Kenkäfriikkejä! Kuvia ketjuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kenkäfriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rakastan kenkiä ja laukkuja. Ei minulla ole paljon kenkiä, ehkä noin 25 paria. Mies ei anna mun hommata kuulemma enää yhtään kenkäparia jos en heitä entisiä menemään. En nyt jaksa kuvia alkaa laittamaan mutta kalleimmat taitaa olla Björn Borgin mustat ihanat saappaat, olisko noin 120e.

Mä tykkään kengistä. Mulla on jotain 40 paria kenkiä. Enimmäkseen korkeakorkoisia. Omistan yhdet tennarit ja tohvelit.
Kallein ja lempikenkäni on tämä Giuseppe Zanotin saapas: http://www.bluefly.com/Giuseppe-Zanotti-red-clay-snake-print-leather-boots/SEARCH/302808501/detail.fly

Muuten tykkään mm. Pura Lopezin kengistä, joita löytyy esim täällä:
http://www.brandos.fi/pura-lopez-naisten-kengat/c771

Joo, mulla on se laukkufiksaatio myös kenkien ohella. :)

Jeps. Myös sellainen on täällä ja myös laukun pitää olla samaa materiaalia, kuosia tai värinen kenkien kanssa. Old fashioned...

Suomesta on vaikea löytää kauppoja, joissa edes myytäisiin laukku/kenkä-yhdistelmiä. Ulkomailla monesti on aika kengille myös laukku tarjolla. Ei tarvitse sitten yrittää etsiä kuin neulaa heinäsuovasta muista kaupoista.

Kenkäfriikkipä kai täälläkin, vaikkapa en kenkäparien lukumäärässä taida pärjätä teille muille... Mutta kalleimmat kenkäni ovat mustat, satiinipintaiset,piikkikorkoiset Stuart Weitzmanit Swarowskeilla koristeltuina - maksoin niistä reilu vuosi sitten 416 euroa. :ashamed:

Kenkäfriikkipä kai täälläkin, vaikkapa en kenkäparien lukumäärässä taida pärjätä teille muille... Mutta kalleimmat kenkäni ovat mustat, satiinipintaiset,piikkikorkoiset Stuart Weitzmanit Swarowskeilla koristeltuina - maksoin niistä reilu vuosi sitten 416 euroa. :ashamed:

Katsoin tuon suunnittelijan kenkiä, siellä oli joitakin upeita kenkiä. On makuuni myös.

Mulla ois 2 kysymystä teille friikeille :D

Eli siis...mulla on lähes kaikkien sandalien yms. kanssa ongelmana se, että jos kengässä ei ole sukkaa, kengät hiertää. Miten on...jos ostaa sikakalliit merkkikengät niin hiertääkö ne? Vai onko ne sitten niiiiiin hyvät, ettei tule rakkoja jne?

Ja sitten...muoti ja maku muuttuu koko ajan. Ei tulis niin pieneen mieleenikään enää laitaa jalkaan paksupohjaisia kenkiä, jotka olivat joskus in, tai sellaisia paksukorkoisiakaan, joita vielä muutaama vuosi sitten oli.
Jos ja kun teillä on kymmeniä kenkäpareja, niin mitä ihmettä te teette niille vanhoille kengille joita olette käyttäneet kolmesti, mutta joita ei enää haluta laittaa jalkaan, koska oma maku on totaali muuttunut?

Kiitän vastauksista :D

Mä huomaan kyllä eron ns. merkkikengän ja halpiskengän eron molempia omistavana. Merkkipopot ovat yleensä pehmeämmät jalassa ja istuvat paremmin. Halpiskenkien ongelma on mun mielestä yleensä siinä, että ne ovat tosi kovaa matskua. Esim. Iron Fistin kengistä diggaan, mutta ovat monet mallit ihan törkeen kovia jalassa. : /

Ja jos on ostan vähän kalliimmat kengät, niin mallailen niitä tosi tarkkaan, että tulee justiinsa oikea koko sitten hankittua. Osaan ole ostanut päkiäpohjalliset, että istuvat hyvin.

Vanhat kenkäparit ovat ihan yhtä ahkerassa käytössä kuin uudemmatkin. :) En käytä niitä juuri muodin mukaan, vaan oman maun mukaan.

Muoks. Ja mun oma maku tulee ja menee. Vähän fiiliksen mukaan suosikkikengät vaihtelevat.

Muoksmuoks. Ja kovalla matskulla tarkoitan sitä, että eivät muotoudu jalan mukaan käytössäkään.

Viimeksi muokattu:
Mä huomaan kyllä eron ns. merkkikengän ja halpiskengän eron molempia omistavana. Merkkipopot ovat yleensä pehmeämmät jalassa ja istuvat paremmin. Halpiskenkien ongelma on mun mielestä yleensä siinä, että ne ovat tosi kovaa matskua. Esim. Iron Fistin kengistä diggaan, mutta ovat monet mallit ihan törkeen kovia jalassa. : /

Ja jos on ostan vähän kalliimmat kengät, niin mallailen niitä tosi tarkkaan, että tulee justiinsa oikea koko sitten hankittua. Osaan ole ostanut päkiäpohjalliset, että istuvat hyvin.

Vanhat kenkäparit ovat ihan yhtä ahkerassa käytössä kuin uudemmatkin. :) En käytä niitä juuri muodin mukaan, vaan oman maun mukaan.

Muoks. Ja mun oma maku tulee ja menee. Vähän fiiliksen mukaan suosikkikengät vaihtelevat.

Muoksmuoks. Ja kovalla matskulla tarkoitan sitä, että eivät muotoudu jalan mukaan käytössäkään.

Kts :)

Chefille mun vastaus:
Kengät hiertää kun ne reunat on kovat ja jos iho on jo kertaalleen hajonnut niin ne kalliimmatkin hiertää (mulla ainakin) ja mun kengät menee aika useasti muutaman käytön jälkeen tytölle.
Mä e jksa laittaa kuvia mut tässä muutama linkki joihinkin kenkiin
VillaNanna
VillaNanna
VillaNanna
VillaNanna

Noi kakkoskuvan POcahontas-kengät on päheet :D Eikä pahat ole ne mustat hapsusaapikkaatkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja mistä;22600498:
Mistä nuo pinkit kengät on?

Sabo-kenkäkaupasta Tallinnan keskustasta, ihan sataman vieressä olevasta kauppakeskuksesta.

Väri on salaman kirkastama, oikeasti eivät ole pinkit, vaan syvän punaiset, ja materiaali satiini.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä