäivää -08. Tunteet, jotka sisälläsi myllertä kuullostaa niin tutulta!

Muistathan että sinulla on oikeus tuntea surua ja vihaa, sillä tunteitaan ei voi kukaan säädellä. Eikä suru ole "vakio" toiset surevat pidempään ja suru saattaa tuntua tosi lamauttavalta. Surua ei voi vertailla, se on hyvin hlökohtainen asia.
Myös minulla suru ja viha kohdistui jopa parhaimpiin ystäviin, he olivat raskaana ja minä en... tunsin itseni hirviöksi... usein pyöri mielessä: miksi minulle kävi näin? mitä minä olen tehnyt niin väärin? Vaikka tiesin ihan varsin hyvin etten ole itse aiheuttanut keskenmenojani.

Se, miten km selviää. Siihen ei taida olla yhtä vastausta... Mulle tää kermit-ketju oli mulle ihan henkireikä sillon pahimpaan aikaan, tänne oli jotenkin helppo purkaa tunteitaan. Kun oli vastassa ihmisiä jotka tiesi miltä musta tuntui. Mulla on aina ollu tukena myös rakas mieheni, hänkin suri km ja otti koville. Se miehen kokema suru on kuitenkin erilaista, ei mies täysin voi ymmärtää miltä km kokeneesta puolisostaan tuntuu.

Toivon sinulle ja miehellesi kovasti voimia!

Vilkutukset kaikille muillekkin kermittärille! =O)

ÄssÄ
 
Hansu.
3 keskenmenon nainen: Voi ei, pahoitteluni. Alkoi ihan itkettää, kun luin tuon viestisi :( Mulla on ensimmäisestä keskenmenosta nyt tasan kuukausi ja elämä alkaa jo vähän voittaa, välillä. Mulla on kanssa ystävistä 5 raskaana ja meidän kaikkien piti saadat vauvat melkein samaan aikaan. Ainoa joka putosi joukosta olin minä ja vieläkin tuntuu niin pahalta ajatella niitä muita. Pitäisi olla onnellinen heidän puolestaan, mutta... en vain pysty. Siitä tulee syyllinen olo, vaikka meillä varmasti kaikki oikeus onkin tuntea niinkuin tunnemme... niinkuin Ässäkin mainitsi, meillä kaikilla oma tapamme surra. Mäkin yritin aluksi olla niinkuin ei mitään, mutta siitä kasautui kauhea itkukohtaus miehelle yksi ilta. Ja sen jälkeen mua itketti melkein päivittäin vähän väliä... enkä pystynyt puhua asiasta ilman, että kyyneleet oli silmissä. En tiedä lohduttaako se, että meitä on muitakin täällä.

Toisaalta jos jotain positiivista yrittää ajatella, niin pääset ainakin nyt tutkimuksiin, että mistä keskenmenosi johtuvat. Musta ainakin tuntui niin pahalta "synnyttää" 12 viikkoinen sikiöni vessanpönttöön saamatta tietää yhtään mikä siinä pikkuisessa oli vialla. Itseäni olen syyttänyt vaikka mistä... ja miettinyt miks ja miksi ja miksi. Toivottavasti sinä saat vastauksia ja asia tutkitaan kunnolla... ehkä se helpottaisi, en tiedä. Tieto lisää tuskaa, mutta ainakin asialle varmasti voidaan sitten tehdä jotain. Vaikka voihan olla, että kyseessä on vain huono tuurikin.. mistä näistä tietää. Mua ainakin pelottaa seuraava mahdollinen raskaus jo valmiiksi, niinkuin varmaan meitä kaikkia keskenmenon kokeneita. Pahoittelen todella, että olet joutunut kokemaan tämän jo kolme kertaa. En tiedä kuinka lohduttaisin... voimahalaukset minultakin sinulle ja miehellesi. Tänne olen minäkin ruikuttanut itsepuheluna muutamaan kertaan, välillä auttaa vain saada asiat ulos.

Jotain positiivista tähän loppuun. Mulla alkoi tänään kuukautiset tasan kuukausi keskenmenon jälkeen... uskalletaan jo miehen kanssa yrittää uudelleen..
 
