Kenen yli 2,5v. muksut käyttävät vielä vaippoja?

  • Viestiketjun aloittaja täytis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän syksyllä kolme täyttävä tyttö käyttää viel öisin vaippoja mut päätin että nyt kun toi vaippapaketti loppuu niin saa loppua vaippojen käyttökin.
oikein, kyllä ne lapset oppii!! huomannu vaan että se on vanhemmista kiinni paljon tuo asia
Mutta minkä ikäinen noin anatomisesti on oikeasti valmis pidättelemään läpi yön? Onko se 3v? Itse vaan olen miettinyt että tarvisko opettaa tyttö jo univaipoistakin pois, kun ikää on 2v4kk vai olenko liian hätäinen?
Univaipoista on hankala mitenkään opettaa pois. Lapsi on valmis jättämään yövaipan, kun vaippa alkaa aamuisin olla kuiva. Mitään tarkkaa rajaa tuohon anatomiseen valmiuteen ei ole olemassakaan. Välttämättä 3-v ei ole vielä siihen valmis. Älä kiirehdi liikaa.
 
Katiaana
Poika 3v2kk ja yöllä vaippa, enkä kiirehdi. Vaippa on aivan litiliti märkä aamulla...... Vaikka käytän illalla pissalla. Yöllä en lähde herätteleen niinku joku viisas on mulle sanonut!

Keskimällä pojalla oli melkeen 5v asti yövaippa mutta nyt on kuiva, joten nou hätä.
 
Katiaana
ja mulle neuvolassa sanottiin että sitten kun vaippa alkaa olla kuiva joka aamu, voi vaippaa jättää pois. Mutta jos se on joka aamu märkä, on turhaa sitä lähtee ottamaan pois, koska lapsi ei ole valmis.
 
Katiaana
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Joo ei tuossa yöherättelyssä mitään järkeä ole. Eihän lapsi oikeasti ole yökuiva, jos häntä pitää herätellä pissalle.


Minä en oikeesti ymmärrä äitejä jotka niin tekee. *sori vain sellaiset*
Mun kaveri piiriin kyllä kuuluu sellasia äitejä.
 

Yhteistyössä