Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 29.4.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta päivää kamut:)

Joo, tuo työ on niinkuin aluksi kesäksi ja sitten syksyllä jatkuu silloin tällöin, kun on tarvetta, mutta ihan hyvä mulle, kun ajattelin syksyllä aloittaa tekemään opinnäytetyötä jo pois:)

Kyllä tää on niin turhauttavaa, nyt niistä täteistä ei taas kuulukkaan mitään... no tulis nyt sitten ihan rohkeesti vaan kylään, kun jo ovella kävi kurkkimassa:)
Joo, toi työ homma oli mulle kyllä kultaakin kalliimpi, muuten olisi ollut tulottomana koko kesän, kun opiskelija olen...

Jaahas, alkaa ilmat kylmenemään...plää... toivottavasti ei kauaa ole kylmempää!

Eikö ole sämpy tylsää kun jo viikkoa aikaisemmin joskus tuntuu jo siltä että jaahas, sieltähän ne taas kohta alkaa...Tulis kerta heitolla het ryminällä, eikä tuollaista ennakointia.

huh, huh. tänään olisi sitten koko päivä koulutehtävien tekoa, onneksi ei tarvitse yksin niitä väsätä, kun on paritöitä. tulee vaan kyllä höpötettyä puolet ajasta, kun on kaveri:)

Eilen innostuin sitten vaihtamaan järjestystä olohuoneeseen, ukko päivitteli että oon hieman hömppänä, kun just tuli vasta pari kuukautta täyteen kun muutettiin tänne ja taas piti laittaa uudelleen paikat järjestykseen. No hassua, mutta mua ainakin piristää tuo kummasti kun on taas vähän aikaa kaikki toisin:) Kaikki kamut jo vähän niinkun vitsailee, että miten se jaksat ja täytyy kattoa jos pimeessä tulee käymään ettei ole pian keittiönpöydällä istumassa, kun on kaikki ihan erilailla kuin ennen:)

Nooh, olen tälläinen hömppä;))

Kuinkas teillä muilla on kesä suunnitelmia?
Mulla olis tuota työtä, juhannusviikko olis vapaa ja sitten täytyyhän sitä mun päästä tytön ohella särkänniemessä käymään:) ja jos jossain muuallakin kävis:) sen verran kato olen lapsi:)
No mutta nyt kahvin tuoksu valtasi mielen. Täytyy mennä, kun jalat on jo keittiötä kohden, Bye!

Morom pitkästä aikaa.
Testasin hätäisenä plikkana mahdollisen raskautumiseni jo lauantaina, kun alkoi niin kovin viinihammasta kolottamaan.
Pah, negaahan se ja poks vaan pullo auki.
No, ei ole kyllä mitään tuntemuksiakaan mihinkään suuntaan.
No, tänään pitäisi sitten sen kuuluisan vieraan tulla tupaan.
Olen vähän taka-alalle jätellyt koko homman.
Masentuuhan sitä vähemmästäkin vanha ihminen.
Kun ei kerran enää idä!

Päivänjatkoo kaikille!
On tää vaan niin ihana aikaa noin kelin suhteen.

Onnea Anulle duunista!
Vai on Sämpykin asunut Jyväsjärvellä tai sen lähettyvillä. Moni on tässäkin ketjussa asunut joskus täällä seudulla.

Itse asiassa kävin jo viime syksynä yksityisellä tutkimuksissa kun epäilin, että onko kaikki hyvin kun vauvaa ei kuulu. Me on oltu ilman ehkäisyä 2005 vuoden alusta niin sanotusti sillä periaatteella, että tulee jos on tullakseen. Halusin jo luopua pillereistä kun niitä oli yli 10 vuotta tullut syötyä. Mitään ei kuulunut ja syyskuussa tilasin ensimmäiset ovistikut ja aloin tikuttelemaan ja kun ei sittenkään parin kierron jälkeen mitään kuulunut niin menin yksityiselle ja se lääkäri suositteli meille inseminaation harkintaa marraskuussa (tietty tutkimuksia oli tehty ensin). Sanoi, että luomustikin onnistuu, mutta voi kestää kun mahkut raskautua meillä on pinemmät.
Sitten joulukuussa tulinkin raskaaksi, mutta päättyi keskenmenoon. Yksityislääkäri sanoi, että kun kuitenkin tulin luomusti raskaaksi niin nyt voitais yrittää puoli vuotta ja jos ei onnaa niin sitten tehdään inseminaatio. Nyt taitaa olla km:n jälkeen 4 kierto menossa ja jos ei kohta asukkia kuulu niin menen sitten keskustelemaan lääkärin kanssa inseminaatiosta. Yksityinen oli kyllä mulle heti valmis tutkimusten jälkeen suosittelemaan inseminaation harkintaa, mutta julkisella puolen täällä pitää olla yrittänyt 1-2 vuotta ennen kuin antavat edes aikaa tutkimuksiin ja niihin pääsyä saa odottaa useita kuukausia.

Kyllä mullekin punkku maistuu, valkoviinistä en välitä, mutta punkkua juon enemmän kuin mielelläni.
Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Keskenmeno viime sunnuntaina, rv 11 + 1. Masennus valtava, piti jäädä sairaslomalle. Miten te muut olette tästä päässeet yli? Kauanko jälkivuoto kesti ja kauanko meni km:sta ennenkuin täti tuli kylään?

Pahoittelut Minnalle keskenmenosta!! Jaksamista!

Ajan kanssa siitä vaan pääsee yli, itsellä tuntuu, että nyt vasta alkaa olla kaikki ok, kun keskeytynyt keskenmeno huomattiin tammikuussa ultrassa. Sen jälkeen lääkkeellisen tyhjennyksen yritystä 4 viikkoa, jonka jälkeen kaavintaan... Joten siinä meni koko alkuvuosi.
Ekat kuukautiset tuli kaavinnasta 32 päivän päästä.

Nyt menossa vissiin toinen kierto kaavinnan jälkeen, tosin luulen, että viime kuukautiset oli vasta ne ""kunnon"" menkat kaavinnan jälkeen - ainakin oireet oli paljon voimakkaammat kuin normaalisti...

Minun kohdalla luonto hoiti hommansa, eli kaavintaa ei tarvittu, kohtu tyhjeni/tyhjenee itsestään. Oliskohan tämä jälkivuoto nopeammin ohi jos olisi kaavittu, vai onkohan parantumisen ja mahd. uuden yrityksen kannalta parempi näin... Aamuisin mietin, nousisinko laisinkaan... Entisestä liitosta on 10 ja 14 v tytöt, joiden takia on pakko nousta, ainakin vielä. Ikää alkaa painaa, masentaa uuden yrityksen kannalta.

Pahoittelut Minna keskenmenostasi. Olin itsekin vkon sairaslomalla ennen kuin palasin töihin km:n jälkeen. Mulla meni 5 vkoa km:sta tädin tuloon. Km vuotoa kesti ehkä n. 5 pvää. Nyt km:n jälkeen 4 kierto menossa, mutta taitaa olla virallisesti kolmas yrityskierto koska km:n jälkeen lääkäri suositteli odottamaan yhdet menkat ennen yritystä.
En osaa sanoa miten siitä pääsee yli koska jokainen kokee km:n varmaan eri tavalla, vaikka kaikille se on raskas ja ikävä kokemus. Minä ajattelin, että luonto hoiti pois kun ei olisi ollut sikiöllä kaikki hyvin.

Minna, pahoittelut keskenmenostasi. Yhdyn edellisiin kirjoittajiin ja totean, että ajan kanssa siitä ikävästä pääsee yli. Koskaan tämä kokemus ei kuitenkaan unohdu, eli meitä kaikkia seuraa enkelivauvan muisto läpi elämän... Olen sitä mieltä, että tuo luonnon oma tapa hoitaa keskenmeno on parempi kuin kaavinta. Kaavinnasta aiheutuu aina jonkinlaisia (pieniä) limakalvovaurioita, jotka voivat haitata uudelleen raskautumista... Voimia toipumiseen ja lohdutusta suureen suruusi!

Aurinkoista päivää kaikille,
toivoo Tiuhti

Hei kaikille!