Eemi
Voi sentään... Tunnistaa sitä itsensä niin hyvin 3 keskenmenon naisen tekstistä, että palautui itsellekin sama fiilis päälle. Tuo, ettei kykene oikein kohtaamaan äitejä/odottajia - se on niin tosi ja hirveä tunne. Ja se syyllisyys siitä, ettei pysty iloitsemaan muiden puolesta...

Se on hyvin ymmärrettävää, mutta tuntuu vain itsetsäkin niin pahalta ja väärältä. Mä olen pitkään ollut tosi katkerakin kaikille, joilta raskaus onnistuu... Vieläkin ajattelen, että jos mekin oltaisiin onnistuttu raskaudessa heti, mulla olisi jo 7 kk ikäinen vauva. Mutta näin ei käynyt, ja osaltaan olen jo hyväksynyt sen, kun hyviäkin asioita on sittemmin tapahtunut.

Lohdutukseksi voin todeta - jos se nyt tässä tilanteessa lainkaan lohduttaa - että useidenkin keskenmenojen jälkeen raskaus yleensä onnistuu ennen pitkää. Jos pääsette tutkimuksiin, niin ainakin syy saattaa selvitä ja näin voitte saada apua. Vaatii vain suurta rohkeutta yrittää uutta raskautta, kun monta keskenmenoa on takanapäin.

Voimia toivottelee Eemi
 
Myy80
3 km nainen...olet tullut oikeaan paikkaan. Suosittelen tätä palstaa ja näitä ihania ihmisiä...älä ikinä ajattele olevasi ainoa, jolle näin käy. Tosin kolme keskenmenoa kuullostaa jo kohtuuttomalta...Mun mies sanoi mulle kerran, että meitä parhaita koetellaan. Älä luovuta...sulla on kuitenkin sellainen kultakimpale elämässäsi, jota ei kannata äästää karkuun. Vastoinkäymisten ei kannata antaa pilata kaikkea... Tunnistin oman ahdistuksen ja surun tekstistäsi... Tsemppiä kovasti ja jatka tänne kirjottelua... äläkä turhaan pode syyllisyyttä siitä, ettet jaksa tuntea onnea toisten puolesta heti... Aivan samanlaisia tunteita on meillä muillakin ja se hävettää ainakin mua...mutta olemme vain ihmisiä.

Myy, tuolta haaveilijoista...
 
Eemi
Juup, täällä mennään 17. viikolla tällä hetkellä. Hyvin menee muuten, mutta liikkeitä en kyllä tunnista. No, se kai on normaalia...

Raskauduin km:n jälkeen ekasta oikeasta kierrosta eli ekojen menkkojen jälkeen. Ekaa km:aa ennen yritystä oli vuosi, joten nyt tuntuu jo tosi onnekkaalta, että tänne asti ollaan päästy. Toivotaan, että tuuri jaksaa kestää vieläkin. :)

Eemi toivottelee hyviä tuulia!
 
outik
3 km nainen: Pahoitteluni tilanteestasi. Itsekin reilu viikko sitten km:n kokeneena, tunnistan noita ajatuksia, vaikka yritän vielä pitää positiivista asennetta yllä. Mulla km oli ensimmäinen, mutta kun yritystä on takana jo yli vuosi, niin se tipauttaa tosi pahasti maan pinnalle. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kolmen vastaavan tilanteen jälkeen :/ En voi muuta kuin toivottaa jaksamista sinulle, toivottavasti tämä tuleva kevät piristää mieltäsi.
 
haavelapsesta-76
Tulin vain kertomaan, että haave romahti jälleen kerran. Tällä kertaa oikein hyvin edennyt raskaus olikin väärässä paikassa eli kohdunulkoinen. Tämän seurauksena poistettiin munajohdin ja toinenkin (vialliseksi todettu) suljettiin lopullisesti. Jäjellä ei ole siis enää toivoakaan, ei tärppipäivien laskemista, ei ovisten tikutusta, ei haaveilua, ei mitään...
 
Katsu*
Pahoitteluni kolmen keskenmenon naiselle ja haavelapsesta -76:lle.Paljon voimia teille.

Ei meillekään tullut vieläkään sitä plussaa.Kiertokin oli taas jotain ihan muuta kuin mitä edellinen.Se on aina korkeintaan pari-kolme kertaa se 30 päivää ja sitten taas jotain muuta.Tuntuu niin turhauttavalta välillä tämä homma....
 
