Kenen yli 2,5v. muksut käyttävät vielä vaippoja?

  • Viestiketjun aloittaja täytis
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
 
mietin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Mutta minkä ikäinen noin anatomisesti on oikeasti valmis pidättelemään läpi yön? Onko se 3v? Itse vaan olen miettinyt että tarvisko opettaa tyttö jo univaipoistakin pois, kun ikää on 2v4kk vai olenko liian hätäinen?
 
minua ei helpsoti ärsyyntymään saa, mutta kyllä nämä aloitukset saa jonkun karvan nousemaan pystyyn.. Näiden tarkoituksena ei ole saada muuta kuin huonoa omaatuntoa niille keiden lapset ei vielä ole ko. ikään mennessä vaipattomia. Argh. ärsyynnyin. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Näin on meilläki, huomasin vaan yhenäkin et haloo, likka tulee KOLME ja vaipathan on melki aina kuivia.. Tajusin sit kiireellä hankkii sopivia pikkareitaki :D :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärpässieni:
minua ei helpsoti ärsyyntymään saa, mutta kyllä nämä aloitukset saa jonkun karvan nousemaan pystyyn.. Näiden tarkoituksena ei ole saada muuta kuin huonoa omaatuntoa niille keiden lapset ei vielä ole ko. ikään mennessä vaipattomia. Argh. ärsyynnyin. |O
Mulle tuli jostain syystä vähä samanlaiset fiilikset...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärpässieni:
minua ei helpsoti ärsyyntymään saa, mutta kyllä nämä aloitukset saa jonkun karvan nousemaan pystyyn.. Näiden tarkoituksena ei ole saada muuta kuin huonoa omaatuntoa niille keiden lapset ei vielä ole ko. ikään mennessä vaipattomia. Argh. ärsyynnyin. |O
Mulle tuli jostain syystä vähä samanlaiset fiilikset...
Kylläpä nyt hävettääki... :D
 
Tumpula
Poika täytti keskiviikkona 3v ja on nyt muutaman viikon ollut päiväkuiva. Viime kesästä asti kävi itsenäisesti potalla jos sai olla munasillaan. :D Heti jos jalkaan laitettiin pöksyt niin taito unohtui. Poika sitten juoksi munasillaan suuren osan ajasta tuolla välillä. :whistle: Ulos ja kyläreissuille laitoin vaipan, kuten myös päiväunille. Nyt päiväunillakaan ei enää vaippaa tarvita, yöunilla kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Mutta minkä ikäinen noin anatomisesti on oikeasti valmis pidättelemään läpi yön? Onko se 3v? Itse vaan olen miettinyt että tarvisko opettaa tyttö jo univaipoistakin pois, kun ikää on 2v4kk vai olenko liian hätäinen?
no se riippuu ihan lapsesta, toiset aiemmin ja toiset myöhemmin. kokeilemalla se selviää. Pissata pienokainen just ennen nukkumaanmenoa ja heti aamulla kun herää. kannattaa katsoa useampi kuin yksi yö, nimittäin meillä oudokseltaan poitsu pisutteli sänkyyn kun luuli että on vaippa, mutta muina öinä enää ei. Mutta jos vaikka kolmena perättäisenä yönä on vahinko käyny niin sitten jatkaisin vielä jonkin aikaa yövaipan käyttöä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Joo no siis ei ne vaipat ees oo aamuisin märkiä, se on vaan jotenki "varalta" se vaippa ollu.. Mut nyt tosiaan saa loppua varavaippojen käyttö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpiz:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Näin on meilläki, huomasin vaan yhenäkin et haloo, likka tulee KOLME ja vaipathan on melki aina kuivia.. Tajusin sit kiireellä hankkii sopivia pikkareitaki :D :ashamed:
Moro! :wave:

 
vieras
Silloin, kun lapsen vaippa alkaa olla yön jälkeen aina kuiva, on lapsi valmis jättämään yövaipan pois. Normaalisti, varsinkin pojilla se alkaa tapahtumaan lähempänä 3v. N. 2½-vuotiaana amatomisesti alkaa lapsen virtsanpidätys kehittymään. Tää on siis keskiarvoa.
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silloin, kun lapsen vaippa alkaa olla yön jälkeen aina kuiva, on lapsi valmis jättämään yövaipan pois. Normaalisti, varsinkin pojilla se alkaa tapahtumaan lähempänä 3v. N. 2½-vuotiaana amatomisesti alkaa lapsen virtsanpidätys kehittymään. Tää on siis keskiarvoa.
Mä sain pojan kolmevuotisneuvolassa "lievää" painostusta yövaipasta luopumiseen. Se vaippa vaan painaa aamulla aika reilusti, ikinä ei ole ollut kuiva. Että ei taida olla ajankohtaista meillä vielä. Valitettavasti.

No, ehkä tuo tyttö luopuu vaipoistaan vähän nopeammassa aikataulussa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seltsu:
Alkuperäinen kirjoittaja pirpiz:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Näin on meilläki, huomasin vaan yhenäkin et haloo, likka tulee KOLME ja vaipathan on melki aina kuivia.. Tajusin sit kiireellä hankkii sopivia pikkareitaki :D :ashamed:
Moro! :wave:
Helou
:wave:
 
vieras
Meillä poika 3v on täysin yö- ja päiväkuiva, mutta ei suostu luopumaan vaipasta. Olen lahjonut ja tehnyt vaikka mitä, mutta haluaa pitää vielä vaippaa. Muutaman kerran on pyytänyt, että otan vaipan pois mutta kun olen ollut ottamassa niin ei suostukaan antamaan. Neuvolassa sanoivat, että antaa pitää jos tuo turvaa. Kyllä se siitä vielä luopuu.
 
vieras
Meillä on viellä, 2 v 8 kk tyttö, vaippa on vielä aamulla tosi märkä. Päivisin on pitkiäkin aikoja pikkareissa, mutta vahinkoja sattuu päivittäin. Hän ei taida vielä olla kypsä kuivaksi? Mitäs ap:n mielestä pitäisi tehdä? Tyttö osaa kyllä paljon muuta, oppinut puhumaan 1 v, nyt tuntee kirjaimet, numerot, laskee helppoja laskuja, lukee helppoja sanoja. Eikös ap sovita, että jokainen lapsi kehittyy tavallaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
:attn: Tuo ei muuten pidä paikkaansa!
Kyllä se on ihan kiinni siitä koska se LAPSI on valmis asiaan!!
Olen neljän lapsen äiti, eka oppi täysin kuivaksi n. pari vuotiaana, kakkonen nelivuotiaana, kolmonen on 5v ja nelonen3v ja MOLEMMAT tarvii vielä yövaipan. Kolmosen kanssa olemme yrittäneet kuukauden ilman yövaippaa ja vahinkoja sattuu n. 3-4krt/vko. Lääkäri olisi lykännyt meille lääkkeet jo, mutta vielä yritetään ilman. Nla:n kesäloman jälkeen haen häläripatjan jos tilanne ennallaan.
Nelonenkin on jo useammin kuiva kuin tuo kolmonen. Päiväkuivia kaikki ovat olleet jo n. 1,5 vuoden iästä. Yöllä eivät vain yksinkertaisesti herää pissahätään.
Jotta aina ei voi vain syyttää vanhempia!
|O
 
Esikko & keskari täysin kuivia 2.5 vuotiaana :saint:

Kuopus nyt 2 v 7 kk, päivällä kuiva, öisin ei =)

Niin ja lisätään että oppi kuopus yllättäen päiväkuivaksi, se kävi kyllä niiiin hätäseen etten ois uskonu kaks viikkoa sitte :whistle:
 

Yhteistyössä