Sain kesken menontoissa viikon torstaina ollessani viikoilla 10+1. Kokemus oli totisesti kamala enkä toivoisi sitä kenenkään kokevan (niin kuin ei varmasti kukaan täällä).
Tiputtelu alkoi saman viikon maanantaina ja keskiviikkona kävin lääkärillä, torstai päivän aikana alkio+ kaikki muu tuli pois ja perjantaina oli jälkitarkastus. Kaikki oli onneksi tullut pois joten kaavintaa ei tarvittu.
Minäkin sain viikon verran sairaslomaa ja vuotoa kesti n.10pv. (laskettu ensimmäisestä tiputtelusta saakka)

Niin kuin jo sanoin kokemus oli todella kamala ja edelleenkin mielessä päivittäin ja asiaa ajatellessa tippa vierähtää usein poskelle. Suurimpana lohduttajana minulla on ollut vuoden ja neljän kuukauden ikäinen tytön tyllerö, joka onkin saanunt viime aikoina todella paljon hellyyttä.

Jo alusta saakka (kun tein positiivisen testin) minulla oli todella epätodellinen olo koko raskaudesta. Missään vaiheessa oireita ei oikeastaan ollut mutta kun raskaus vain jatkui ja jatkuin niin asiaan kerkesi jo tottua ja alkoikin jo oikein osottaa kuinka vatsa alkaisi näkyä ja sitten ajankuluessa myös liikkeet tuntua mutta toisin vain kävi :(.

Aluksi olin vahvasti sitä mieltä että nyt saa jääsä yrittämiset joksikin aikaa että en halua hetkeen (lue, uskalla) tulla uudelleen raskaaksi mutta jo nyt ajatukset ovat muuttuneet ja haaveena olisi raskautua jälleen. Parasta kai kuitenkin odottaa yhdet oikeat menkat ennen kuin rupeaa yritys puuhiin mutta tuntuu niin turhauttavalta tämä odottelu että siihen vaiheeseen päästäisiin, kaikki oli jo ""valmiina"" mutta kun ei niin ei... eikun homma taas vain alusta. Anteeksi jos on sekavaa tekstiä Olisis niin paljon sanottavaa mutta kun ei löydä oikeita sanoja.

Minäkin olen yrittänyt ajatella tuota keskenmenoa siten että luonto on hoitanut viallisen alkion pois ja parempi nyt kuin että jotain tapahtuu sitten kun olisin ollut jo paljon pidemmällä ja kaikki olisi ollut paljon raskaanpaa.
Mielessä on toki käynyt monesti se että johtuiko kesken meno siitä että en ole ollut tarpeeksi huolellinen että olen nostellut jotain raskaita juttuja tai tehnyt jotain muuta mikä on aikaan saanut keksen menon. Mutta senkin tiedän etteivät itse syytökset auta enään tässä tilassa ja tuskinpa olen itse keskenmenoa aiheuttaa mutta kyllähän se mielessä käy.

Nyt tuli kyllä kovasti kirjoitusta joten koittakaa jaksaa lukea. Helpottaa valtavasti kirjoitella omia tuntemuksia jollekkin ja varsinkin saman kokeneille. Kyllähän minä olen miehellenikin asiasta tarinoinut mutta se ei ihan sama asia ole kun se ei kuiten ihan tarkalleen voi tietää että miltä tämä tuntuu vaikka kovasti tukena yrittääkin olla.

Minnalle ja Nupulle iso osanotto.
Pettymys ja menetys on valtava tuolla hetkellä.
Vaikka kuinka selittelisi itsellensä luonnon valinnalla tms. Voimia teille molemmille.
Aika vähän paikkaa, mutta kyllä tuosta jälki ihmiseen vaan jää.
Itsellä sama takana 01/06.
Ikää kanssa aikalailla.
Tuntuu että jokainen 'menetetty' kuukausi on liikaa.
Täti kun vaan jaksaa vierailla.
Tosin, ikävän vieraan piti saapua jo ti-ke eikä vieläkään näy.
Kellontarkka elimisöni luultavasti vaan sekoilee saatuaan liikaa valoa.
Lauantaina viinihampaan vuoksi hätiköity testi ainakin nega.
No aina on toivoa kun on elämää.
Vai miten sitä tavataan sanoa.

Mutta kelit on kummiskin hianot, jos nyt jotakin mukaviakin välillä juputtas!

Pahoittelut Minnalle ja Nupulle. Toipumiseen auttaa valitettavasti aika, joka kaikilta ottaa oman osansa. Tänne kirjoittelu voi helpata jonkin verran, ainakin itseäni auttoi. Jälkivuoto kesti minulle lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vajaan viikon ja ensimmäiset menkat alkoivat reilu viiden viikon päästä km:stä. Voimia ja jaksamista teille.

Anu, no tätisi kuuli sen, ettei vierailuaika ole vielä tällä vaan vasta ensi viikolla, joten siksi ei nyt vielä pidemmäksi aikaa tullutkaan :-) Joo urheiltu täällä ollaan, kun on niin hienot ilmat olleet. Eikä sillä, ei mua tädin vierailu haittaa nyt yhtään. Ilmat ovat olleet liian hienot tätistä murehtimiseen, vaikka pinkeät rinnat kyllä ajoittain vähän ärsyttää.

una, ai teillä oli jo ollut tutkimuksia ennen tätä km:ä, taitaa olla puoli vuotta aika yleinen aika yritellä luomusti km:n jälkeen. Sama sääntö pätee näemmä julkisellakin.

Katri, mitä haamulle kuuluu ja Lyyli, jospa ne tädit pysyisivät sittenkin poissa.

Lähdenkin tästä huomenna viikonlopun viettoon tuonne Etelä-Suomeen tätini luo, joten en käy täällä kahteen päivään. Hyvää viikonloppua ja illanjatkoa ellit :-)

Huomenta arvon leidit!

Nuppu, pahoittelut keskenmenosta ja voimia ja lohdutusta suureen suruunne!

Suuren suuret onnittelut Lyylille plussasta!

Tänään aamulla tehty testi näytti plussaa myös täällä =) Kaks tasavahvaa viivaa pamahti testiruutuun, voiko ihanammin päivä alkaa??
kyselee hämmentynyt mutta iloistakin iloisempi Tiuhti

Aurinkoista päivää kaikille!

Hurjasti onnea Lyyli!!

Näin se vaan kermittien porukkakin pienenee. Toivotaan kaikille muillekin pikaisia plussatuulia.

Pahoittelut niille, jotka juuri ovat km kokeneet, aika lieventää tuskaa.
Nimimerkki: Kolme km takanapäin ja neljäs raskaus meneillään, rv 9.

Sämpylle: Kuule, empä ole tohtinut vielä suunnitella toisen lapsen ajan kohtaa, kun joka päivä toivoo hartaasti tämän lapsen saantia ja että kaikki sujuisi hyvin. ; )

Mutta, kyllähän sille olisi mukava sitten kaveri olla, tosin jos kaikki menee hyvin, hän näyttää saavan samassa kuussa syntyvän serkun. Hih! Niin ja veljeni sai äskettäin tyttö vauvan vaimonsa kanssa. Siitä tulikin härkä eikä oinas. No ei sen väliä.
Tavasta en osaa vielä sanoa, millä pikkuisia meitin perheeseen saataisiin tublaten. Olisiko se luomusti, hoidoilla vai joku muu ...

Mutta pysytään nyt tässä hetkessä, koska tämäkään raskaus ei ole mikään itsestään selvyys; 8 vuoden yrityksen jälkeen.

Onnea Anulle työpaikan saannista!

Mukavaa viikonloppua kaikille! : )

Onnea Lyyli plussauutisista! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ihana kuulla, että täällä tapahtuu - lupaa hyvää meillekin, että se on mahdollista pian. Meilläkin eka uusi yritys meneillään ensimmäisen km:n jälkeen. Hyvä että päästiin mahdollisimman pian yrittämään uudelleen. Mulla on sellaiset epärealistiset toiveet saada uusi raskaus alulle tässä kierrossa...ma vois alkaa tikuttaa. Mä jo tilasinkin tikut. Toivotaan, että lisää plussauutisia saadaan tälle palstalle edes joltain meistä tai mieluiten kaikilta!
No nyt siivoamaan vaatekaappia - kun se projekti jäi eiliseltä kesken...

Hurjat onnittelut plussista Lyylille ja Tiuhtille!!!