Hansu.
Voi ei, täällä on nyt vain näitä inhottavia uutisia... Outikille tervetuloa tänne meidän muiden onnettomien joukkoon ja Katsulle pahoittelut ettei tärpännyt:( Isot pahoittelut sinulle haavelapsesta. En tiedä miten lohduttaisin edes, tuntuu nämä omat ongelmat ja elämän inhottavuudet pieniltä sinun tilanteeseen verrattuna :( Kaipa aika parantaa ja onhan aina adoptio vaihtoehtona, vaikka ei se tietenkään ole ihan sama asia. Toivottavasti saat asiat käsiteltyä mielessäsi ja löydät jotain muuta positiivista elämästäsi..

Mäkin tulin tänne vain valittamaan taas. Meillä alkaa olla suhde siinä pisteessä, että vauvantekopuuhat täytyy varmasti jättää vähäksi aikaa. Viikonloppuna tunteet taas purkautuivat ja siitä tuli ihan käsirysy. Syytin miestäni keskenmenosta, hänen entisistä elämäntavoistaan ym. Siinä lensi puhelimet, lasit ja muut seinään. Tuntuu, että tämä on ollut meille liikaa eikä olla juteltu asiasta kuitenkaan kunnolla. Miten voi jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, joka saa niin raivon valtaan, että ei enää sanata riitä. Ja miten tälläisestä voi päästä yli... onko kenelläkään muulla ollut tämmöisiä ongelmia?

Toisaalta tuntuisi pahalta lopettaa suhde tähän, kun ollaan käyty niin paljon yhdessä läpi. Tämä keskenmeno ei ole meidän suhteen ainoa inhottava pettymys ja vastoinkäyminen. On niin paska olla ja masentaa... koko tulevaisuus näyttää jotenkin ihan tyhjältä, ei mitään päämäärää eikä tämä lamatunnelma täällä töissä sitä kyllä yhtään helpota.

Nyt olisi kohta juuri oikea aika laittaa taas yritys käyntiin, mutta ei ole kyllä intoa. anteeksi tämä masentava valitus taas...
 
Eemi
Tulin taas esittämään kollektiivipahoittelut kaikista huonoista uutisista.

Mutta Hansulle erityisesti piti kommentoimani: meillä nyt ei varsinaisesti asiasta riidelty (siis mä riitelin yksinäni, mies oli hiljaa)... Mutta huomasin, että me ajateltiin asiasta täysin eri tavalla, ja mäkin syyttelin vuoroin itseäni, vuoroin miestä. Km:n jälkeen heti en pystynyt asiasta järkevästi keskustelemaan lainkaan, joten vähintään kuukausi siinä meni, että saatiin asiasta puhuttua edes jotenkin. Mun mies sanoikin sitten jälkeenpäin, ettei hän pystynyt lainkaan samaistumaan siihen suruun, katkeruuteen ja muuhun, mitä mä tunsin. Hänelle vaikeinta oli juuri se mun olotila, kun ei hänestä ollut siinä lohduttajaksi.

Mutta vaikeita nuo asiat on aina. Ja siinä vaan täytyy odottaa siihen asti, kunnes itsellä on sellainen olo, että pystyy suht rauhallisesti puhumaan asiasta. Eli aika auttaa, ainakin jonkin verran.
 
Vilukisu
Voi ei Haave lapsesta. Tosi surullista ja olen kovin pahoillani puolestasi. En muista olenko lukenut tilanteestasi ennen, mutta tuntuu aika rankoille tuollaiset toimenpiteet... Eikö ollut mahdollista ottaa munasoluja talteen mahdollista keinohedelmöitystä varten tms? Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta en tosiaan muista taustaasi ja en tiedä näistä asioista sen enempää.. Tuntuu vaan tosi pahalle puolestasi. Koita jaksaa...

Hansu: Toivottavasti viittasit käsirysyllä tuohon tavaroiden paiskomiseen yms, etkä siihen että miehesi olisi käynyt sinuun käsiksi (tai toisinpäin)? Isotkin riidat on mahdollista selvittää, mutta jos väkivalta on ongelmien ratkaisukeino, en siihen tilanteeseen lasta soisi. Todennäköisesti tarkoitit kuitenkin vain megalomaanista riitaa, ja niistä sitten kokemusta löytyykin, etenkin exän kanssa.. :(

En sinun(kaan) taustaasi tiedä/muista, mutta aika rankalle tuntuu että syytit miestäsi km:sta??? Tuntuu vähän surulliselle, koska varmaan miehesi suree keskenmenoa myös (jollain omalla tavallaan, mutta kuitenkin), ja en voisi keksiä kauheampaa jos vaikka mieheni olisi minua syyllistänyt km:sta aikoinaa. Näin käänteisesti ajateltuna.
Oma mieheni on puhumaton jörrikkä, ja hänen ratkaisunsa asian käsittelemiseksi oli, että km jälkeen ilmoitti ettei lapsia haluakaan. Ja sanoi myös ääneen ettei "tällaista" (=km) ainakaan halua enää ikinä kokea. (niinkuin kukaan haluaisi, kertaakaan) Tämä sitten taas on aiheuttanut erimielisyyttä välillemme, ja välillä on eroakin puntaroitu. Tällä hetkellä mennään vähän sellaisessa "kun-ongelmista-ei-puhu-niitä-ei-ole" tilanteessa... Pitää kai se kissa taas joskus pöydälle nostaa, mutta nyt annan vaan asioiden mennä painollaan, annan pölyn laskeutua ja toivon "vahinkoa". (-hyi minua!!!!)

Toivottavasti saisitte keskusteluyhteyden kuntoon. Pitkästä parisuhteesta on tosiaan hankala lähteä. Syytä sekä jäädä että lähteä varmasti löytyy.. Pitäisi kai jaksaa ajatella niin pitkälle, etten minä ainakaan ole I-KI-NÄ kuullut vauva-arjen parantaneen riitaisan parin arkea, niin rankkaa se kaikessa ihanuudessaankin kuulema on...

Tsemppiä ja voimia kaikille näiden raskaiden asioiden parissa painiskeleville, ja positiivisempaa loppu vuotta!!!!!

 
Hansu.
Vilukisulle: niin meillä tosiaan kyllä meni jo ihan huitomisen asteelle tuo tappelu. Siis ei nyt lyöty toisiamme turpaan eikä mitään mustia silmiä tullut eikä muitakaan mustelmia. Mutta semmoista huutamista ja huitomista. Mun kaikki edelliset pitkät suhteet (ne kokonaiset kaksi kappaletta) on olleet miesten kanssa, jotka siis ei ole osanneet riidellä eivätkä kyllä puhuakaan mistään. Eikä sekään kyllä mukavaa ollut, kun kaikki asiat jäi keskustelematta ja siihenpä ne suhteet sitten onkin päättyneet. Mutta en siltikään pidä tätä nykyistäkään normaalina tai hyvänä asiana, joku kultainen keskitie täytyisi löytyä.

Meillä muuten mies ensin itki kun päästiin sieltä kätilön huoneesta pois, kun oltiin kuultu, että sikiö on kuollut. Illalla ei oikein puhuttu mitään, minä vain itkin taukoamatta eikä siinä tilanteessa olisi mikään lohduttanutkaan. Seuraavana päivänä mies katsoi hiljaa vierestä levottomana, kun kärvistelin tuskassa, kun ne lääkkeet alkoivat aiheuttaa hirveitä supistuksia kohdussa. Kun kerroin, että nyt se on sitten ohi ja sikiö meni vessanpönttöön, niin sitä ei kuulemma olisi saanut kertoa. Yksin olisi pitänyt mielellään koko juttu läpi käydä, siltä se ainakin näytti. Jos olisi kehdannut, olisi varmaan juossut pakoon koko tilannetta...

Ja ensimmäisen kerran kuulin mieheni puhuvan asiasta puolituntemattomalle ystävän miehelle baaritiskillä, että ei enää halua edes yrittää, että ei ainakaan tuollaista enää halua kokea. Kiva. Hyvähän sekin on kun itsellä on jo yksi lapsi.

Kaduttaa kyllä kauheasti, että aloin sillälailla syyttämään siitä keskenmenosta. Mietin kanssa jälkeenpäin jos asia olisi ollut toisinpäin, niin olisin varmasti loukkaantunut ihan hirveästi. Ja monien vuosien takaisten vaikeiden ja inhottavien juttujen vetäminen siihen samaan oli kanssa tosi inhottavasti tehty. Ja olen kyllä pyytänyt anteeksi sitä + että tiedän kyllä, ettei me kumpikaan sitä keskenmenoa olla aiheutettu. Oli se hematooma kohdussa ym. ja sillehän ei mitään voi. Tosin siitäkään ei ole varmaa aiheuttiko se sen keskenmenon vai toisinpäin, mutta kuitenkin.

