Kenen lapset eivät virvo ja ketkä eivät ole hankkineet virpojille mitään annettavaa

• Viestiketjun aloittaja ei virpomista
  • Ensimmäinen viesti
sarda
Kellien kanssa samaa mieltä..

Itse olen lapsena virponut mutta nyt 10 ja 5v tyttöni ei ole moisesta kiinnostuneet. Onhan se vähän "kerjäämistä" vaikka palkka siinä annetaan.
Itse en ole varautunut virpojiin mitenkään enkä avaa ovea. Moni virpoja ei edes älyä ti heille ei ole opetettu tapaa kysyä " saako virpoa" kun alkaa jo tulla lorun alku..
Meitä ihmisiä on moneen junaan joten miksi siitä sättimään jos toinen ei avaa ovea moisille noidille kun toiset sitten avaa ja palkitsee. Kaikki ei olla samanlaisia ja hyvä niin...

äet
Meiltä lähti lapsi parin kaverinsa kanssa ja kyllä olivat yhtä hymyä vaikka tuolla sataa vettä. Jokainen oli itse askarrellut virpomisoksansa, jokainen oli pukeutunut pikkutrulliksi ja yhteen ääneen lausuivat lorun. Jos ja kun tuolla sateessa jaksavat hymyillen virpoa niin ovat kyllä palkkansa ansainneet.

Ikävä kun ajatellaan virpomista kerjäämisenä, vaikka se on alunperin siunaus.

"Mie"
Meidän perinteisiin ei kuulu virpomonen. Lapsi ei siis käy virpomassa Mutt meille saa kyllä tulla virpomaan ja palkkaa saa. Meidän lapsi saa suklaamunia ilman virpomistakin.
Tänään kyllä lapsi kysyi saako hänkin käydä virpomassa. Kun kerroin että ensin pitää tehdä vitsat ja sitten vielä opetella loru niin meinasi itsekin ettei taida onnistua. Lupasin että katsotaan sitten vuoden kulutta että lähdetäänkö virpomaan tutuille.

ei kiitos
[QUOTE="vieras.";29779630]mistäpäin suomea te "virpominen on kerjäämistä" ja "me emme ikinä virvo" ihmiset olette??? osaa välttää sitten seutuja :)[/QUOTE]

Etelä-Suomessa.

ei tykätä yhtään
Aikanaan ovat käyneet pummaamassa mutta ei nykyääni avata ovea. Ärsyttävä päivä kun ovikello soi jatkuvasti ja sais kieltää tälläisen häiritsemisen. Tyttö meni kun on tyhmä pää jo avaamaan yhden kerran ja panikoii että mitä me tehdään ja sanoin sille että kun kerran avasi niin antakoon omistaan niille jotain. No se veti vaan oven kiinnii ja pari kertaa rämpytettyään ne onneksi poistui.

vierass
Parina kahtena vuotena ei olla muistettu ostaa mitään palkkoja ni ei olla avattu ovea ollenkaan. Nyt kävin hakee herkkuja kassillisen et on jotain antaa virpojille. Lapset, vanhempi 3v, katsoi ikkunasta innoissaan kun noidat kiersi kiereisiä taloja, mut ens alkuun kukaan ei tullu meille ja tyttö jo melkein itkua väänsi et miksi lapset ei tuu meille virpomaan, itselle tuli kans paha mieli. Mut onneks sit alkoi tulemaan noitia ja varmaan 6 virpojaa käyny, lapset ollu intona :) Ja muhkeat palkat on annettu :) :)

palmupuu
Alkuperäinen kirjoittaja ei tykätä yhtään;29779812:
Aikanaan ovat käyneet pummaamassa mutta ei nykyääni avata ovea. Ärsyttävä päivä kun ovikello soi jatkuvasti ja sais kieltää tälläisen häiritsemisen. Tyttö meni kun on tyhmä pää jo avaamaan yhden kerran ja panikoii että mitä me tehdään ja sanoin sille että kun kerran avasi niin antakoon omistaan niille jotain. No se veti vaan oven kiinnii ja pari kertaa rämpytettyään ne onneksi poistui.
Miksei kukaan opeta niille että kun se ovi vedetään nenän edestä kiinni niin siihen ei kannata enää jäädä rämpyttämään? Ärsyttävä päivä. Onneks meillä ei ole käynyt ketään, täälläpäin ei ole tapana tuntemattomien oville mennä.

