Kenen kuuluu hommata väliaikainen asunto vuokra-asunnon remontin ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos vuokranantajalla ei ole osoittaa toista asuntoa remontin ajaksi, niin vuokralaisen on se itse hommattava. Jos ei ole, niin vuokralaisen pitää tietenkin itse hoitaa asumisensa. Ja vuokralaisellahan on aikaa tähän, koska vuokranantajan on tullut ilmoittaa asiasta puolta vuotta ennen remontin alkua. Vuokraa ei makseta niiltä kuukausilta, kun asunnossa ei voi asua (ellei vuokranantaja osoita toista asuntoa). Mutta tästä vuokran jäädyttämisestä kannattaa silti tehdä paperi.

En tiedä auttaako sossu uuden asunnon hankinnassa, mutta ainakin kaupungn kämppää voi hakea ja yleensä sieltä saa nopeasti kämpän, jos on jäämässä taivasalle.

[QUOTE="jepjep";28284522]Jos vuokranantajalla ei ole osoittaa toista asuntoa remontin ajaksi, niin vuokralaisen on se itse hommattava. Jos ei ole, niin vuokralaisen pitää tietenkin itse hoitaa asumisensa. Ja vuokralaisellahan on aikaa tähän, koska vuokranantajan on tullut ilmoittaa asiasta puolta vuotta ennen remontin alkua. Vuokraa ei makseta niiltä kuukausilta, kun asunnossa ei voi asua (ellei vuokranantaja osoita toista asuntoa). Mutta tästä vuokran jäädyttämisestä kannattaa silti tehdä paperi.

En tiedä auttaako sossu uuden asunnon hankinnassa, mutta ainakin kaupungn kämppää voi hakea ja yleensä sieltä saa nopeasti kämpän, jos on jäämässä taivasalle.[/QUOTE]

Kaikesta kannattaa nykyään tehdä paperi...

meillä tehtiin juuri laaja remontti asuntoon( kylppäri uusiksi ja pinnat muusta asunnosta) ja kyllä se oli vuokranantaja joka hommasi meille toisen asunnon ja maksoi sen kulut.

[QUOTE="vieras";28286935]meillä tehtiin juuri laaja remontti asuntoon( kylppäri uusiksi ja pinnat muusta asunnosta) ja kyllä se oli vuokranantaja joka hommasi meille toisen asunnon ja maksoi sen kulut.[/QUOTE]

Onko yksityinen vuokranantaja, niin kuin mulla?

[QUOTE="vieras";28293896]kyllä, meillä olisi ollut toinen vaihtoehtoa asua lasten kanssa remontin keskellä, mutta vuokraisäntämme hommasi toisen asunnon jossa saimme asua "ilmaiseksi" remontinajan. hän siis maksoi vedet, sähköt, autopaikat,vuokran(oli kunnan asunto). ilmeisesti vuokranantajamme on reilu.[/QUOTE]

Onpa reilu vuokraisäntä.

[QUOTE="vieras";28293896]kyllä, meillä olisi ollut toinen vaihtoehtoa asua lasten kanssa remontin keskellä, mutta vuokraisäntämme hommasi toisen asunnon jossa saimme asua "ilmaiseksi" remontinajan. hän siis maksoi vedet, sähköt, autopaikat,vuokran(oli kunnan asunto). ilmeisesti vuokranantajamme on reilu.[/QUOTE]

Ohhoh! Tosi reilua.

Yhteistyössä