Mulla oli kanssa semmoinen antaa vahingon tapahtua olo vielä ennen tätä riitaa.. nyt joutuu kyllä sen unohtaa. Tosin eipä meillä kyllä seksielämäkään ole mitään kauhean aktiviista tai mukavaa ollut viime aikoina. Sellaista väkisin vääntämistä sekin. On kuitenkin helpottavaa kuulla, että muillakin on ollut vaikeaa tämän jälkeen. Olisi kai enemmänkin epänormaalia jos ei mitään ongelmia tulisi.

Toivottavasti teillä Vilukisu se tuleva vauva sitten korjaa tilanteen, sehän mahdollisuus varmasti on jos teillä ei mitään tälläisiä myrskyjä ole muuten. Ja miehesikin varmasti ajattelee paljon asiaa ja käy sitä läpi, muttei hänellä vain ole meidän naisten tarvetta pälättää ja analysoida kaikkea sataan kertaan :) Ja ensireaktio on varmasti monella juuri se, että ei ainakaan toista kertaa. Kyllä se mullakin kävi mielessä, että ei enää ikinä.

Onneksi kesä on tulossa, edes jotain positiivista ja kiitokset taas kerran avusta ja "kuuntelemisesta". Onneksi on tämmöinenkin mahdollista, menee vähän kuin terapiasta.
 
vilukisu
Tsemppiä vaan Hansu sinulle. Isojen asioiden kanssahan täällä painiskellaan, ketkä ollaan tähän ketjuun haluamattamme päätyneet.

Tuo on tosiaan aika kurjaa kuultavaa ettei enää haluta edes yrittää km pelossa. Toisaalta ainakin mun miehen tapauksessa se liittyy siihen ettei kestä nähdä mua niin huonona, ja tavallaanhan se on välittämistä. Vaikka se ei sille aina tunnukaan näin vauvakuumeisen vinkkelistä...

Juttelin vähän aikaa sitten erään kaverimiehen kanssa. Hän oli sitä mieltä että miehille tulee useammin "lapsikuume" kuin vauvakuume. Siis haaveilevat siitä vähän isommasta lapsesta jonka kanssa voi tehdä kaikkea mukavaa, eivät osaa niinkään haaveilla siitä ihanasta tuhisevasta nyytistä joka vain nukkuu, syö ja kakkii... Tietty ei voi yleistää tätäkään, mutta ainakin omalla ukolla varmaan on ollut just tää tilanne. Ei osaa oikein suhtautua jos joku tyrkkää sille pikku vauvan syliin, ja yökkii kakkavaipat nähdessään/haistaessaan. Mutta sit +2 vuotiaitten kanssa leikkii jo ihan kympillä, ja kuskaa kummipenskojaan ympäri kyliä ja on aivan ihana niiden seurassa... <3

Tsemppiä taas vaan kaikille täällä, toivotaan parasta meille kaikille!
 
Eemi
Hansu: mun mies on myös puhunut km:sta enemmän omille kavereilleen kuin minulle... Ja varmaan saanut sieltä itselleen ihan erilailla tukea, kuin mitä multa. Mä olin/olen niin omien tunteideni varassa, ettei musta ole hänelle tueksi - ja sama toisinpäin. Jollain lailla se ensi alkuun loukkasi mua, mutta tajusin, että sitä samaahan mä itse teen täällä palstalla. Eli puran omaa pahaa oloani muille kuin miehelle.

Riitely vain on niin kamalaa, koska asia loukkaa molempia hirveästi, eikä ole kenenkään vika. Parasta olisi saada keskusteluyhteys kuntoon, ja todennäköisesti se uusi yrityskin sen jälkeen taas tulee ajankohtaiseksi. Mun osalta yritys oli tosi väkinäistä km:n jälkeen, ei kiinnostanut yhtään enkä uskonut tärppiin lainkaan. Ja jos nyt haluatte tietää, niin kertaakaan plussauksen jälkeen seksiä ei olla harrastettu. Molemmilla meni täysin maku siihen reilun vuoden pakkopullaan, etenkin km:n jälkeen.