"Miu"
En avaa ovia virpojille. Muistan kun lapsena mut "pakotettiin" tai ainakin painostettiin naapurin lasten kanssa menemään virpomaan. En yhtään olisi halunnut, koin sen jotenkin nolona ja ahdistavana kierrellä ovilla, muut lapset oli innoissaan enkä ymmärtänyt miksi.. Kaikki muut ovenavaajat oli mukavia eläkeläisiä mutta yhden oven takaa tuli semmoinen 90v äkäinen pappa josta jäi kyllä traumat.

"Erika"
[QUOTE="Miu";29779879]En avaa ovia virpojille. Muistan kun lapsena mut "pakotettiin" tai ainakin painostettiin naapurin lasten kanssa menemään virpomaan. En yhtään olisi halunnut, koin sen jotenkin nolona ja ahdistavana kierrellä ovilla, muut lapset oli innoissaan enkä ymmärtänyt miksi.. Kaikki muut ovenavaajat oli mukavia eläkeläisiä mutta yhden oven takaa tuli semmoinen 90v äkäinen pappa josta jäi kyllä traumat.[/QUOTE]

Mulle on jäänyt koko virpomisesta traumat. Oli tosi nöyryyttävää mennä pitkin lähiötä sen vitsapuskan kanssa ja noidaksi pukeutuneena. Kaverit leikki pihoilla ja pojat nauroi. Äiti siihen aina painosti, keräsi vitsat valmiiksi ja meikkasi ja laittoi. Taisi olla viimeinen virpomisvuosi, kun käytiin kaverin kanssa vain parilla ovella ja sen jälkeen vietiin lähikaupan pihan roskikseen kaikki vitsat. Olihan se palkkioiden saaminen tietysti mukavaa ja hauskaa, mut muuten koko juttu on jäänyt mieleen vaan tosi nolona asiana.

Omille en ole edes puhunut tämmöisestä "mahdollisuudesta", onneksi ei ole mikään yleinen juttu heidän kaveripiirissäkään.

"Erika"
Niin, ja muistan myös kun välillä tuli vastaan jotain ärisijöitä. Käskivät painua tiehensä, löivät oven kiinni, joku saattoi uhata poliisillakin :D Parasta oli, kun vastaan tuli joku ulkomaalainen joka ei tajunnut yhtään mitä oltiin tekemässä :D Olipa huisin hauska perinne :D

"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja ei tykätä yhtään;29779812:
Sun pitää opettaa tytöllesi että kaikki ihmiset jotka ovelle tulevat, eivät ole motiiveiltaan rehellisiä eivätkä siten mitenkään mukavaa juttuseuraakaan. Sama koskee aivan kaikkia julkisiakin paikkoja joissa joskus käydään ja ollaan esim. kaupat tms. Jopa meidän 2,5 vuotiaskin jo ymmärtää tuon kun ollaan se selitetty, samoin vuotta vanhempi sisarensakin.

Eep
Meillä lapset ei käy virpomassa, ovat 3- ja 5-vuotiaita. Eivät ole varmaan edes oikein perillä mistään virpomissysteemeistä, vaikka meilläkin noita joskus käy. Itse vihasin virpomista lapsena, mutta kymmenen vuotta vanhempi isosisko pakotti menemään.

En myöskään varaa mitään erityistä virpojille, hyvällä tuurilla voin löytää kaapin perältä jotain... Äsken kävi yhdet virpojat, niille jaksoin etsiä jotain, kohta kopsutteli ovella edellisten virpojien sisarukset. En avannut...

"jaaha"
Huhhuh mitä juntteja taas linjoilla. Onko se teiltä pois, jos muutama "kerjäläinen" tulee innoissaan ovellenne pummaamaan muutamaa suklaamunaa? Olette ilonpilaajia!

Tästä ketjusta todella näkee mikä junttila tämä Suomi on. Ei tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti! Se on vaan PERINNE. En minäkään ole kristitty, muttta otan osaa lasten iloon, enkä möllötä että päivä menee pilalle kun ovikello soi. Jestas.

