Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 29.4.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kauris, 24v. Etelä- Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05
Tiuhti, 29v. Turku, 12/05, km 10/05
sämpy, 30v, Satakunta, 07/04, km 12/05
Katri, 28v. Helsinki, 8/05, km 11/05
Tl80, 25v. Pohjanmaa, 1 lapsi 04/02, 2.yrit. 09/05, km 06/05
Maaria, 27v, Helsinki, 10/05, km 01/06
Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
una76 29v. Keski-Suomi, yrit. 09/05, km 01/06
Haidi, 30v. Itä-Suomi, poika-91, tyttö-94, tyttö-97, km 02/01, 05/03, 11/04
Mariia, 35 v. Tukholma, km 01/06
Annuska, 30+v., poika-02, km 02/95, 10/05, 01/06
Ninni75, 30 v, Lappi, 1 lapsi 07/98, km 02/05
Piippa, 34v, Satakunta, yrit.04/05, km 12/05, 01/06
Ekku , 33v, Tampere, kaksi poikaa 4v, km 03/06

Lisätkää tai poistakaa, jos joku puuttuu tai on jo päässyt tästä kermitit ketjusta pois.

Terveisiä täältä hrrr...niin kylmästä Tukholmasta.

Olin viime viikon Helsingissä työmatkalla ja siksi minusta ei ole oikein kuulunutkaan...

Ja arvatkaa mitä - koko viikon jännäsin enkä uskaltanut testiä tehdä ja kun tätejä ei alkanut kylään kuulua niin aloin aavistella että mukavasti tuotti tulosta se pääsiäis siivoilu.

Tikussa oli tänään kaksi punaista viivaa !!! Iiikk!!! Ihanaa !!! Yllättävän äkkiä tässä nyt sitten kaikki kävi, heti eka kierrosta raskaaksi. Greippimehua en jaksanut juoda mutta sitä enemmän tuli punkkua maisteltua, sanovat sitä terveelliseksi...

Nyt on ihan utopistinen olo, ei tätä tahdo todeksi uskoa. Oireitakaan ei oikein mitään muita ole kuin jatkuva jano ja hulluna palelee kokoajan.

Nyt vaan pitää normalisoitua tämän asian kanssa eikä hössöttää turhia niin luulisin että kaikki sujuu niinkuin pitääkin. Välillä tästä raskautumisesta todellakin tekee vähän liian ison asian - ei tämä 9 kuukautta voi niin hirveän kontrollitarkkaa kokoajan olla. Täytyy vaan jatkaa elämää niinkuin ennenkin.

Ajatelkaa mulle voi sittenkin tulla se joulupaketti, vaikkakin kaikella todennäköisyydellä tammikuun puolelle menee...

Plussatuulia kaikille !!!!

Hei kaikille!

Onnea, Mariia sylin täydeltä!!

Itselläni oli tänä aamuna jo ensimmäinen lääkäri/ultra. Jännitti aivan mielettömästi. No, siellähän se porskutti oikean mittaisena; 7.3 mm, mikäli ymmärsin äitiyskortista oikein ja vastasi viikoja. Sydän löi jo vimmatusti. Saatiin asukista pieni kuvakin.

Viikonloppuna minulla tuli tosin muutama veriviiru paperille Wc käynnillä ja nyt sitten taas kun ronkittiin. En jaksaisi alkaa murehtimaan, mutta lääkäri antoi varmuuden vuoksi uuden ajan parin vk päähän, ennenkuin otan neuvolaan yhteyttä.

Täytyy vaan toivoa, että niistä teidän tarrasukista olisi nyt apua.

Tervehdys naiset!

ja hyvää vapun jälkeistä alkanutta viikkoa!

Laitoin tatti sinulle sähkäriä jo, mutta laitan vielä tähänkin että toivon sydämeni pohjasta että se ihana pikkuinen elämän alku jaksaa porhaltaa siellä masussa ja että ne tarrasukat pitää!
Elä huoli pienistä tihru vuodoista..
Itselläni tuli kun tyttöä odotin niin oikein kunnolla verta sänkytouhujen jälkeen ja tosiaan siitä määrästä luulin että se oli menoa silloin, mutta nyt kuitenkin tämä pieni tytön tyllerö touhuaa tohkeissaan tuolla huoneessaan!

Sämpy: Hyvä kun et jätä mua tänne;) En ihan muista tarkalleen mittee sie mulle skriivasit tuonne edelliseen ketjuun, mutta jotakin tähän liittyvää mitteen mie sulle kuule nyt kirjoitan:))
Niin elikkäs, kauan ollaan odotellu tuota kakkosta.. Mut ollaan tutkittu, mutta miestä ei.. Lekuri vaan sanoi tuossa hieman aikaa sitten että kun on tärpännyt syksystä, niin kannattaa vielä odotella tuon kesän ylitse, ennen kuin lähdettäs asiaa eteenpäin viemään. Itse ovuloin ihan normaalisti, kierrot on tasaiset...
Mutta kauan ollaan ootettu mekin..
En tiedä sitten, no kolme vuotta tuli nyt täyteen vauva yrittämistä.. ehkä se onkin ollut liian yrittämistä koko touhu, mutta ajateltiin tässä hiemana vauhtia hillitä ja kokeilla tuon kesän ihan rauhallista yrittämistä;)) eli yritän vähän vähempi ajatella koko aikaa tuota kyseistä touhua:)) heh, no ei sitä touhua mutta vauva asioita kuiteskin.
Taitaa olla kevät saapunut rintoihin;)
Nyt on vähän sellainen hälläväliä kausi... kesällä täytyy sitten keksiä kaikkea kivaa jos tuota mahaa ei saa kasvamaan muuten kuin ruualla:)
Kuinkas sulla, sämpy? Ajattelitko ottaa saman tyylin?

Mites tiuhtilla, kuinka menee? Millainen tyyli sinulle on näin kesää kohden?
Ja kuinkas muut? Pistetäänpäs taas tää ketju nyt aktiiviseksi, ja poristaan ihan muitakin juttuja... tää ainakin on musta kivaa höpötellä teidän kanssa:)
(oonkohan sitten jotenkin muista poikkeava yksilö;)~ )
No joo, lähden nyt täältä riehumasta, pitäs kouluhommiin tämä energia kohdistaa.

Mutta kaikille hyvvää alakanutta viikkoa!

Iltapäivää kaikille,

Hyvä Anu, olen tismalleen samaa mieltä siitä, että ei anneta tämän ketjun kuolla ja kuihtua! Tänne on niiin kiva aina tulla lueskelemaan muiden kuulumisia ja jakaa niitä omia suruja ja ilon aiheita! Olette kaikki kuin vanhoja ja hyviä ystäviä! Kiitos, että olette olemassa!!!

Kyselit Anu vauvataktiikasta =) Mulla on ollut tässä kierrossa vähän sellainen hälläväliä meininki, eli vauvahaaveilu on väistynyt hiukan taka-alalle. Opiskelut ja työt ahmaisee niin ison ajasta, ettei yksinkertaisesti oo aikaa istua ja murehtia raskautumista! Sen verran kuitenkin teen, et aamulämpöjä mittailen. Siitä on tullut jo tapa ja sen avulla pystyy kyllä kertomaan lähestyvän tädin jo ennenkuin huivin nurkkaa näkyy =) Samoin tietty oviksen ajoitus onnistuu, jos niin tahtoo...
Tällä viikolla täti ois odotettavissa tuossa viikon lopun tietämillä. Ihme olis jos ei tulis, koska kuten sanoin vauvapuuhat ei oo näytelly suurta osaa tässä kierrossa..

Tatti, lähetän sulle vielä ekstra-annoksen tarrasukkia, jotta pieni jaksaa pysytellä mukana loppuun saakka! Peukut on pystyssä!
Mukavaa päivän jatkoa kaikille,
toivoopi Tiuhti

Niin siitä siivousasusta...Ei nyt ihan ilkosillaan mutta hieman vähemmissä vaatteissa.