Että sellaista täällä... Läheisyyttä kyllä muuten riittää ja parisuhde on taas tolallaan. :) Kun nyt vielä seksipuolenkin saisi uudestaan toimivaksi, kuten se oli ennen yrityksen alkua.

Mutta parempia fiiliksiä siis kaikille...
 
Eemi vielä
Vilukisulle: hei, mä olen varmaan sisäisesti mies! ;) Kun mulla on kans lapsikuume eikä vauvakuume... Tietty vauvatkin on ihania, mutta haaveilen siitä, kun oma lapsi on jutteleva leikki-ikäinen, ja sen kanssa voi tehdä kaikenlaista. Heh, varmaan oon aika maksuliininen persoona.
 
outik
Eemi, meillä kans tuo yrittämisen uudelleen aloitus käy tosi väkinäisesti. Tai eipä kai miehellä ole mitään sitä vastaan, mutta mua ei innosta yhtään. Pari kertaa tässä kuitenkin on jo puuhailtu, koska on "pakko", jos nyt km:n jälkeen kerta pitäisi olla helpompaa raskautua uudelleen. Tosiaan tuo reilun vuoden pakkopulla alkaa jo riittää ja mä toivon niiiin sitä uutta plussaa jo sen yrityksen loppumisenkin takia. Kamala oikeastaan sanoa noin, mutta minkäs teet.

Hansulle tsemppiä että saisitte parisuhteen ja keskusteluyhteyden kuntoon. Ei kuulosta mukavalta tilanteelta :/

Harmi että niinkin ihana asia kuin lapset, voi aiheuttaa näin paljon surua ja pahaa oloa, muodossa jos toisessakin.
 
haavelapsesta
Vilukisulle ja muillekin,

Meidän taustaa eli yritystä takana lähes kaksi vuotta. Tutkimuksissa kaikki todettu ok. Hoitoina kokeiltu muutamat inssit ja clomit. Yhdestä inssi+clomi yhdistelmästä raskaus, joka päättyi keskenmenoon. Olimme jo menossa IVF:n, kun yllättäin raskauduin luomusti. Tämä raskaus sitten tosiaan kohdunulkoinen, mutta muutoin täysin viikkoja vastaava ja "elävä raskaus". Meidän lapsettomuustaustasta johtuen lääkärin kanta oli että viallinen (kun päästää kerran raskauden johtimeen, tuppaa menemään sinne uudestaan) munajohdin ja siellä oleva raskaus kannatti poistaa kokonaan. Ja puhuimme, että jos toinenkin näyttäisi leikkauksessa huonolta niin myös se suljettaisiin lopullisesti. No huonohan se toinenkin oli eli siitä löytyi sitten lisäksi endoa. Ja vaikka minulta poistettiin munajohtimet niin minulla on edelleen munasarjat :) Eli IVF on edelleen mahdollinen. Siihen sitten joskus....huoh....kunhan julkisella pääsee.

Hui, lueskelin kauhulla Hansun kirjoitusta. Ei kuulosta kyllä lainkaan hyvältä, eikö olisi syytä mennä keskustelemaan asiasta jonkin ammattiauttajan tai saman kokeneiden tms. kanssa? Niinhän sitä sanotaan että keskenmeno voi joko riistää puolisot erilleen tai entisestään syventää suhdetta. Ainakin itselle puhuminen puolisoni kanssa on ollut kaikki kaikessa tässä lapsettomuus- ja keskenmenoasioissa. Kyllä minunkin mieheni tahtoo hiukan padota näitä tuntojaan, mutta on kyllä oppinut niistä kertomaan. Minä taas itken ja raivoan, nauran ja rakastan...mitä milloinkin :) ja se kyllä helpottaa.
 
