Kerman pursotus.. en vaan osaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Siis mikä ihme siinä on, ettei ikinä onnistu tuo kakun koristelu pursottamalla. Aina lässähtää se kerma. Vatkaan Flora Vispiä ainakin 5 minuuttia täydellä teholla, mutta silti kerma lässähtää.

Kuinka kauan te muut vatkaatte, mitä kermaa käytätte? Niin ja kuinka paljon teillä menee kermaa yhden kakun pursottamiseen?

Kaikista parasta pursotukseen on hyla vispikerma. Se ei lässähä! Ja siihen sitten puolet kerman määrästä maitorahkaa. ite oon tehny kakkuja useita kymmeniä.

Minä käytän yleensä HYLA kermaa,se on vähän makeampaa kuin tavallinen kerma ja ei lässähä. Onhan sit olemassa myös jonkinlainen ohje jos ei kermaa halua käyttää ni sen korvaa kermaviili-rahka seoksella..en vain muista miten oli toi suhde et paljonko kumpaakin..toista piti olla enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Kaikista parasta pursotukseen on hyla vispikerma. Se ei lässähä! Ja siihen sitten puolet kerman määrästä maitorahkaa. ite oon tehny kakkuja useita kymmeniä.
Onpas huima määrä kakkuja, itse teen samanverran per vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
toi vispi on kyl kovempaa kuin tavis kerma.muista levittää alle ohut kerros ennen pursotusta niin tarttuu eikä rupea valumaan.

Voi kiitos tästä vinkistä, en ole koskaan levittäny kermaa pursotuksen alle. Ensikerralla kokeilen tätä.

Tuhannet kiitokset myös tuosta Hyla-kerma vinkistä, aion kokeilla myös sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Onpas huima määrä kakkuja, itse teen samanverran per vuosi.

Onpas huima määrä kakkuja. Itse teen samanverran per viikko.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
toi vispi on kyl kovempaa kuin tavis kerma.muista levittää alle ohut kerros ennen pursotusta niin tarttuu eikä rupea valumaan.

Voi kiitos tästä vinkistä, en ole koskaan levittäny kermaa pursotuksen alle. Ensikerralla kokeilen tätä.

Tuhannet kiitokset myös tuosta Hyla-kerma vinkistä, aion kokeilla myös sitä!

Joo kannattaa levittää kauttaltaan ohut kerros ensin kermaa. Mä olen niin moniin juhliin noita kakkuja ollut tekemässä, et on pikkuhiljaa oppinu. tavan kuohukerma menee aika äkkiä huonoksi siinä päällä, et siks toi hyla vispikerma on parasta.

Kaikista paras pursotus kerma, minkä mä oon todennu, on Flora Vispi 20%. Yhteen purkilliseen sekoitan aina 2-3rkl vaniljakreemijauhetta ja vispaan kerman sit kuohkeeksi. Vaniljakreemin ansiosta vaahtoa on helppo pursottaa, se kestää pursottamisen eikä valahda alas.

Lässähtää tuo floora kerma joka kerta, en tiiä mutta tuntuu että siitä on puolet vettä. ja toinen juttu jos ei lässähä heti niin ainakiin silloin jos lisää sokeria. Valio ei ainakaan lössähä.

Yhteistyössä