Toivottavasti plussia tulee vielä lisää, esim mulle :))
Tosin ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan, joten tiedä siitä sitten... Tänään menossa kp 29/31-32 - aamulla testattu hätäisenä nega :(

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Hei typykät!

Ensinnäkin pahoittelut Nupulle ja Minnalle. Koittakaa jaksaa, ajan kanssa helpottaa, ihan varmasti! Minna, mulla todettiin tuulimuna marraskuun alussa. Sen jälkeen meni kierto todella sekaisin pariksi kuukaudeksi ja ensimmäisen kerran ehkä vasta helmikuussa (?) ajattelin, että raskautuminen voisi olla mahdollista. Vaikkei ehkäisyä käytettykään tuona aikana. Joten mulla meni kai kolme tai neljä kiertoa, kunnes raskauduin.

Ja onnittelut Lyylille ja Tiuhtille, mahtavaa!! Tiedän miltä tuntuu, sillä kahden haamun jälkeen sain minäkin sen ""oikean"" viivan siihen tikkuun tänään!! :) On kyllä nännit olleet sen verran kipeänä, että kyllä tuon jo tiesinkin.

Anulle myös onnittelut työpaikan johdosta!

Positiivisia auringonsäteitä kaikille teille!!
Katri

minulla todettiin tänään ultrassa tuulimuna rv 7+. takana jo viime syksynä km rv 6... tuntuu ettei sitä esikoistaan taida saada syliinsä ikinä... =(

lääkäri käski odotella rauhassa viikon pari, jos vuoto alkaisi itsestään... onko jollain tuulimuna tullut itsestään pois? millä viikolla? vai miten teillä on menetelty tuulimunan kanssa?

Isot kiitokset onnitteluista kaikille!

On vieläkin vähän epäuskoinen olo =) Aavistelin kyllä plussaa, kun oireita alkoi ilmaantua. Eli lämmöt on pysyneet 36,9-37,1 välillä joka aamu (norm. 36,4) ja lisäksi outo väsymys on painanut mua tällä viikolla.. Syykin on nyt sitten selvä =)

Minna, tää oli nyt viides yrityskierto km:n jälkeen, eli 10/05 oli km, jonka jälkeen odottelin ekaa vuotoa noin 6 vkon ajan. Siitä sitten yritys käyntiin ekojen menkkojen jälkeen ja nyt viimein saatiin odotettu tulos =).

Puhaltelen kaikille paljon plussatuulia, vaikuttaisivat olevan suotuisia tällä hetkellä ;) Mukavaa viikonloppua kaikille,
toivoo Tiuhti

Iltaa,

pahoittelut Niiskulle! Mulla alkoi tuulimuna itsestään vuotaa viikolla 8+. Siitä ultraan, koska vuoto loppui ja todettiin tuulimunaksi. Lääkkeillä sitten kiihdytettiin kohdun tyhjenemistä. Sain itse valita lääkkeellisen ja kaavinnan välillä.

Kohtu sitten tyhjeni itsekseen (ne isot hyytymät on inhottavia..). Mulla kesti vuoto pari viikkoa, jonka jälkeen odottelin ensimmäisiä kuukautisia viisi viikkoa... Olen kyllä kuullut, että monella kierto saattaa tasoittua hyvinkin nopeasti tuon jälkeen. Itse en muuten käynyt ollenkaan jälkitarkastuksessa jälkikäteen, vaikka sitä suositellaankin.

Tsemppiä vielä kerran kovasti, aika auttaa!!

Katri

Meni aiemmin Tiuhtit ja Tatit sekaisin.

Sylintäydeltä onnea siis Tiuhtille ihanista plussa tuloksista ja Tatille onnea odotukseen...

Ihana ilma täällä Tukholmassa ja mies vaan on töissä ja minä vaan istun täällä kotona...huoh...Huomenna lähetään Gotlantiin käväsemään. Jostain syystä oon ollu aika allapäin, kai ne on ne hormoonit jotka jyllää. Viimeksi meni kesken viikolla 5 ja nyt on oikeastaan taas se aika ja vaikka ei saisi liikaa miettiä niin ei sille mitään mahda että ajattelee mitenkähän tässä nyt käy...

Aurinkoista viikonloppua kaikille !