Myy80
Tuohon riitelyyn voisin minäkin mielipiteeni sanoa...meillä myös km jälkeen kerran, kun olimme viihteellä tilanne hieman kärjistyi...annoin lämärin miehelle (jota kadun kamalasti), mies siitä suuttui ja töni minua pari kertaa...oli aivan kamalaa.. Siis se homma karkasi ihan käsistä. Onneksi nyt menee hyvin, mutta silloin tuntui, että tästä ei tule mitään, ja meillä on ero edessä. Meilläkin nyt maaginen vuoden raja on rikottu ja yksi km koettu, niin ilkeät tunteet välillä nousee pintaan. Tsemppiä Hansulle! Voin niin kuvitella tilanteesi, kun kaikki on räjähtänyt. Mä olen joskus kova raivoaja ja siinä hetkessä tuntuu, että haluaisi luetella kaikki "totuudet" miehelle... Kauhean rumia asioita on tullut sanottua puolin ja toisin, mutta jotain myös opittu. Sen tajuan minäkin, että hyvää suhdetta ei kannata heittää kaivoon...tää vauvayritys/haaveilu vaan tekee ihmisistä joskus ihan sekopäitä...(ainakin musta :) )

Ja haavelapsesta..hymiöitä tekstissäsi...olet pikkuhiljaa parantumaan päin..olet oikealla tiellä...:)

Myy.
 
Hansu.
Kiitos kaikille kokemuksien jakamisesta, helpottavaa tietää että muillakin on ollut vähän saman tyylisiä tuntemuksia (varsinkin Myy, kiitos). Mä ainakin reagoin asioihin välillä tosi traagisesti, varsinkin jos ollaan tosiaan vielä siihen päälle viihteellä. Toisaalta mikäpä sitä on se oikea tapa reagoida asioihin, ei kai semmoista ole olemassa.

Meillä on tällä hetkellä semmoinen totaalinen klikki, mä en edes tiedä mistä aloittaisin puhumisen, kun on niin monta asiaa jotka painaa, on kesken ja ilman päämäärää. Mies heittelee kaikkia ideoita maan ja taivaan väliltä. Me ollaan reissattu paljon, asuttu yhdessä neljässä eri maassa ja nyt täytyisi taas johonkin lähteä. Pakoon ongelmia... eipä onnistu, sitä oon yrittänyt ennenkin. Mutta huomaa, että on mieskin aika hukassa. Kaipa sitä pitää harkita jonkinlaista ammattiapua. Mun ystävät ovat ainakin kehuneet, että sieltä saa toisenlaisen perspektiivin asioihin, kun juttelee ihmisen kanssa, jolla ei ole vielä mitään ennakkokäsitystä asioista tai minusta etukäteen.

Mutta tulin kyllä asiasta viidenteen tosi iloiseksi Haavelapsesta puolesta, kivaa että sulla nyt kuitenkin on toivoa vielä. Tunnistin siitä ensimmäisestä viestistäsi itseni, pettymysten hetkellä tulee niin epätoivoinen olo, että se purkautuu juuri tuollaisena ei mitään toivoa ja kaikki on pilalla.. vaikka itseasiassa se pienen pieni toivon pilkahdus on aina jossain siellä takana :)

Ja tosiaan... miten lapset voivatkin aiheuttaa näin paljon surua ja pettymystä. Toisaalta olen ajatellut niinkin, että jos (ja kun) joskus lapsen saan niin osaan kyllä arvostaa sitä monella tapaa enemmän.

Mutta nyt töihin, onkin mukava päivä tiedossa :)

Kiitos teille ihmiset kalliit avusta!!! ja halaukset.
 
haavelapsesta
Hienoa Hansu, sinunkin viestisi kuulosti paljon paremmalta :) Tosiaan mitään oikeaa tapaa reagoida näihin ikäviin asioihin ei varmasti ole, siinä olet oikeassa. Mutta väkivalta, edes pienissäkään määrin, ei kyllä kuulu asiaan mielestäni. Varmasti olette molemmat hukassa ja ammattiapua kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Ja Hansu, tosiaan epätoivon hetkillä kaikki tuntuu mahdottomalta ja toivottomalta. Vaikka meillä toivoa ivf:n avulla vielä onkin niin kyllä se järkyttää, kun se luomumahdollisuus on lopullisesti viety. Siinä on jopa koko naiseus koetuksella...viallinen ja rikkinäinen nainen :( Vaikkakin yritän sivuuttaa tämän tuntemuksen hyvin pikaiseen ja päinvastoin iloita siitä tiedosta että vika lapsettomuuteen löydettiin. Sillä läääkärin mukaan on hyvinkin todennäköistä että raskauksia on saattanut alkaa ennekin, mutta vialliset munajohtimeni ovat "hukanneet" ne.
 

Yhteistyössä