Kannattaa tosiaan ottaa rauhallisesti näitten vauvahaaveitten kanssa ja antaa miehenkin välillä levätä. Näin ainakin meillä kävi kun pidettiin parin viikon paussi niin kerkis idut kypsyä sen verran että kun aika tuli niin tuli myös tulosta. Mulla ei kyllä se ovulaatio aika pitänyt paikkaansa ainakaan näin laskennallisesti, koska tiedän että meni ainakin kuukautisten alusta 21 päivää ennenkuin mitään touhuttiin. Eli kun luulin että ovulaatio olisi ollut 14 päivän jälkeen niin se kai sitten olikin 21 päivän jälkeen. Ainakin tulosta tuli.

Onnekasta yritystä kaikille !

Tatti: mäkin kävin tänään hyvinkäällä ultrassa, mulla tuli ruskeehtavaa meininkiä värkistä aamulla, pelkäsin tietysti pahinta. Sydän sykki, ja kaikki oli hyvin, ainakin vielä, mutta kyllä hirvittää, tekisi mieli laukata kaiken aikaa vessassa. Pidelkäähän peukkuja että selviän pelkällä säikähdyksellä.. T.sanna 8+6

Paljon onnea Mariia!!!
Toivottavasti täältä muut tullaan perässä...

Vaikka, kuten jo aiemmin sanoin, että yritän pitää vähän enemmän järkeä mukana tässä vauvailussa kuin viime kierrossa. Vaikkakin ovis taisi olla viime viikolla - loppuviikosta.
Mutta ainakin nyt yritän ottaa rauhassa näiden ""mukaoireiden"" yms kanssa - saa sitten nähdä miten parin viikon päästä olen, mutta ainakin yritän :)

Toivottavasti tatilla, Sannalla ja nyt Mariiallakin menee koko 9 kuukautta hyvin!!!

Moron ladyt,
Olipa mukavaa käydä lukemassa täällä ensinnäkin upeita plussauutisia Mariialta ja toiseksi hienoja ultrakuulumisia tatilta ja Sannalta. Täällä pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä edelleen ja lähetetään virtuaalitarraa roppakaupalla, että kaikki menee jatkossakin hyvin.

Mukavaa oli muutenkin lueskella juttuja täältä, näyttäisi nyt kirjoittelu vähän piristyneen. Täytyy sitä itsekin kantaa kortensa kekoon.

Kiva kuulla 'yritystarinasi' anu. Aika jännä juttu, ettei teillä ole miestä tutkittu. Siinä kun selviäisi aika pienellä vaivalla, mutta kaipa ne ajattelee, että kun on yksi lapsi ennestään, niin mitään vikaa ei ole. Meillähän oli niin, että multa leikattiin myoma kohdusta, jonka jälkeen ruvettiin heti yrittämään. n. vuoden kuluttua leikkauksesta rupesimme ihmettelemään, kun ei lasta kuulu. Kävin yksityisellä tuolloin ja lääkäri sanoi, että odotetaan nyt ensi muutama kuukausi ja sen jälkeen taas piti odottaa kesän yli jne. No sitten syksyllä kohdusta oli taas löytyvinään jotain ja jouduin tähystykseen, mikä tehtiin julkisella puolella. Siellä ne sitten kysyivät, että haluanko mä myös apua tähän lapsettomuuteen ja sen jälkeen asiat ovat lähteneet rullaamaan hyvin. Kun kävin ensimmäisessä sairaalakäynnillä hakemassa aikaa tähystykseen, niin mies sai lähetteen simppanäytteeseen, missä osoittautui olevan vähänlaisesti hyvälaatuisia siittiöitä. Siitä ne lapsettomuustutkimukset olisivat alkaneet, mutta sitten raskauduinkin, joka valitettavasti osoittautui tuulimunaksi. Raskauden jälkeen yritetään puoli vuotta, kunnes jatketaan tutkimuksia.

On mullakin vähän hälläväliä fiilis mitä pidemmälle kesää kohden mennään. Nyt on niin paljon tekemistä, niin ettei näitä vauva-asioita ehdi ajattelemaan. Sentään muistan laskea kiertopäiviä :-)

Hyvää illanjatkoa kaikille!

Joo, me täällä Sanna, tatti ja Mariia pidetään teille peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin!
Kyllähän se varmasti säikäyttää, kun vuotoa hieman tulee, mutta eikös se ole ihan normaalia alkuraskauksissa? Vai?
Toivotaan että kaikki on tatilla ja Sannalla ihan ok!

Joo, mekin ajateltiin sämpy tässä odottella se puolisen vuotta, kun ekaks kesti se ekojen kuukautisten tulo keskenmenon jälkeen niin kauan, ettei sitä voi laskeakkaan yritys kerroiksi.. mutta jos nyt ei kesä tuo tullessaa, niin sitten jyräämme lääkärin puhuille ja laitetaan ne tosiaan tarkastamaan meidät molemmat..

Mulla toi yritys on mennyt tässä kuussa ihan lörinäx, ja toisaalta itse sen olen halunnutkin näin.. en edes tiedä mikä kiertopäivä on menossa, mutta ensi viikolla kait tätien ilmestymis ajankohta on? Vai miten on sämpy:)?

Hyvä että jengi on kaikki alkanut taas olemaan aktiivisia ja kirjoitelemaan tänne.. tuntuikin että päivästä puuttuu jotain kun en tänne kirjoitellut:)

mutta toivotaan hiljakseen niitä plussa tuulia kuitenkin meille kaikille, vaikkei hirveetä yritystä olisikaan:)

Minä täällä yksikseni kirjoittelen...
Kohta täytyisi kouluun lähteä...
Eilenkin tunnit menivät niin rattosasti, kun maistelimme erilaisia drinkkejä ja valmistimme niitä:)
Tänään olisi uusien viinien vuoro...
Kuulemma oppii paremmin kun maistaa:)
Sellaisia tunteja meillä on välillä, välillä sitten onkin rankempaa.

Mitenkäs tiuhtin koulu on mennyt? Joko alkaa kokeet painamaan päälle?
Täällä ainakin!
Mahtavat ilmat, mutta eipä tässä niinkuin taaskaan mitään asiaa ollut, kunhan nostin meitä ylös ettei ihan kokonaan pudota!

Aurinkoista päivää kaikille!
Jäät häviää Jyväsjärvestä silmissä, kohta pääsee uimaan =)
Kiva kuulla, että Tatilla ja Sannalla on ultrassa sykkeet näkynyt. Suurin osa keskenmenoistahan tapahtuu jo ennen sitä ja varhaisultran jälkeen on jo ""paremmilla vesillä"" jos syke löytyy. Minä kävin silloin tammikuussa 7+2 varhaisultrassa ja sykettä ei löytynyt ja koko ei vastannut viikkoja, joten lääkäri epäili menehtyneen ja niin kävikin. Varmasti kyllä huoli on mukana koko 9kk ajan eikä se mene ohi kun synnytyksen jälkeen kun käärön saa syliin tai sitten se toisten mielestä vasta alkaa. Pidetään teille peukkuja ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.
Ne alkuraskauden vuodot ovat kovin yleisiä ja vain harva johtaa keskenmenoon.
Ruskea lima kuulemma kuuluu asiaan aina 8 rv asti sillä istukka ei ole vielä täysin kehittynyt ja sen vuoksi päästää pientä tuhrua läpi. Niukka verenvuoto voi olla peräisin myös kohdunsuun pintaverisuonista tai kohdun kaulakanavasta, ja silloin se voi alkaa yhdynnän jälkeen tai voimakkaan fyysisen rasituksen jälkeen. Vuotojen toistuessa tai ollessa jatkuvaa on syytä käydä erikoislääkärin seurannassa äitiyspoliklinikalla. Myös jos vuoto on veristä ja runsasta niin kannattaa varmaan olla yhteydessä lääkäriin.
Tämä on varmaan tuttua kauraa kaikille, mutta yritin nyt lieventää huolta kun varmasti jokaista km:n kokenutta huolestuttaa pienetkin vuodot raskaana ollessa.