[QUOTE="jaaha";29780120]Huhhuh mitä juntteja taas linjoilla. Onko se teiltä pois, jos muutama "kerjäläinen" tulee innoissaan ovellenne pummaamaan muutamaa suklaamunaa? Olette ilonpilaajia!

Tästä ketjusta todella näkee mikä junttila tämä Suomi on. Ei tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti! Se on vaan PERINNE. En minäkään ole kristitty, muttta otan osaa lasten iloon, enkä möllötä että päivä menee pilalle kun ovikello soi. Jestas.[/QUOTE]

Pitäisikö kaikkien riemuita siitä että oven taakse tulee lapsia? Itse henk koht en pidä pienistä lapsista lainkaan enää nykyään ja mulla lienee oikeus kotonani olla rauhassa? Ei mua kiinnosta pahoittaako joku Jani-Jessica tai hänen äitinsä mielensä.

"jaaha"
Pitäisikö kaikkien riemuita siitä että oven taakse tulee lapsia? Itse henk koht en pidä pienistä lapsista lainkaan enää nykyään ja mulla lienee oikeus kotonani olla rauhassa? Ei mua kiinnosta pahoittaako joku Jani-Jessica tai hänen äitinsä mielensä.
Siinä on asennetta kerrakseen.. No toivotaan vaan ettei sulla oo itelläs niitä pieniä lapsia...

"hillla"
Kannaisko joskus mennä vähän itseensä, oikeesti. Oksettava asenne, kertakaikkiaan. Mutta saahan sitä olla mulkku jos tykkää, olet oikeassa.

Virpokoot ken tahtoo mut pitäis uskoa jos ei ovea avata. Otettiin siis tarkoituksella ovikellosta patterit veke niin meillä yritettiin soittaa ovikelloo mut kun ei ovi avautunu ni eikö äsken alettu hakkaamaan sitten ovea ja koirahan siinä hermostu ja alkoi haukkumaan.. Lähtivät kyllä pois nopeesti oven takaa..
Muihin perinteisiin verrattuna tää noitiminen ei oo mun tärkeysjärjestyksessä kovinkaan lähellä kärkeä mutta kuten sanoin, en niitä mitenkään tuomitse jotka sitä harrastaa. Pitäis vaan hyvät tavat muistaa =)

"jaaha"
[QUOTE="hillla";29780254]Kannaisko joskus mennä vähän itseensä, oikeesti. Oksettava asenne, kertakaikkiaan. Mutta saahan sitä olla mulkku jos tykkää, olet oikeassa.[/QUOTE]

Minunkin mielestäni tämä ketju on surullista ja ahdistavaa luettavaa. Näin monta ahdasmielistä ihmistä haukkumassa täällä virpojia! "Bitch" ja "Kellie" ja ketkä lie...
Menkää oikeesti itseenne! Herran jestas NE ON PIENIÄ LAPSIA, joille virpominen on HAUSKAA. Ootteko koskaan kuullut hauskasta? Teittekö mitään kivaa pienenä vai olitteko jo silloin noin nyrpeitä ja herne nenässä??

[QUOTE="jaaha";29780270]Minunkin mielestäni tämä ketju on surullista ja ahdistavaa luettavaa. Näin monta ahdasmielistä ihmistä haukkumassa täällä virpojia! "Bitch" ja "Kellie" ja ketkä lie...
Menkää oikeesti itseenne! Herran jestas NE ON PIENIÄ LAPSIA, joille virpominen on HAUSKAA. Ootteko koskaan kuullut hauskasta? Teittekö mitään kivaa pienenä vai olitteko jo silloin noin nyrpeitä ja herne nenässä??[/QUOTE]

Sun kannattaa lukea uudelleen kaikki, olet nyt käsittänyt jotain väärin =) Millä sanoin olen haukkunut virpojia? :D

[QUOTE="jaaha";29780233]Siinä on asennetta kerrakseen.. No toivotaan vaan ettei sulla oo itelläs niitä pieniä lapsia...[/QUOTE]

Ei oo eikä enää tule. Lapsenlapset on sitten aikoinaan eri juttu, mutta en mä silti tykkää vieraista pienistä lapsista.

Yhteistyössä