Täytyy nyt sanoa sydämelliset kiitokset kaikille tukemisesta näinä vaikeina aikoina keskenmenon jälkeen. En tiedä miten olisin selvinnyt ilman teitä...

Nyt on sitten iloisemmat ajat menossa ja olen tilannut peräti 2 ultra-aikaa, toisen suomeen ja toisen tänne ruottiin. Käyn molemmissa yksityisellä koska en enää luota oikein noihin arvauskeskuksiin. Ultrat tehdään viikoilla 10 ja 11. En halua mitään varhaisultria, koska noilla viikoilla jo varmasti näkyy sydänäänet eikä tartte turhaan stressata. Joten kesäkuun alussa sitten tiedetään missä mennään. Toivon niin kovasti että nyt kaikki olisi hyvin. Täytyy vaan keskittyä normaaliin elämiseen niin kait se siellä pysyy...

En jaksa siirtyä tuonne odottajien puolellekaan kun viimeksi tulin siitä yliriippuvaiseksi, joten ilmoittelen kuulumisiani täällä välillä.

Plussaisia ajatuksia kaikille ja muistakaa nauttia kesän odotuksesta!!!

Lost-iltaa leidit =)

Kivalta kuulostaa tuo sun koulusi, Anu =) Oliko hyviä viinejä?
Mulla sekä opiskeluissa, että työssä koe-/opintotehtävä- kausi alkaa olla kuumimmillaan. Itse siis väsäilen kaikenlaisia opintotehtäviä ja raportteja opintoja varten.

Työn puolesta sitten teen,pidän ja korjailen oppilaiden kokeita.. Kevät on kiireistä aikaa muutenkin, kun pitää numeroita miettiä ja vielä pitäis jaksaa kouluakin käydä tuonne kesäkuun alkuun asti.. Voitte kuvitella, että näillä säillä yläasteen oppilaita kiinnostaa ihan kaikki muu kuin koulunkäynti ;)

Minkäslaisia kesäsuunnitelmia teillä naiset on? Vaikka kesään on vielä matkaa, niin jotenkin tuo lämpö ja aurinko vie ajatukset tulevaan kesään.. Meillä ei sen kummempia suunnitelmia ole, mökkeilyä varmaan tulee harrastettua runsain mitoin.

Sen lisäksi aion lukea vuoden aikana tohon yöpöydälle lukemattomiksi pinoiksi kasautuneet kirjat.. Näin kiireisen vuoden aikana ei oo jäänyt aikaa uhrattavaksi romaaneille tai dekkareille yms viihdehömpälle.. Kesällä mut siis luultavasti näkee arskaa ottamassa kirja kädessä =) Tuskin maltan odottaa..

Nyt kuitenkin koiran kaa ulos ja sit telkkarin ääreen! Mukavaa iltaa kaikille,
toivoo Tiuhti

Heips,
minäpä yksin täällä kirjoittelen =) Ärsyttävään aikaan päivästä hyppytunti, toiseksi viimeisenä tuntina.. Tekis mieli jo lähtee kotio viikonlopun viettoon.. Mut kuluuhan se aika näinkin ;) Ja viimeisen tunnin aiheena ysien ihmisen biologia ja vauvan kehitys munasolusta alkaen... Siinä aiheessa taidetaan olla melkoisia experttejä =)

Ihanan lämmin ilma tuolla ulkona! Jokos olette laittaneet puutarhat kuntoon? Mä olen muutaman orvokin istuttanut ja ajattelin viikonloppuna satsata puutarhaan hieman lisää...

Nyt taidan kuitenkin mennä juomaan kupposen kaffetta, jotta pärjätään.. Ihanaista viikonloppua kaikille Kermeille,
toivoo Tiuhti